facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Playboy: The Mansion
Ревю | 07.03.2005 | автор: Орлин Широв


оценка:
Производител:
Cyberlore Studios
Издател:
ARUSH Entertainment
Жанр:
Симулатор
Платформа:
PC
сайт на играта »

Идеята да се направи компютърна игра, която да пресъздава изграждането на империята Playboy, звучи много добре. Още по-добре звучи хрумването да се пресъздаде истинският плейбой-лайфстайл, който е един вид цел в живота за много хора (надявам се, че не сте от тях :)). Оказва се, че основното правило, по което се е водил нашият приятел Хю Хефнър (основател и шеф на Плейбой) е много просто. То се свежда до принципа на трите "B"-та - Bussiness, Buddies и Boobs (на български би звучало, като БПБ - Бизнес, Приятели и Бюстове...:)). Знам, че ако всеки един от нас следва този прост принцип, със сигурност ще достигне до дълбоки старини, заобиколен от "верни" приятели и най-вече приятелки. Именно на второто е наблегнал чичо Хю, в чиято роля ще ви се наложи да се вмъкнете, ако искате да поиграете на Playboy: The Mansion.

Замисълът на играта хич не е лош, ако бъде изолиран от реализацията й. За съжаление, крайният продукт, който ни предлагат разпространителите ARUSH Entertainment и производителят Cyberlore Studios е нещо като вариация на The Sims. И ако направя лека ретроспекция и ви припомня играта The Urbz (EA), която също беше вариант на The Sims, се замислям защо просто малката фирмичка-производител Cyberlore не е продала правата си на EA, които да издадат нещо като

The Sims - Playboy

Със сигурност реализацията на проекта щеше да е по-добра, пък и никой нямаше да обвинява ARUSH Entertainment, че разпространява клонинги на sim серията. Но за да не изпреварвам фактологията с констатации, смятам да започна от самото начало.

Намираме се в Калифорния през 50-те години на миналия век, когато възмладият Хю Хефнър решава да опита нещо нестандартно. Тласкан от хедонистичните пориви на душата си, той решава да се устрои в имение около Холивуд и да заживее така мечтания от всички нас живот. Живот без задължения и задръжки, без напрежение и неприятности - живот, базиран на трите "B"-та - Bussiness, Buddies и Boobs. Той започва да организира партита, на които убеждава всеки да свърши нещо за него. Нали знаете, в парти настроение и в парти душевно състояние е трудно да се откаже. Така той намира фотографи, журналисти и най-важното - звезди, които да участват в неговото списание. То щяло да бъде първото по рода си в човешката история - щяло да комбинира лайфстайла с бизнеса, модата, изкуството и т.н., като всичко това трябвало да бъде

гарнирано със солидно количество мацки, крака и бюстове

Резултатът от тази идея може да бъде видян и в наши дни - Playboy е едно много успешно списание (малко по-успешно от PC Mania :)) с милиони фенове по цял свят (съвсем малко повече от тези на списанието, което държите в ръцете си:)).

За съжаление играта, която Cyberlore Studios са направили, пресъздава историята на тази медия по недотам успешен начин. Когато за първи път пуснете Playboy: The Mansion, ще ви се наложи да избирате между два типа игра - Mission режим и Free play. В първия ще трябва да изпълнявате различни мисии, като например да си намерите журналист, да направите грандиозно парти, с участието на поне три звезди, да наемете поне 3 bunny-та и т.н. Този режим е препоръчителен за начинаещите, които благодарение на него ще се ориентират какво е нужно за изграждането на успешна Playboy-империя. Вторият режим - Free play ще ви даде възможност да издавате вашето месечно списание на свободни начала. В смисъл такъв, че няма да ви се наложи да изпълнявате нечии заръки (както в mission mode-а), а ще можете сами да вземате решенията, свързани с вашата медия.

За съжаление, целият геймплей на играта се изчерпва с две направления - симулация и икономико-идеологически аспект. Симулацията в Playboy: The Mansion е почти идентична с тази в добре известното творение на ЕА, наречено The Sims. Възможностите, които ще имате, се изчерпват с това да строите и да подобрявате имението си (да купувате плоски телевизори, нови барове, стереоуредби, картини и т.н.) и да общувате с останалите киберчовеци. Това са хората от вашия персонал (журналисти, фотографи, bunny-та и т.н.), звездите (певци, художници, политици, спортисти), моделите (различни мацки, които можете да снимате) и вашите приятели от

така наречения Inner Circle

Именно тези хора са вашите най-близки, с които можете да споделите всичко и да помолите за всякаква услуга. Имате право да поканите всеки, който пожелаете, в този Inner Circle, след като, разбира се, се посближите с него. Иначе, когато разговаряте с някого, двете възможности, които са на ваше разположение, са Command и Conversation. В Command ще намерите всички услуги, за които можете да помолите въпросния сим - да напише есе или статия, да даде интервю и т.н. В Conversation менюто ще можете да разговаряте с вашите познати на 3 основни теми - лични, бизнес и любовни. Това са и трите показателя, на които се базират вашите отношения с околните. Ако вдигнете например любовните си отношения с някоя мацка на max (за радост по отношение на мъжете дори не разполагате с метър за любовни отношения), ще станете интимни приятели. Така ще можете да я склоните да правите секс, като това е може би, най-пикантната част от играта - чичо Хю и мадамата ще се преоблекат по бельо и ще започнат да подрусват тела в ритъма на любовта. :) За съжаление всички мадами в тази игра владеят 2-3 пози и всички правят секс по абсолютно идентичен начин.

Икономико-идеологическият аспект в Playboy: The Mansion е доста по-интересен. В него ще ви се наложи да отговаряте за няколко главни неща - наемането на персонал, избиране на съдържанието на броя (включително заснемане на корица, написване на есе, взимане на интервю, създаване на илюстрован материал и т.н.) и организиране на партита. Купоните са и основното място, на което ще определяте съдържанието на броя си. Така например, ако искате да направите брой с по-спортна насоченост (можете да следите сондажите на пазара, за да разберете от какво има нужда аудиторията), освен спортния елит е хубаво да поканите някоя музикална звезда например, която да напише есе на тема "Какво постигнах със спорта". Така ще си осигурите по-висок рейтинг на броя и по-разнообразно съдържание.

Най-интересните моменти в Playboy: The Mansion обаче са

страстните фотосесии

Якото е, че именно вие ще застанете зад обектива, а пред него ще стои избрана от ВАС мацка с избрано от ВАС облекло (или без такова :)). След това ще можете да снимате мадамата във всякакви акробатични позиции и от всякакъв ъгъл. Именно умението ви да направите хубава корица и централна разгъвка (centerfold) ще са с най-голямо значение за успеха на броя. Освен това много приятен е фактът, че можете да взимате и дискриминационни решения за съдържанието на броя  - например цяла година издавах само корици с черни мацки. Рейтингът на списанието се покачваше и всичко беше наред. Така успях да извоювам на Playboy имиджа за стриктен black label - списание само за чернокожи. :)
В последните редове ще трябва да се спра и на многото, генерални слабости на Playboy: The mansion. Такова е например решението на програмистите да направят поведението на всички мацки в играта почти еднакво. Всички се радват, ядосват, правят секс и т.н. по почти един и същи начин. Друг неприятен момент е графичната реализация на играта - според мен това, което прави списанието Playboy интересно, е зрелищността и разнообразието. Playboy: The Мansion е нито зрелищна, нито разнообразна. Със скромната си графика видът й е по-скоро симоподобен и беден, отколкото ефектен и привличащ окото.
Друг дразнещ факт е присъствието на голямо количество графични бъгове - персонажите често минават един през друг, блокират врати и т.н.

Може би най-добрият компонент в играта е музиката. Разработчиците й са вкарали огромно разнообразие от жанрове, което прави геймката достъпна за много голяма аудитория от фенове - като започнем от поклонници на индъстриъл и рок и завършим с такива на джаз и хип-хоп.
За финал ще споделя с вас разсъжденията на един колега геймжурналист. Той ме попита кой би искал да застане на мястото на Хю Хефнър? Отговорът бе ясен - всеки жив мъж на планетата Земя. Проблемът обаче възниква при втория въпрос. Кой би искал да стои зад монитора и да се преструва, че е Хю Хефнър? Редовият The Sims фен? Младежът с увреждания в либидото? Или...? 

 
системни изисквания
Pentium III 800, 256MB RAM, 1.5 Gb HD Space
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Goat Simulator 50
Colin McRae: DiRT 2 44
The Sims 3 43
Tom Clancy's H.A.W.X 32
X3: Terran Conflict 19
Operation Flashpoint: Dragon Rising 18
Guitar Hero: World Tour 17
Tropico 3 16
F1 2013 15