Pilot Down: Behind Enemy Lines

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2005

В края на 1944-та Втората световна война е в разгара си. На десетки места по цялото земно кълбо се водят свирепи сухоземни, водни или въздушни битки. Жертвите са безброй, милиони по целия свят едва-едва преживяват, световната икономика е срината, а войната продължава да изпепелява всичко, изпречило се на пътя й.

Да бъдеш пилот на изтребител в това нелеко време е било огромно предизвикателство. Отчасти историята, пресъздадена в Pilot Down: Behind Enemy Lines, олицетворява съдбата на хиляди съюзнически екипажи на бойни самолети, свалени над чужда територия.

Всичко това се случва и с нашия герой Бил Фостър. През един ужасно студен зимен ден неговият изтребител бива улучен над Германия и той е принуден да катапултира. В този момент започва най-страховитото приключение в живота му. Забравил за войната и родината си, сега той има нова цел – да спаси собствения си живот. На какво е способен човек, за да осигури безпроблемното кръвообращение в тялото си, ще разберете сами, когато приемете ролята на главния герой в Pilot Down: Behind Enemy Lines. Успех!

Сюжет в комиксов стил

Историята на американския пилот Бил Фостър е разказана в страхотен комиксов стил. Тази идея набира скорост и е осъществена, тъй като в един момент създателите започват да се чудят как точно да разграничат своя нов продукт от купищата подобни геймки на пазара. Естествено, това е само една малка част от детайлите, благодарение на които играта може да претендира за известна доза индивидуалност.

Пътят на основния персонаж е осеян с всевъзможни препятствия, а неговата крайна цел е да се добере жив до швейцарска територия. От първата крачка до последните метри преди утопичната в съзнанието му спасителна граница, играта ви зарежда с едно-единствено чувство – инстинкт за самосъхранение. През цялото време сте напълно сам, далеч от приятели, роднини и братя по оръжие. Вие сте уплашени до смърт, а навсякъде около вас сноват немски войници. Ако сте готови да се изправите срещу тях и да покажете на какво сте способни, нека се впуснем в един по-задълбочен анализ на интригуващия геймплей.

50% стелт, 30% екшън, 20% RPG

През по-голямата част от “пътуването” си ще трябва да прониквате тайно или да издебвате тихичко измръзналите почти до смърт противници. Поради тази причина над главите на всеки от войниците се появяват различни индикации за тяхната алармираност. Червена, постепенно изпълваща се скала се показва тогава, когато вражески войник е видял нещо нередно. Жълта, когато е чул съмнителен звук и въпросителен знак, когато е объркан. При появата на питанка трябва да сте много предпазливи, защото тогава противниците стават адски наблюдателни и всяко ваше движение или стон може да се окажат фатални.

Освен тези индикатори има още един – той е син на цвят и се появява тогава, когато прилагате стелт-убийство на някой от враговете си. Тук ще вметна един съвет – когато видите група войници, по-добре ги заобиколете. Нивата са изградени така, че  когато гадовете са двама или повече, те могат да бъдат избегнати, без да се налага да ги убивате. Поне в повечето случаи. Екшънът заема значително по-малка част от играта в сравнение с други подобни заглавия. А каква точно ще е тя, зависи изцяло от вас. Достатъчно е само едно по-шумно движение от ваша страна и за секунди това ще доведе до сериозен обмен на амуниции.

Ролевите елементи се появяват на края на всяка успешно премината мисия. В зависимост от това колко от допълнителните задачи сте изпълнили и каква част от скритите предмети сте събрали, ще получавате различен брой точки опит. Те се използват за подобряване на девет показателя, които най-общо можем да обобщим в следните групи – бойни, стелт и сървайвъл.

Настинката може да е смъртоносна

За да не се налага да събирате всички вражески куршуми с тяло, е предвиден скромен, но ефективен арсенал, който се състои от пистолет, пушка и автомат. Към някои от тези оръжия ще може да прибавяте заглушител или оптика, което ги прави още по-смъртоносни. Ролевите елементи се забелязват с появата на показателя, отчитащ здравословното ви състояние. Това е скала, която измерва жизнените функции на героя. Когато му е студено и е гладен, има сериозен шанс да се разболее и да започне да киха, което увеличава риска някой противник да ви чуе. При пълното й изчерпване, жизнените точки започват да намаляват и в крайна сметка умирате от студ или глад. За да не се стигне дотам, ще трябва да се храните и топлите. За целта ще може да палите огън, на който, освен че ще сушите дрехите си, ще печете месо и т.н.

Ако трябва да дам оценка на изкуствения интелект по десетобалната система, мисля, че не бих поставил повече от пет. Противниците са като коне с капаци. Явно са с доста слабо зрение и слух, а най-фрапиращ е фактът, че не обръщат никакво внимание на проснати пред тях трупове. Въобще не се впечатляват от това, че някой техен колега, с който са си говорили преди минута, сега лежи в локва кръв. Също така не се държат особено адекватно по време на битка, но всичко това е добре компенсирано от факта, че героят ви не носи много на бой и няколко заблудени куршума са напълно достатъчно, за да го гътнат.

Изчистена визия

Имайки предвид плашещо ниските системни изисквания, при стартирането на играта очаквах да се натъкна на доста нелицеприятни гледки. Но в интерес на истината останах изненадан от това, което се появи пред очите ми. Най-напред, преди същинската част от геймплея, се накефих на комиксовия стил във встъплението. След това ми направи впечатление изчистената околна среда. Не знам защо, но имам чувството, че всеки обект, съставящ обкръжението, се намира на точното си място. Забелязал съм, че в стремежа си да правят игрите по-реални, голяма част от производителите наблъскват какви ли не предмети и детайли – в повечето случай точно там, където не трябва.

Сполучлива комбинация

Много пъти съм изказвал мнението си за комбинирането на жанровете. Определено там се крие бъдещето на гейм-индустрията и тази игра е изключително ярък пример, който потвърждава думите ми. Начинът, по който пичовете от KUJU Entertainment са обвързали три от най-популярните жанрове, е определено сполучлив. В крайна сметка пред себе си имаме една изключително приятна за изиграване, абсолютно ненатоварваща и плавно протичаща геймка, която бих препоръчал на всички читатели на списанието.

Така и така съм тръгнал да раздавам съвети, та ето и още един: момчета и момичета, фенове на компютърните игри, не бъдете прекалено критични към геймките, опитайте се да им се наслаждавате повече, а не да се съсредоточавате върху изтъкването на недостатъците им. Всеизвестен факт е, че няма идеални хора, перфектни женски гърди и компютърни игри без нито един бъг. Така че бъдете куул и си доставяйте повече фън, за да се зареждате с позитивна енергия.

Автор: Асен Георгиев