Overlord

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 05 авг. 2007

Представете си Dungeon Keeper, Sacrifice и Fable в едно

Колко игри ви предлагат да се превъплътите в изначален злодей, натоварен с нелеката задача да лиши света от благородните приключенци, които го населяват? Точно така – твърде малко. А да си лош, е хубаво нещо, както ни убеждаваше Dungeon Keeper, дело на гениалния Питър Молиньо. На същото мнение очевидно са и Triumph Studios (отговорни за Age of Wonders), чийто нов проект удари в земята всички заглавия от последните няколко месеца.

Фентъзи, обърнато с главата надолу

Нещо не е съвсем наред с добрите герои в света на тази игра. След като победили последния Повелител (Overlord), тормозещ земите им, те се прибрали по домовете и започнали да слушат единствено неща от типа колко са велики, прекрасни и невероятни. Взели, че повярвали и придобили всички зли пороци, за които може да се сетите. Полуръстът Мелвин се отдал на чревоугодничество, пораснал и на височина, и на широчина и се превърнал във възможно най-тлъстото същество, което може да си представите.

Елфът Оберон се вградил в дърво, след като бил убеден от един мистериозен вълшебник, че се нуждае от много почивка, и се превърнал олицетворение на мързела – кошмарите му оживели и започнали да тормозят някога спокойната и красива гора на дългоухите. Паладинът сър Уилям пък станал същински перверзник, които не можел да задоволи сексуалните си нужди и не обръщал внимание на никой, който няма цици, дори когато кралството му било тормозено от незнайна чума.
Някой трябва да лиши тези нещастни подобия на герои от мъката им. И какъв по-добър кандидат за това от един изначално зъл и мълчалив Повелител и неговият личен антураж?

Crowd Control, както е модерно напоследък

Overlord е екшън-приключение, в основата на което лежи призоваването и контролирането на армия от пискливи дяволчета (imps). Първоначално едва пет на брой, но впоследствие – цели петдесет! Те са олицетворение на всичко малко, сладко и зло, за което може да се сетите. На мен лично ми напомнят на онези зеленикави гремлини от едноименното и мно-о-о-го старо филмче, чийто продуцент бе Стивън Спилбърг.

Имповете щъкат като луди и изпълняват сляпо вашите заповеди – унищожават всичко, което видят, стигат до места, до които вие не можете, пият бирата по масите, оригват се и след това я изпикават. По-непохватните от тях стоварват предметите, които сте ги накарали да носят, върху нозете си и започват да подскачат на един крак от болка. Други гризат ръцете на селяните. Трети ви носят спечелената от тях плячка с радостно гласче „За господаря!” или „Съкровище!”…

За всеобщо щастие управлението на съществата е изключително простичко и ефективно. Левият бутон изпраща имповете в атака (толкова на брой, колкото пъти сте го натиснали), докато задържането на десния връща всички зад гърба ви, строени в бойна триъгълна формация. И левият, и десният пък служат за масово нападение – всички импове до един се втурват напред, а вие ги направлявате с помощта на мишката си – колят, бесят, трошат, скачат по главите… Пълен хаос.

Опознай своя имп

Общо взето разполагате с четири вида импове. Кафявите са гръбнакът на вашата армия от зли раболепни слуги. Те са най-физически издръжливите, най-безстрашните и винаги са готови за бой. Когато намерят някой предмет, подходящ за предизвикване на комоцио, не се стесняват да го грабнат и да го изпробват срещу следващия срещнат шишкав полуръст, зомби или най-обикновена тиква. 

В този ред на мисли която и да е метална каска или ризница става собственост на първото същество, което се докопа до нея. Едно от моите например беше нахлузило готварска шапка, просто защото бе изгризало врата на тлъст готвач, а друго бе решило, че изглежда по-добре с оранжева тиква вместо шлем. Намерените по пътя предмети увеличават цялостната боеспособност на вашата армия, което означава, че вероятно ще искате да потрошите всеки сандък или бъчва, изпречила се на пътя ви, тъй като в тях се крият най-различни изненади – от злато и елексири, до брони и оръжия.

Червените импове, до които ще получите достъп малко по-късно, стрелят с огнени топки и са имунизирани срещу пламъците. Могат и да ги потушават/изяждат и по този начин ваше великозлобие да преминава през препятствия, необезпокоявано от жегата. Зелените импове пък са тихи, подмолни, могат да стават невидими и да се промъкват зад гърба на противника ви, за да му забият оръжието си, нанасяйки максимално големи щети. Те са резистентни към отрова и съответно разчистват отровните растения по пътя ви. Накрая стигаме до сините – магически импове, които са се научили да плуват и най-вече – да лекуват или съживяват всеки съимп, загинал в битка. Заклинанията им вредят най-малко.

Зли или много по-зли?

В хода на цялата игра ще трябва да следите за един много специален рейтинг, наречен поквара. Той определя колко сте зли всъщност. В самото начало на Overlord е 0%, но може да го увеличавате със запомнящи се злодеяния от типа на убийството на невинни селяни. В много от куестовете, чиято структура доста напомня тази на Fable, ще бъдете изправени и пред морален избор, който също ще влияе върху рейтинга ви. Още в самото начало например, след като откриете храната на Спрее, открадната от полуръстовете, имате две възможности – да я върнете на селяните или да я задържите за себе си и да зарадвате своите импчета.

Последното, естествено, ще ви направи по-покварени. Външният ви вид ще става все по-зъл, броните ви – по-страшни и изкривени, а в края на Overlord ще ви очаква различно превъртане на играта в зависимост от решенията, които сте взимали по пътя си.

За финал мога да кажа само едно – Overlord е изненадата на месеца. Една от онези игри, които се превръщат в хит, без въобще да си го очаквал. Пробвайте я задължително, няма да съжалявате!

Автор: Владимир Тодоров