Outwars

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Падате ли си по „Звездните рейнджъри“? Имам предвид книгата на Робърт Хайлайн, а не едноименния филм на Пол Верховън. Ако това е така, непременно трябва да опитате новата игра Outwars. Програмистите от GD Interactive и Microsoft ще ви предоставят възможността да облечете скафандъра на високотехнологичен космически командос и да повоювате в third person view „а ла Tomb rider“ срещу насекомоподобни пришълци, които атакуват земните поселения из галактиката. За разлика от филма „Звездни рейнджъри“, където десантчиците приличаха повече на американски морски пехотинци, боецът от Outwars напомня за полумеханизираните вїйни от едноименната книга. Той е облечен в тежко брониран костюм със сервосистеми, нагръбни двигатели, с които може да се лети и щурмово въоръжение, напълно достатъчно да изпепели цял противников полк. Реактивната раница дава възможност на рейнджъра да скача изключително високо, да прелита определено разстояние и дори да води битки във въздуха. За жалост (но съвсем логично), героят разполага с ограничен запас от енергия за двигателите. По принцип тя постепенно се възстановява, но при повечето от мисиите бързината е критичен фактор и ако играчът хвърчи насам-натам със или без причина, той може да се окаже без достатъчно тяга в най-важния момент. Но нека да кажем нещо и за сюжета на Outwars.

Сюжетът на играта не блести с особена оригиналност. Притиснати от липсата на ресурси, земляните са принудени да напуснат родната си планета и да започнат колонизация на вселената. Всичко върви добре до момента, в който няколко предни поста са изравнени със земята. Изглежда е време за война.

На помощ се притичат Колониалните сили за отбрана (CDF) и по-специално – бойците от елитния щурмови корпус, носещи звучния прякор „Безстрашните“. Започвате вашата армейска кариера като редови войник в света на Микхал – една от атакуваните земни колонии. Планетата е почти разрушена от нападащите пришълци и командосите идват да измъкнат оцелелите. Облечен във възможно най-лекия защитен костюм, играчът трябва да се добере до спасителния кораб, преди той да е отлетял. Измъквате се с командосите, а светът на Микхал изгаря в пламъците на войната. Ръководството на Колониалните сили за отбрана обаче ви предоставя възможност да се присъедините към „Безстрашните“, разбира се след подходящ курс на обучение. Така попадате в щурмовия корпус като новобранец и заминавате за планетата Оазис, където е тренировъчният център на звездните рейнджъри. Тук трябва да се научите как да използвате оптимално реактивната си раница, да стреляте точно по статични, подвижни и летящи цели, да взривявате вражески инсталации и да командвате войсково отделение. Ще трябва да овладеете и базови тактически умения – как да степенувате целите по важност, да използвате подходящото оръжие за съответния противник, да разполагате във времето изпълнението на отделните задачи в мисията и да избирате най-точния момент за всяка една от тях. В разгара на тренировките, точно когато играчът и неговите събратя-новобранци трябва да „ликвидират“ един от инструкторите в учебно сражение, насред полигона се стоварва извънземен десант. Макар и учил-недоучил все още зеленият щурмовак трябва да задържи нашествениците, докато бъде прибран от своите.

Десантният кораб, който трябва да измъкне обучаващите се командоси от зоната, обаче е ударен от вражески изстрел и аварийно каца в тренировъчна зона А. Тъй като вече е получил своето бойно кръщение, нашият герой трябва да отбранява совалката, докато техниците ремонтират повредения двигател. След като за пореден път докаже, че е най-печеният новобранец, играчът получава и най-отговорната мисия – да взриви командния център на планетата Оазис, който вече е попаднал в ръцете на извънземните „буболечки“. Преди окончателно да напуснат планетата, рейнджърите трябва да изпълнят и една последна задача – да приберат от военната изследователска станция прототипите на нови десантни костюми. След тази мисия оцелелите подразделения на Колониалните сили за отбрана се измъкват в хиперпространството, а нашествениците по някакъв начин успяват да превърнат Оазис от райски свят в планета от ада. Така преждевременно се оказвате ветеран в щурмовия корпус на „Безстрашните“. Оттук нататък войната срещу чуждопланетните нашественици се развихря с пълна сила.

В битката си с тях ще разполагате с изключително богато въоръжение. Най-важната част от екипировката на звездния рейнджър е бойният костюм. Боецът може да избира между пет вида защитни скафандри – стандартен пехотински, разузнавателен, боен, щурмови и „безстрашен“. С изключение на първия, който се използва само в началната мисия, всички костюми имат реактивна раница. Разузнавателният костюм е перфектен за всякакви операции, при които бързината и безшумността са ключови фактори. Той притежава изключително добри способности за летене, конструиран е на базата на „стелт“ технологията, но за сметка на това не е добре брониран и има само леко въоръжение. Бойният костюм е стандартен за корпуса на „Безстрашните“. Той е оптималният вариант за всяка операция – здрава броня, задоволителни летателни характеристики и възможности за използване както на леко стрелково оръжие, така и на тежка бойна техника (ракети, гранати). С щурмовите скафандри звездните рейнджъри стават като ходещи танкове. Това е костюмът с най-дебела броня. Боецът вече разполага с по две точки за инсталиране на тежко въоръжение и за съхранение на мини. Слабото му място обаче е летенето. Последният писък на командоската мода е костюмът от типа „Безстрашен“. Колониалните сили за отбрана планират да го въведат на въоръжение след не по-малко от една година. Този скафандър е малко по-леко брониран от щурмовия, но за сметка на това с него се лети доста по-добре. Освен това „Безстрашните“ костюми също имат по две точки за тежки оръжия и мини.

Все пак трябва да разкажем нещо и за самите нападатели. Според оскъдните данни на земното разузнаване пришълците идват от района на съзвездието Хидра и наподобяват гигантски „буболечки“. Интелектът им обаче не е за подценяване. Тяхното общество е устроено по подобие на рояк насекоми – състои се от различни видове, специализирани в изпълнението на точно определени задължения. Отделните представители на рояка са лишени от инициативност и инстинкт за самосъхранение. Всяка армия на чуждоземците се ръководи от „кралица“, която взима почти всички важни решения. Ако тя бъде ликвидирана, командната верига на нападателите се разпада почти напълно, твърдят земните шпиони. Според анализите на разузнаването най-високо в йерархията на нашествениците са същества, условно наречени „свръхразум“. Досега обаче пришълци от този вид не са откривани… Така че грабвайте бластера си и започвайте да търсите!

Автор: Морган Кроу