Neverwinter

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не е тайна, че каквото и количество съдържание да поместиш в едно заглавие – особено MMORPG – то просто не е достатъчно. Играчите преминават през него за отрицателно време и изведнъж се оказва, че нямат какво да правят. Neverwinter – бъдещата F2P масова онлайн ролева игра на Cryptic, авторите на Star Trek Online – ще се опита да поправи този проблем. Как? Като позволи на самите геймъри да създават ново съдържание.

Разбира се, много неща могат да се объркат при подобно начинание. Идеята обаче, поне на теория, е добра. Онези от вас, които искат, ще могат да създават куестове, зони и цели истории, които впоследствие да споделят със своите приятели и всички играчи на Neverwinter.

Съдържанието, създадено от играчите, ще дава опит, плячка и някаква валута както основната игра. Видът на чудовищата, както и техният брой, които ще срещате по пътя си, също може да бъде определян. Дори имате възможност да създадете чисто ново същество или да промените облика на някое налично.

Най-хубавото в случая е, че всичко става с изключителна лекота –

добавянето на нови елементи например е с drag-and-drop, а при диалозите е нужно да посочите какво последствие да има дадена реплика.

Що се отнася до инстанциите, те могат да бъдат изграждани на базата на шаблони. Ако решите да свържете няколко стаи пък, играта автоматично ще постави врата, за да направи прехода възможен. Накрая въпросните пространства могат да бъдат автоматично запълнени от предмети или, ако разполагате с необходимото търпение, ръчно да ги украсите.

Как получавате достъп до създаденото от потребителите съдържание? Елементарно – просто влизате в някоя кръчма и питате кръчмаря за най-новите слухове. Тъй като съдържанието ще бъде филтрирано по зони, ако отидете в друг град, там може да ви очаква нещо съвсем различно.

А как можем да сме сигурни, че нещата, създадени от потребителите, наистина си струват?

Според Cryptic създаденото от потребители съдържание няма да достигне до широката аудитория, докато определен брой играчи не го изиграят успешно. Пък и авторите ще поощряват онези, които създават качествени неща.

Звучи интересно, нали? Остава да видим как ще сработи в началото на 2013 г., когато Neverwinter се очаква да бъде завършена. 

Автор: Светлин Бояджиев