Need for Speed: Underground

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Преди няколко години, никой дори и не предполагаше, че зарибявката на тема “нелегални състезания” ще стане толкова актуален РС жанр. Заради филми като “Бързи и яростни” обаче се оказа, че няма как да минем и без порой от РС заглавия, засягащи точно този вид автомобилни надпревари. И когато се появи Midnight Club 2 за РС, вече всичко беше ясно – щем не щем, ще играем нелегални състезания. Ами за тези, които не обичат нелегални занимания какво остава…? Няма избор – be a rude boy (бъди лошо момче) и недей да се оплакваш – нощните улици те зоват.

Именно в тези нощни улици ще можете да се потопите почти напълно, след като инсталирате поредната перла на геймпазара, а именно NFS: Underground. Падащата се като поредна игра под номер 8 (недейте да забравяте NFS: Motor City), нуждата за скорост тази година ще ви направи част от лудницата, наречена нелегални състезания… Или момент, май те бяха голяма лудница допреди едни филми и един масов мърчъндайзинг, полазил всичко и всички. Сега за съжаление те са Комерс с главна буква, и то такъв, че дори и някой да е спал, докато са прожектирали съмнително качествения “Бързи и яростни”, сега набързо ще си припомни за какво ставаше въпрос (може да го направи и без дори да го е гледал :)).

Комерсът

не се отнася само за “жанра по принцип”. Той с пълна сила важи и за новото творение на ЕА, като, повярвайте ми, след като го пуснете ще се убедите в думите ми – “Бързи и яростни” до мозъка на костите си. Но нека пренебрегнем този факт, нали все пак всеки има нужда от вдъхновение, момчетата от ЕА просто са избрали комерсиалното… Това е. Затова в играта е пълно с множество запазени марки, лога, емблеми и т.н.

Ако трябва да бъда частен, NFS: Underground е най-сполучливо пресъздаденият нелегален рейсър, излизал досега. В него не само перфектно ще усетите скоростта, движението и тръпката, но ще успеете да се потопите напълно в атмосферата, нужна ви за достатъчно реално преживяване по улиците. Но да не бързаме с хубавите думи, нека в началото да ви запозная с нещата, които правят NFS малко по-земна, а именно

Проблемите

За съжаление се оказа, че програмистите от ЕА са си оставили ръцете, защото новото им творение е бъгаво, че без пач не става за игра. Евалла поне, че се сетиха да пуснат пача бързо, защото в противен случай феновете на поредицата NFS щяха да намаляват в аритметична прогресия от ден на ден. По форумите дори имаше мнения, според които по-добрата алтернатива е NASCAR, но ви уверявам, че това не е така… поне след пача.

Този свещен пач отстрани доста проблеми, но не премахна концептуалните недомислици. Такава например е пълната липса на мрежова игра по LAN. Има такава само online, като авторите се оправдават, че така се борели с пиратството. Ами липсата на каквато и да е възможност за рисуване по колата ви? И тя ли е борба с пиратството? Ами невъзможността да минете повече от едно-две нива, ако не сте настроили всички Regional Settings на американски? Липсата на камера с волан е ясна – отново това неприятно пиратство… За съжаление недомислици, както виждате, има, но за щастие лесно се свиква с тях. Успеете ли да ги пренебрегнете и да се абстрахирате от тях, е ясно единствено и само едно:

Фен на NFS до гроб!

А какво именно предлага новият NFS Underground? Първото и най-впечатляващо нещо, е фактът, че тук, освен че сменяте колите си, можете да ги тунинговате, както визуално, така и на ниво двигател. За тези, които не знаят какво е тунинговане, ще кажа само, че е по-добре да не се захващате с NFS Underground… по-добре изгледайте “Бързи и яростни” още един път.

Възможност за тунинг ще получите тогава, когато съберете достатъчно пари и минете достатъчен брой състезания. Те са общо 111 в режим Underground и най-накрая ще имате най-добрата кола с последните нива на тунинги (те са общо 3 на всеки компонент). Бройката 111 не трябва да ви изненадва. За разлика от Midnight Club 2 тук нямате 3 града, а само един. За сметка на това той има много различни участъци и разклонения. Гаранцията, че няма да ви писне, е 100%.

Типовете състезания са няколко, което автоматично означава, че цикълът с постоянните гонитби в МС2 няма да ви споходи. Още повече, че за разлика от играта на Rockstar трудността на противниците ви не е толкова голяма, поне не в началото. Допълвам в началото, защото към края противниците стават много свирепи, дори и на най-ниската степен (при възможни Easy, Normal и Hard). Трудността ще можете да избирате преди всяко състезание, като важи принципът: колко по-трудно, толкова повече мангизи. Най-неприятният момент е, че за да минете успешно някое състезание, ще трябва да завършите единствено и само първи. Това не важи обаче при Tournament-ите, при които ще трябва да финиширате първи по точки след 3 или 4 еднакви състезания.

Различните видове състезания са Circuit, Sprint, Lap Knockout, Drift и Drag.  Circuit и Lap Knockout са почти идентични, като във второто, освен да се гоните по затворена писта, на всяка обиколка ще отпада последният в класирането. Спринтът говори сам за себе си – луда надпревара от точка А до точка Б. И в двете горепосочени състезания, за да сте затруднени максимално, ще има трафик по улиците, но странно защо, полиция няма да видите. Това, по мое мнение, е доста голям пропуск на ЕА. Какъв е този Сан Франциско (забравих да ви спомена, че това е градът в NFS), в който няма дори и едно ченге?… Drag състезанията са любими на много маниаци на високите скорости и представляват нещо като тест

“А’е са да видим кой е по-мъж”

…дърпате се в права линия с другите състезатели и цедите силиците на колата до дупка. Тук номерът е да държите оборотомера в перфектната зелена зона. Ако стартирате в нея, се изстрелвате пред другите, а ако на всяка предавка успявате да смените на следващата точно в “зеления” момент и използвате Nitro-то си на място, ще си осигурите 100% сигурна печалба.

Drift състезания обаче са моята страст. Тук ще можете да се въртите като откачен по малки писти с много завои. Целта е да печелите максимален брой Style Point, които ви се дават при големи поднасяния, приплъзвания и дори магарии, като 360 градуса или “задна полицейка”. Условието е едно –

просто не се блъскайте!

Казвайки Style Points, трябва да уточня, че те се дават и в другите видове състезания, като ви се присъждат за изродски неща, като много добро поднасяне на скорост, близко разминаване, добър draft (нещо като slipstream турбото в МС2) и други. Благодарение на тях ще отключвате множество винили (картинки за колата ви) и коли на известни лица (като тази на Mystical например). Като цяло това е структурата на новия NFS Underground, добре замислена и без много локуми.

Държа да отбележа, че колите в NFS:U са много добре направени. След тях са се наредили класики като Subaru Impreza, VW Golf, Peugeot 206, Honda Civic, Mitsubishi Lancer, Honda S2000 и др. Не си мислете обаче, че някое от возилата е слабо. Под капака на малкото голфче се крие един двигател-звяр, който може да скъса повечето от “нашите нелегали” на Божурище. Колите ви стават още по-респектиращи, когато им слагате нови спойлери, предни, задни брони, вежди на фаровете, издувате корпуса им с мантия и т.н. Общо взето към края на играта ще видите такива визуални тунинги, които могат да ви спрат дъха.

Графично поредната “нужда за скорост” е направо впечатляваща. На по-добра видеокарта ще можете да видите

Визии, сякаш извадени директно от автосписания

Терените са направени перфектно, пистите – с фантазия, а моделите на колите са направо реални.

Музиката също не отстъпва по нищо на визията. Из менютата ще се насладите на качествено “черно” (Lil’ John And The Eastside Boyz, Mystical…), а по време на рейсовете звучи много як агресивен саунд (Jerk, Static-X…). Двигателите на четириколесните зверове звучат адски респектиращо, а всеки удар е озвучен жестоко (по този повод бих чул оправданията на момчетата от ЕА защо няма и damage система, а колите са нечупливи… може би пиратство?).

Въпреки значителното количество недомислици и проблеми около тазгодишния NFS бих заключил, че играта е доста добра. Все пак препоръчвам Underground на всички, които все още не са си я намерили (има ли все още такива?) и се надявам, че ЕА някой ден ще започнат да пишат игри за истинските фенове, а не само против пиратите.

Автор: Орлин Широв