facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Need for Speed: Undercover
Ревю | 31.12.2008 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
EA
Издател:
EA
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Поредицата завива в правилната посока

"Цинематиците", циците, цирка с ченгетата

Мултито

минуси

Градовете са празни и скучни

Слънцето, фъканото слънце!

Всички клишета - от репликите до геймплей механиките

Интересно е как еволюира Need For Speed серията. След като се наложи с първите си няколко части и въведе доста иновации в жанра на рейсърите (преследванията с куките например) поредицата влезе в руслото на монотонността. Излезе от него с първия Underground, качил стрийт рейиснг културата на мониторите ни. След като с Undergorund 2 на хората взе да им омръзва да карат тунинговани резачки, Most Wanted върна обратно в играта преследванията с ченгета, за да се стигне до максимално добрата комбинация от тунинг, гъзарски возила и преследвания в NFS: Carbon.

Pro Street обаче беше леко разочароваща. Най-големият проблем бе чувството за самота в играта. Пустините бяха пусти, пистите тесни, а рейсинг ивентите - недостатъчна мотивация за геймъра да избута играта до край. Явно EA са си взели поука от чудовищния рев на дай-хард NFS феновете и Undercover, в цялата си клишираност и баналност, има потенциала да се превърне в най-добрата серия от третата част до днес. Приятно изненадващ факт, тъй като ЕА не са компания, която има нужда да следва плътно желанията на феновете си, а с франчайз като NFS може да си позволи да прави каквото си поиска, без това да се отрази поне 2-3 години на продажбите.

Банални и клиширани

От първия Undergorund насам EA прегърнаха идеята NFS игрите да бъдат водени от история. Сюжетите винаги са били изтъркани, но са вършели работа, точно като във филма „Бързи и яростни“ - дреме ти за диалога или нелепата режисура, защото мацките, колите и рейсинг сцените компенсират всичко останало. Интригата в Undercover е най-близо до филмовата драматургия в сравнение с останалите игри от поредицата. Получаваш възможност да застанеш от двете страни на закона и да поемеш ролята на кука под прикритие, внедрена в крими организация, занимаваща се с нелегални гонки. Сюжетът отново е разказан посредством визуално натруфени клипчета (преупотреба на цветови филтри), в които доминират красивите жени и коли. Именно заради тях кът-сцените, вместо посредствени и мозъко-увреждащи (като филм на Уве Бол) са доста забавни и засищащи глада ти за зрелища. Дори безумно глупавите реплики на някои от актьорите и невероятното гримасничене пред камерата, целящо да затъпи собствената им некадърност, са по-скоро забавни, отколкото отблъскващи.

Щом влезеш в подземния свят обаче, оставаш сам (без да броим сексапилната ти партньорка Чейс Лин). Полицията в града не знае за мисията ти и освен с другите рейсъри, ще трябва да се оправиш и с тях. Единственото, което ти напомня за мисията, е Чейс, наблюдаваща от къса дистанция как се справяш с разбиването на контрабандния канал. Както и сама ти казва - нейната работа е да те вкара в мафията, а твоята - да караш, нищо повече.

Йекшън!

Need For Speed: Undercover зарязва пустинния сетинг на Pro Street и те връща обратно в града и то не в един, а в цели три. В момента, в който не си в състезание, можеш да прекараш часове в безцелно бръмчене по улиците им, а sandbox пространството е доволно голямо. Трите метрополии са свързани помежду си с мили от магистрали, навяващи асоциация със столичното околовръстно, но без задръстванията и камионите. Всъщност това е NFS играта с най-малко количество трафик на квадратен километър от Underground насам.

Уви, картата е празна. Освен да си добуташ хромираната задница на колата от точка А до точка B за поредното състезание, няма никаква полза от това да разглеждаш града или да обиколиш всяка една негова уличка. Няма скрити рейиснг зони, бонуси или тайни пакети - нищо. До всяко състезание можеш да се телепортираш посредством картата, а стартирайки го, енджинът затваря всички странични пътища извън предварително начертаната писта, разкъсвайки илюзията за отворен свят, като те набутва в добре позната на феновете на жанра "тунелност".

Доброто старо и интересното ново

Запазени са трите най-любими и познати режими на игра - спринт на дълга отсечка от града, връткане на обиколки и чекпойнт, при който си сам срещу часовника. Почти няма промяна в паричната система на играта и всяко състезание ти носи пачка (значително по-малка, ако го повториш), която както и преди, ще вложиш в нови коли, тунинг части и подкупи за полицията.

Новост са състезанията по магистралите. Ъпргейдната версия на каньон битките от Carbon, в тях се изправяш срещу един шофьор и трябва да го разпердушиниш на високоскоростния аутобан. Всъщност това е и един от най-забавните режими. Каньонинте в Carbon бяха прекалено тесни, с прекалено много завои и се изискваха десетки опити, преди да победиш, което натоварваше и стресираше. Както вече разбра - в Undercover, трафикът е между нулев до никакъв, магистралите са широки, а завоите - плавни, което ти позволява наистина да се развихриш и да изцедиш максимума от конските сили на возилото си.

Слава богу, премахнати са повечето дрифт безумия, които нека си го кажем честно - лазеха по нервите. За сметка на това във всеки режим средната скорост е скочила с около 30-50 км/ч, което е мега плюс. Въпреки това обаче играта не предлага кой знае какво ново като концепция, затова е и петицата за геймплей. Колкото и да ни харесва да папаме претоплената манджа, тази вече сме я кльопали и не ни предлага нови вкусове и аромати.

Срещу закона

За пореден път ще се изправиш и срещу блюстителите на реда. В Undercover са изшлайфани всички елементи от предишните игри и крайният резултат води до наистина изпълнени с адреналин кинематографични преследвания. Въпреки че вече в четвърта игра ще правиш едно и също (следиш нивото си на жега, от което зависи с какви коли те гонят, внимаваш за блокади по пътищата и бягаш от полицейските хеликоптери), някакси продължава да е забавно. Бонус са репликите, които прелитат из полицейския ефир, изпълнени с доста кретенизъм и чувство за хумор.

Напредвайки в кариерата и подземния свят, ще се сблъскаш с няколко по-нестандартни задачки, свити директно от Grand Theft Auto. Най-наглото е краденето на коли и транспортирането им до определена точка на града в неразбито състояние. Тук шофьорските ти умения ще бъдат подложени на истински тест, защото през цялото време трепериш да на олющиш боята, което е неизбежно при фучене с ненормална скорост и няколко патрулки по петите ти.

Присъствието на ченгетета е глътка предизвикателство, от което Undercover изпитва болезнена нужда. Без тях играта щеше да е прекалено лесна дори за начинаещите в жанра, а клавишът за ускорение е практически "IWIN" бутон.

Мулти (драма)

Винаги е забавно да доминираш (или pwn-ваш) истински хора, вместо ИИ-то на компютъра. Тази максима важи с двойна сила за Undercover поради две причини. Първо: изкуственият интелект е мил и нежен, като пролетен бриз. Чат-пат прави някоя и друга мръсотийка, но в по-голямата част от времето или е концентриран да взима невъзможни завои с над 150 км/ч или да се забива в стените. Втората е, че за разлика от Pro Street, в Undercover пистите са двойно по-широки и плавни, което прави соло играта наистина noob friendly и лесна. За колко други рейсъра можете да се сетите, в които натискате спирачката не повече от три пъти в състезание? Така че истинското предизвикателство идва онлайн.

От една страна можете да се докажете срещу седем опонента в някой от режимите. Но тъй като подобни гонки са свързани с доста напрежение (тръпката за победа, концентрация, нерви) понякога се появява нуждата от разцъкване с една-единствена цел - фън. Тук идва режимът "стражари и апаши". Играчите се разделят на два отбора - рейсъри и ченгета. Първите трябва да доставят пратки до определени точки в града, а вторите се опитват да ги спрат. В момента везните на баланса са увиснали в посока на апашите (тунингованата резачка е по-добра и от най-добре поддържаната патрулка), но в процеса на игра отборите си сменят местата, подсигурявайки се, че няма да има недоволни в края на деня.

Гараж

Играта предлага страшно много коли, включително все още прототипния Nissan 370Z, класики като Lotus Elise и Camaro SS, както и някои супервозила от ранга на Pagani Zonda. Автопаркът, комбиниран със стотиците тунинг аксесоари, води до истинско разнообразие от коли в онлайн битките и възможността всеки да блесне с уникалния си стил на каране.

Имайте предвид обаче, че в мултивинилите не се показват. ЕА, като истински комерсиални кучета, са добавили опцията да трансферирате реални пари през Xbox Live акаунта си, които да превърнете в ингейм кеш.

Ритъм басов и слънчеви очила

Изборът на саундтрак за NFS игрите винаги е бил успешен и Undercover не прави изключение. Звуците от самите коли също няма да ги коментираме - в разработката на играта е вложен достатъчен бюджет, за да звучат по-реалистично и от оригиналите. Но визията този път леко се дъни. Имам чувството, че дизайнерите й като зациклят на една идея и не могат да се спрат след това. В случая става дума за огледалните пътни настилки и слънцето, водещи до заслепяващи лъчи светлина през 90% от състезанията. Веднага след първото състезание ще имаш усещането, че в света на Undercover асфалтът се полира с лубрикант и гланц от глутница общински работници. Същото беше положението и в Pro Street с пушека от гуми, и в Underground, където някои отсечки бяха толкова тъмни, че реално не се разпознаваше в коя посока трябва да продължиш.

Въпреки проблемите си (ниско ниво на трудност, бозещ на моменти енджин и предъвквана десетки пъти гейм концепция), NFS Undercover e завой в правилна посока, особено в сравнение с Pro Street и един от най-добрите рейсъри за РС... Но ако разполагате с конзола, предполагам, че изборът ви за коледен подарък ще падне върху друго заглавие. 


Доминация

В живота на всеки човек идва моментът, в който не просто побеждава, а го прави с такава разлика, че буквално издухва конкуренцията. В NFS серията е същото, само че досега това не беше поощрявано. Ако спечелиш надпреварата с една броня разстояние - ще получиш стандартната награда. Но ако си се отдалечил на няколко секунди от втория, то състезанието е тотално доминирано от теб, което води до бонус кеш в джобчето. Профучавайки близо до други коли, правейки дрифтове и големи скокове, ще напомпваш по-бързо нитрото си. А след края на всяко състезание ще можеш да вдигнеш някой от драйвинг атрибутите си, които би трябвало да влияят на поведението на колата ти. ЕА плахо експериментира с този RPG елемент и слава Богу. Всички си спомняме как завъртането на цялата гейм концепция около него провали Juiced 2.
 
системни изисквания
Pentium 2,2 GHz, RAM 1 GB, 256 MB video, Win XP/Vista
напиши коментар
 

14 мнения
профил »
dido4004 каза на 08.04.2009, 20:35 ?. :

NFS за мен вече не е игра.

2 мнения
профил »
Nickname Here каза на 10.04.2009, 07:13 ?. :

Това е така,защото не може всяка година пак и пак да излиза MW...

370 мнения
профил »
des каза на 15.04.2009, 13:23 ?. :

ПРОВАЛ...пореден.Тва са едни сериали,с които ЕА почнаха да се оливат.Абе,мамка му,рейсър като рейсър,графика като графика,задължително ли е,не мога да разбера,всяка година да изкарват нови (стари) игри.

19 мнения
профил »
GamBi7 каза на 15.04.2009, 18:40 ?. :

Май новата NFS я разработват Criterion Games, които направиха Burnout Paradise. Дано да я пооправят поредицата, че много западна.

238 мнения
профил »
io_bs каза на 17.04.2009, 15:08 ?. :

Не съм съгласен, че саундтраците на NFS винаги са били успешни. Според мен саундтракът на тази игра е доста слаб. А за звуците на колите - като че можеха да бъдат по-добри (може би затова музиката е по-силна от звука на моторите на колите, за да не се чуват тези не толкова добри звуци). Дано следващите НФС-та да бъдат поне малко по-добри (за което много се съмнявам). Мисля, че ЕА трябва да си поучат от NFS Underground 2 Most Wanted, който за мен са най-добрите игри от поредицата.

54 мнения
профил »
guitar_man123 каза на 28.05.2009, 19:12 ?. :

Ужасно управление! х(

11 мнения
профил »
Makedonski каза на 01.06.2009, 09:32 ?. :

EA, направиха и тук същата грешка като с FIFA. Всяка година да пускат по един пач, а пардон игра към предходната. След U2, нещата леко се пречупиха и се видя, че играта отива от клише на клише. От Карбона нагоре дори не съм си правил труда да свалям.

А помните ли каква еуория беше излизането на нова NFS, още преди да е пусната, във форумите се изписваха по десетки страници. Сега...дори и теми не се пускат.

8 мнения
профил »
RivaTNT каза на 05.06.2009, 00:45 ?. :

upravlenieto e smotano kato smenq skorostite vse edno poskacha

73 мнения
профил »
Xtremal каза на 29.06.2009, 12:44 ?. :

Не и куца само управлението,погледнете пътя,петната по него и т.н.

45 мнения
профил »
desperado-_-19 каза на 17.07.2009, 20:03 ?. :

управлението е супер яка, графиката няма грешка, историята е интересна така че играта е перфектна 6/6

33 мнения
профил »
oziato каза на 18.07.2009, 16:54 ?. :

играта е провал. каквото и да си говорим графиката не прави играта( бе то и графиката не е много добра с лъщящите улици ама айде)
за мен Carbon си остава най-доброто нфс до момента

17 мнения
профил »
crazyair каза на 21.09.2009, 07:50 ?. :

tova nfs ne me kefi kolkoto nfs shift

51 мнения
профил »
cimotic каза на 05.12.2009, 23:14 ?. :

" Makedonski " хмм.. въобще незнаеш за какво става на въпрос, струва ми се, че не си и погледнал но просто предполагаш, защото ти не я харесваш.

----

Иначе за играта мисля, че е доста слаба.. Тъп gameplay (със 300км завивате без проблем) а графиката по-слаба неможаха да я направят..!
Сега пък новото NFS Shift.. ако не си я надул на 1280x1024 резолюция не става за нищо.. някакви квадрати и такива ми ти. След Pro Street се усраха мнг (лично мнение)

342 мнения
профил »
nero9333 каза на 01.03.2010, 15:42 ?. :

ВЕЛИКА

31 мнения
профил »
mini_90_faraona каза на 29.09.2010, 14:39 ?. :

Много яка игра
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Need for Speed: Undercover

Чийт:
След завоя на NFS Undercover в правилна посока (сравнение с Pro Street) в този хит под прикритие ви очакват много изненади, а след другия завой са читовете.

ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: World 24
Need for Speed: Carbon 5
Need for Speed: Underground 2 4
Need for Speed III 3
Need for Speed: Porsche Unleashed 1
Need for Speed: Underground 1
Need for Speed: ProStreet
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31