Need for Russia: Greatest Cars from CCCP

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 сеп. 2007

Запорожки, Волги, Лади и други возила от доброто старо време

Ладите, Москвичите, Запорожците, Газките, УАЗ-ките и всички останали съветски возила са твърде характерни за нашите географски ширини. Именно заради това всички ние сме свикнали да ги виждаме толкова често, че изобщо не ни прави впечатление колко силно са превзели родината ни. Странно е обаче защо, въпреки че например Лада продадоха модела си НИВА на Шевролет, нито една съветска марка не може да се намести в някое РС заглавие с коли.

За сметка на това пък вече за втори пореден път ставаме свидетели на ИЗЦЯЛО руска състезателна игра, посветена само на гореспоменатите возила.

Първото подобно заглавие се казваше Lada Racing Club и премина някак незабелязано пред погледите на геймърите. Ако трябва да сме обективни, игричката си я биваше и беше изработена удивително добре. Няма да излъжа, ако кажа, че в бързината всички ние сякаш сме пропуснали и друго руско творение наречено Trabi Racing, което, познайте на какво е посветено? На трабантите, разбира се.
Need for Russia: Greatest Cars from CCCP е дело на руснаците от Play и е опит да се направи аналог на Need For Speed, но единствено с руски машини. В геймката можете да срещнете повечето модели на Лада, Москвич, УАЗ, Волга, Чайка, Запорожец и т.н. моделирани и изпипани по подобие на оригиналите.

За най-голямо мое разочарование обаче се оказа, че Need for Russia е доста

нискобюджетен проект

който е създаден набързо и в следствие на това е супер посредствен. В играта има само два режима – единично състезание и кариера. В първия можете да си разцъквате по вече отключените в кариерата писти с избрано от вас возило, а във втория ще се състезавате с други руски бангии за призовото място на дадено трасе. И това е всичко. Няма и следа от еволюция, няма никаква система за щети по автомобилите, няма никаква възможност за тунинг (като изключим външната програмка за тунинг, която върви към Need for Russia и дава възможност за рисуване по снимки на коли).

Графиката на играта не е ужасна, но и не блести с никакви специални ефекти. Поддържа високи резолюции и anti-aliasing до х4, но въпреки това всичко изглежда някак дървено и нереално. Пистите са направени без никаква фантазия и са суперскучни, а противниците са държат

меко казано неадекватно

и всички се стремят да намерят “най-добрата крива” на завоя. Вследствие на това сблъсъците са доста чести, но противно на очакванията при тях не се случва нищо. Просто избутвате другата кола леко от пътя и губите малко от скоростта си. Голяма неадекватщина е и фактът, че когато натискате спирачка или ръчна спирачка и противниците около вас правят същото… Звукът на Need for Russia е потресаващ, като за фон циклят разни монотонни мелодийки в стил fast-tracker от началото и средата на 90-те.

Общо взето тъжната равносметка сочи, че любопитно звучащият проект Need for Russia: Greatest Cars from CCCP е по-скоро провал. Играта писва след не повече от 20 минути и не предлага нищо, което да задържи вниманието за по-дълго време. Тъжно е, че руските машини така и няма да добият популярност на запад с игри като тази. Не че и нещо такова би могло да помогне де, но все пак програмистите и дизайнерите можеха да се потрудят още малко.

Автор: Орлин Широв