NBA Street Vol. 3

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 мар. 2005

Едва ли някой би казал, че първите две NBA Street игри (или кое да е друго заглавие от каталога на ЕА) не са нищо особено като графика. Но ако си мислите, че поредицата е изглеждала убийствено до момента, изчакайте само да видите NBA Street Vol. 3! Първото нещо, което ще ви направи впечатление, е категоричният завой в посока реализъм. Забравете за “пичовете от махалата” в стил “Белите не могат да скачат”. Вместо тона Vol. 3 предлага звезден набор от някой от най-забелязващите се действащи лица в NBA. Връщайки се на графичните екстри – почакайте само да видите как изглеждат екипите на тия младежи! Особено ефектни са т.нар. “cloth” ефекти, които позволяват на “потниците” и “шортите” в играта да се веят свободно и в пълен синхрон с движенията на баскетболистите. Другият очеваден напредък на ниво визия е начинът, по който енджинът на NBA Street Vol. 3 се справя с осветлението, независимо дали става въпрос за пекналото над игрището слънце или някоя самотна улична лампа.

Принципно стилът на игра не се е променил. В центъра на събитията отново са прословутите “геймбрейкъри”, позволяващи на вашите баскетболисти да изпълняват убийствени трикове, ограничени отново – уви! – само до забивките в коша. Системата е проста – направете достатъчно трикове, за да изпълните своя “геймбрейкър метър”, след което ще можете да отбележите размазващ кош със забивка, противоречащ понякога на законите на физиката. Новия момент във всичко това идва от включването на десния аналогов стик на геймпада в купона. С негова помощ вие можете да “модифицирате” своята геймбрейкър забивка до наистина зрелищни нива. Все пак трябва да внимавате да държите цялата тази акробатика под контрол, защото в противен случай вашият убийствен “слем дънк” може да се превърне в убийствено приземяване на нос.

Може би единствената ми сериозна забележка към NBA Street Vol. 3 (освен тази за качеството на звука, който определено можеше да бъде и по-добър) е свързана с излишното, поне според мен, повишаване на трудността на играта. Част от неоспоримия чар на предишните издания идваше именно от бързината, с която човек можеше да навлезе в геймплея. Не че сега ще са ви необходими часове упорити тренировки. Но с навлизането в играта става все по-невъзможно да се оправиш без наистина добро владеене на системата от трикове. Не знам за вас, но аз лично никога не съм си падал особено от заучаването на комбинации от бутони.

Автор: Ивелин Иванов