NBA 2K13

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 окт. 2012

Да спечелиш титлата “Баскетболна игра на годината” в отсъствието на реална конкуренция по принцип не изглежда особено трудно, но за честта на Visual Concepts трябва да отбележим, че студиото напълно заслужава това отличие. Подобно на своите предшественици, NBA 2K13 е изпипана, с безупречен физичен енджин и дълбок геймплей, който няма да остави нито един привърженик на баскетбола да скучае.

Нищо наистина ново под слънцето

Един фундаментален проблем на NBA 2K13 е, че подобно на доста циклични спортни поредици, тя също не може лесно да избяга от проклятието на поредната цифра в заглавието. В много отношение новата игра е буквално копие на NBA 2K12 и не предлага нищо наистина революционно. Все пак новости има – My Player режимът е още по-добър и дори има псевдо-социален елемент под формата на копие на Twitter, а по отношение на управлението е въведена механиката Control Stick (при положение, че играете на конзолните версии или просто използвате геймпад), която ви дава специфичен контрол върху топката. С нейна помощ движенията са изключително гъвкави, а навързването на поредица от финтове става относително лесно дори и за новаците. Поведението на вашите съотборници и съперници също изглежда малко поизгладено, а презентацията както обикновено е на високо ниво.

Игра сам или в екип

Противно на доста спортни игри, където сингъл кампанията – ако можем да я наречем така – определено не е фокус на играта, кариерата в NBA 2K13 наистина е доста интересно изживяване. Дори и да не сте склонни да инвестирате много време в нея, пак може да я пробвате, най-малкото защото тя е интересна, различна, а и може да играете само в ключовите мачове или пък да пропускате онези части от двубоя, когато играчът ви е на резервната скамейка. Добавете към това опцията за разговори с вашия генерален мениджър, прес конференциите и неудобните въпроси, вниманието на феновете, което непрекъснато се променя и дребни нюанси като това да заведете целия отбор на вечеря за сплотяване на колектива и получавате увлекателна симулация на баскетболния живот от гледна точка на играчите, която не се среща често.

За онези, които не искат да се задълбочават в играта само с един човек е предвиден режимът MyTeam. Както подсказва името му, той ви поставя начело на отбор от Лигата и с помощта на разнороден състав от играчи, различни бонус карти и съответните количества Virtual Currenсy може да поведете избраниците си в битки за слава онлайн. С парите може да си купувате и други играчи, чиито данни се определят както и реалните им статистики в НБА, така и от различни атрибути от света на играта. Няма съмнение, че с напредването на сезона MyTeam ще стане още по-интересен, защото подобно на всеки спорт ще има и приятни, и неприятни изненади в представянето на играчите, които съответно ще бъдат отразени в NBA 2K13.

Jay Z има пръст, но помага ли това?

Фактът, че известният рапър Jay Z е изпълнителен продуцент на играта определено обяснява както общия й блясък и стил, въпреки някои недомислици като включването на Джъстин Бийбър в нея. Списъкът със знаменитости, които може да управлявате се допълва с имена като актьора Брайън Баумгартнер от The Office (макар че нищо не пречеше поне да изберат Стийв Карел, нали?), няколко от псевдо звездите (при това за огромно разочарование от мъжки пол) на риалити шоуто Jersey Shore и др. В крайна сметка обаче задкулисните слухове твърдят, че лична заслуга на Jay Z е легендите на Чикаго и Финикс Скоти Пипън и Чарлз Баркли да дадат съгласието си образите им да бъдат използвани в NBA 2K13, така че трябва да му простим недоразумението Бийбър. Освен че е добавил няколко свои парчета към саундтрака, Jay Z е компилирал сериозна плейлиста от типични за оранжевата топка парчета. Е, с изключение на тези на U2 и Coldplay, разбира се. Всъщност цялостното присъствие на рапъра е малко спорно от гледна точка на геймърските качества на проекта, но при всички положения той е голямо име и вероятно ръководството на Take-Two е преценило, че по този начин ще засили още повече интереса към играта.

NBA 2K13 печели по всички фронтове тази година, дори само защото конкурентното NBA Live издание няма да се появи на пазара. С оглед на това може би е разбираемо, че създателите на играта са спестили поне с една идея усилията си. Предната част бе много добра, но вместо да надградят над нея с нещо наистина ново и качествено, Visual Concepts са предпочели да осъвременят няколко отбора и играча и с изключение на доста дълбоката кариера няма нещо свръх ново и интересно. The Association и онлайн играта са практически без промяна (като изключим прекалено дългото време за зареждане, когато се опитате да влезете в сървърите на играта), а поддръжката на Kinect в XBOX360 версията не е нищо повече от странична атракция. В резултат на всичко това NBA 2K13 си остава все така солидна и работеща концепция, но ако очаквате нещо фундаментално различно ще останете излъгани.

Автор: Иво Цеков