Mercedes-Benz Truck Racing

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Игрите, в които основната идея е да настъпиш копчето, представяйки си, че то е педала на газта, имат много почитатели не само по света, но и у нас. Свидетел съм на това как заклети стратези и последователи на куеста си правеха съревнования по пистите на NFS*. По онова време имаше известна тръпка в откритието, че не можеш да си най-бързият, ако държиш само ускорението и караш на автоматични скорости.

Но всичко се променя и нещата не спряха дотук. Според мен всяка нова игра от този вид започна да затрупва своите почитатели с много “излишна” информация. Това в общи линии е основната насока на развитие – кой, колко и как ще повиши общата култура на играещите. Наистина доста факти за машините, пистите и историческите герои може да получите докато се ровите из опциите и менютата.
В M-BTR темата е

състезание не на четири, а поне на шест колела

по всички правила на този спорт. Положението е следното: качвате се на своя мерцедес и гледайки света отвисоко, се стремите да съобразите дължината и ширината си главно с пистата, а след това и с другите участници в движението. Избор на камиони няма, но може да избирате поне цвета и рекламните лепенки по каросерията. Това, което прави впечатление, е мощността на машините. Никога не съм си представял, че един камион – бил той и спортен – ще се държи на пистата като някой от болидите на F1.

Нека ви зарадвам –

нищо ново в управлението и целите в самата игра

Изводите не може да са много. Един от тях е, че посредством THQ на пазара ще се появи и продаде още един представител на автомобилните симулатори с по-различна  графика. Докато играех на този шедьовър си представях как на мое място седи международен тираджия и по своему “поздравява” успехите или неуспехите си до влошаване на видимостта от слюнката по монитора.

Не знам какво ще си представите вие, но искрено се надявам да не сънувате после кошмари.

Автор: Николай Петров