MechWarrior 4: Mercernaries

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 05 дек. 2002

MechWarrior 4: Mercernaries те хваща още от интрото, завърта те в ураган от екшън и интриги и накрая те изплюва пред финалните надписи с чувството за добре прекарано, а не пропиляно време – точно това, което всяка игра би трябвало да направи. Можем да я разглеждаме като напълно ново заглавие, а не като разширение. Така че да караме подред.

Номер едно – историята.

Гражданска война. Отново в центъра е роялистичната двойка Катрина и Питър Стайнър. Този път братчето е решил, че сестричката не е оценила опита му да я спаси навремето и повежда всичките си сили с една цел: да я свали от трона и сам да заеме нястото й там. В същото време кастата Давион решава да извлече максимална полза от създалата се ситуация. И за да бъде купонът пълен, силите на клановете, смятани за разгромени преди повече от 50 години, отново нахлуват във Вътрешния кръг. Тук-таме разбунтуваното население успява да се докопа до мекове и да създаде партизански отряди. С други думи планетите от

Inner Sphere стават нежелано място

за туристически посещения.

Поемате ролята на предприемчив млад пилот, решил, че когато две кучета се карат, никой не поглежда какво става с кокала. Създавате собствена наемническа корпорация, определяте спонсора си (те са четири в зависимост от избора ще получите по-голям стартов капитал, по-ранен достъп до клан технологите, повече пари от мисиите или по-евтини транспортни разходи) и се впускате в първата си операция. За разлика от другите игри от серията тук сюжета е нелинеен. Нямате строго определена кампания и път, по който да вървите. Пред вас застава звездната карта на всички планети от Вътрешната сфера. След като платите транспортните разходи, можете да се прехвърлите на всяка една от тях и да разгледате офертите за работа.

Ще трябва да се съобразявате не само с нивото на заплащане, но и с това за кого работите (изпълнявайки мисии за Стайнър ще печелите престиж пред тях, но ще губите пред Давион) и какво точно искате да направите. Действията ви ще бъдат категоризирани по още два показателя  “слава” и “известност” – в първия ще попадат всичките ви морални постъпки, а във втория всички типични мародерски действия. Естествено ще преценявате и задачите по трудността им – глупаво и наивно е да се опитате със средни мекове да се изправите срещу масирана атака от тежки бойни машини.

Вкарана е и

“малка игра в играта”

На планетата Соларис IV ще можете да се биете на три арени в пет категории – лека, средна, тежка, нападателна и шампионат. Победа във всяка една от тях ще ви носи допълнителни средства и точки престиж пред кастата, на която сте посветили триумфа си. Правилото на арените е просто – осем мека всеки срещу всеки. Последният оцелял печели. Тук ще трябва да прецените точно за коя арена кой мек ще ви е най-полезен (малък съвет – на ниво леки Пума-та е неотразима, при средните Hell Hound-a няма равен, в следващите категории нещата зависят не толкова от мека, колкото от правилното му управление и точност на стрелба).

В MW4: Mercs присъстват всички бойни машини, излизали досега в четвъртата част поредицата и нейните продължения, включително и осемте нови машини от Mech Pack-овете (но само като противници, ако искате да си ги имате в гаража си, пак ще трябва да се изръсите за двата диска). Добавени са и няколко нови. Вече споменатия Hell Hound е 55 тонен красавец с хищнически вид. Fafnir-a заслужава името си и представлява 95 тона грамада, способна да разпраши всеки противник с двете си тежки Гаус-оръдия и множеството слотове за енергийни пушкала (личен любимец за повечето от арените). Интересното при него е, че няма да го намерите на пазара и ще трябва да изпълните специална мисия, за да си го приберете. Но, повярвайте ми, усилията си струват, дори и ако трябва да си потрошите половината арсенал за него. Templar-ът е прототипен дизайн на Давион и като всеки прототип се държи много добре на хартия, но в реални бойни условия е малко ненадежден. Друг мой любимец е Longbow-ът. Красавец и половина – по-голямото братче на Catapult-a. Може да побере до шест cLRMs (clan long range missiles) и с един залп поваля всеки противник (включително Атлас или Даиши).

Ще обогатявате гаража си по два начина – като събирате останките от вражите мекове и ги поправяте или чрез свободен пазар. От него ще можете да купувате и продавате не само нови шасита и оръжия, но и пилоти.

От

новите пушкала

приятно впечатление ми направи промяната, която е претърпял тежкия Гаус. Далекобойността му е намалена на 600 метра, но пораженията, които нанася, са увеличени на 27. Така с два Гауса и две ER PPC-та, монтирани на Fafnir-a, с един залп можете да предизвикате невероятни разрушения и с само с един изстрел да унищожите малък или среден мек или тотално да осакатите някой от по тежките. ” От стратегията са “импортнати” и Thunderbolt-ракетите. Те идват в две разновидности. Първата е като LRM, само че се изстрелва само една, която нанасяща огромни щети. Втората е страшно далекобойна (1600 метра) и не е толкова точна, но предизвиква splash damage и е добрa както срещу отделни мекове, така и срещу  групи от машини.

Мисиите са доста разнообразни. От обикновени разузнавателни, в които бързината е доста по-важна от огневата мощ, search&destroy патрули, до залавянето на конвои с оръжия, придружаването на такива, масирани атаки срещу крепости и дори епични битки за власт (битката е епична, когато на бойното поле има повече от 40 мека, приятелски и вражески :-)). За да можете да сте максимално пълноценни и ефективни в някои от мисиите ще можете да разчитате не само на главния си lance (един lance е група от четири мека), но и на допълнителен такъв.

В крайна сметка Microsoft са сготвили истинско Mech забавление, включващо доста интрига и екшън. Като след като изгледате някоя от четирите финални анимации (от решенията ви по време на игра ще зависят не само мисиите ви, но и финала), ще видите едно доста здраво намигане, което намеква за продължение на историята в Mercenaries 2 или в MechWarrior 5. Oт това, което видях, мога да предположа, че предстои втора голяма война с клановете.

Звук и визия

Въпреки че енджина е същия, използван и в предните заглавия, той е доста променен и продължава да е красив, без да изисква кой знае какъв компютър, за да кара на ultrahigh details. Всички менюта и индикатори са някак по-мазни и добре изглеждащи. Добавени са няколко нови терена (джунгла, фабрика, гладиаторска арена) и много нови обекти. Градовете вече създават впечатлението за истински населени места с разнообразните си сгради, цивилни МПС-та, щтъкащи са из улиците, билбордове, лампи и прочее.

Звукът е също на много добро ниво. Експлозиите, ревърт на двигателите на мековете, профучаващите покрай кабината ви ракети, стъпките на машинарията ви в снега, разчупването на дърветата, когато минете през тях, или просто капките на дъжда, биещи по предното ви стъкло – всичко това ще ви потопи напълно в атмосферата на MechWarriaor. Последно, но не и по значение, е музиката. За почитателите на рапа и чалгата едва ли ще е нещо особено, но всички, които обичат по време на бойна мисия да дъни здрав хардрокрок/метъл, ще бъдат приятно очаровани.

Автор: Георги Панайотов