Max Payne 3: мултиплейърът

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 апр. 2012

Мултиплейърът е режим, чиято популярност е висока, макар съмненията за неговата ефективност да остават. В крайна сметка колко от вас биха си купили Mass Effect 3, Dead Space 2 или Uncharted 3, за да играят онлайн? Това са страхотни игри, но тяхната сил алежи в изпипаната сингъл кампания. Вероятно същото се отнася до голяма степен и за Max Payne 3, но значи ли това, че усилията на Rockstar са предварително обречени?

Мултиплейър с история

Преди да прибързаме със заключенията, нека погледнем назад във времето. Rockstar е компания с традиции, а последните й хитове GTA IV и Red Dead Redemption включваха както задълбочена сингъл кампания, така и иновативен мултиплейър, който добре допълваше геймплея.

Нещо повече, компанията признава, че финландците от Remedy също са предвиждали да включат онлайн режим в Max Payne 3 още преди години, но ограниченият бюджет и ресурси на студиото просто не позволява това да се случи. Сега начело на производственият процес е Rockstar и джобовете на братята Хаузер определено могат да посрещнат подобен разход.

Team Deathmatch. Отново

Първият режим в мултиплейъра на Max Payne 3 е неостаряващият Team Deathmatch. Правилата са до болка познати, но отново има някои дребни промени. Едно от тях са елегантните плонжове, с които може да избягвате куршумите на вашите противници. Ако престрелката се провежда на открито, това означава, че с акробатична маневра може да се отместите от пътя на куршуми или ако сте по-умели, направо да заемете позиция зад прикритие. Нещата обаче стават още по-интересни, когато боят се пренесе на закрито. Тогава подобни плонжове могат да ви изведат направо през прозореца или през вратата, оставяйки фонтан от счупени стъкла и трески след себе си. В интерес на истината такива ситуации са доста ефектни.

Друг елемент от мултиплейъра на играта са т.нар. bursts, които повече или по-малко са еквивалента на познатите ни perks от Call of Duty. Всеки burst има три нива на strength, които се качват успоредно с адреналина на героя ви. Адреналинът пък се покачва с успешни килове и пребъркване на паднали врагове, така че закономерността е съвсем проста.

Да вземем например Paranoia. На първо ниво това умение влияе на радара на противниците ви, където всички са отбелязани като врагове. Когато увеличите силата на Paranoia, опонентите ви вече възприемат всеки като враг, не само на радара, но и очи в очи (името на съответния човек се появява в червено). Практическият резултат е, че може да се възползвате максимално от причиненото объркване и да нахлуете сред редиците на врага, който няма да бъде в състояние да ви различи.

Закъде без bullet time?

Max Payne 3 не би била истинска Max Payne игра, ако в нея нямаше от добре познатия ни bullet time. Запазената марка на поредицата също е burst. Веднага обаче се налага въпросът как точно може да бъде приложена bullet time механика в онлайн игра, където всичко се случва в реално време и противниците са истински хора. Ами ето как – ако попаднете на мерника на някого, веднага ще усетите забавяне на движението. Тази механика работи само ако сте в обсег; ако не сте в полезрението на врага, няма видим ефект. Да, малко е странно и все още предстои да се види как ще работи в реална игра, но поне изглежда оригинално.

Следващият режим, който заслужава внимание е Payne Killer. В него Макс и партньорът му Пасос се изправят срещу шестима врагове. Вие избирате на чия страна ще играете, но трябва да знаете, че бандитите имат нормално въоръжение, докато на разположение на Макс са два картечни пистолета SMG, болкоуспокояващи, които възстановяват здравето и bullet time. Играчът, приел ролята на Пасос може да ползва подобни бонуси като вместо SMG той разполага с лека картечница. Ей така, за да има баланс в битката.

Целта в Payne Killer е единият отбор да натрупа повече точк, но има и една уловка – ако убиете Макс или Песос, вече може да играете с тях и съответно да се възползвате от въоръжението им, за да изравните неравните сили. От друга страна, ако сте в играта като бандитите, печелившата стратегия очевидно е свързана с играта в екип и правилната комуникация.

Gang Wars – солта на играта

Този режим изглежда като най-важната част от онлайн компонента в Max Payne 3. Тук играчите отново се разделят на два отбора и преиграват ситуации, вдъхновени от ключови моменти от сингъл кампанията. Така например в един момент от кампанията Макс губи дирите на куфарче с пари, предназначени за откуп. Един от Gang War сценариите разиграва вариант, който ни показва къде може да са се озовали парите.

Хубаво е, че онлайн режимът дава добри възможности за кустомизация. Да, това все още е играта на Rockstar, но главният герой онлайн са играчите. Може да създадете собствен аватар и да го облечете по различен начин, съчетавайки елементи като шапки, дрехи, аксесоари и различни физиономии. Що се отнася до въоръжението, играта предлага доста варианти, включително и комбинации, както и допълнителна екипировка като броня, каски и комплекти за първа помощ. Очевидният номер е, че трябва да търсите баланс в екипирането на героя, защото колкото повече го окичите с различни оръжия, толкова по-бавен става той.

Max Payne 3 определено впечатлява, що се отнася до мултиплейъра. Все още е трудно да се каже дали този режим ще успее да плени играчите за дълго, но честно казано основните предпоставки са налице – солиден геймплей, някои допълнителни екстри, висока кустомизация на героите и всичко това, излязло изпод майсторската ръка на Rockstar. Ще бъде наистина жалко, ако това лято сървърите на Max Payne 3 останат празни.

Автор: Иво Цеков