Manhunt 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 19 ное. 2009

Запалените геймъри добре познават играта на Rockstar Manhunt, която се превърна в синоним на продукти, подстрекаващи и възхваляващи насилието. Под графичната жестокост обаче се криеше един интересен и оригинален геймплей и история, които заслужено получи признанието на феновете и критиката. Това вдъхнови авторите да създадат и втора част, дебютирала на конзолния пазар през есента на 2007 г. Нейното представяне бе относително по-слабо, а появата й бе белязана от множество скандали, в резултат на което Rockstar бяха принудени да цензурират някои от най-шокиращите сцени. Сега две години по-късно Manhunt 2 се появява и за PC чрез онлайн дистрибуция, но изглежда, че играта май е пропуснала времето си.

Насилие със сюжет

За чест на Rockstar трябва да признаем, че историята в играта е нещо повече от претекст за убиване на хора по-особено жесток начин с подръчни средства.  Поемате ролята на д-р Даниел Ламб, който се е озовал в приют за душевноболни престъпници, но без да има спомен защо. Играта започва сред невъобразимия хаос, който цари там – в резултат на някаква авария престъпниците са на свобода и по коридорите на приюта може лесно да се натъкнете на ужасяващи гледки. Но Даниел има по-важна задача – той трябва да се измъкне и да разбере защо е попаднал там и каква тайна се крие в миналото му. Така приютът по-скоро представлява тренировъчно ниво, а действието скоро се пренася на други места.

За разлика от повечето брутални игри, Manhunt 2 се отличава с това, че вместо да избивате враговете си на кило, ще трябва да използвате по-внимателни и изтънчени начини. Тъй като героят ви не е супермен, директната конфронтация с повече от един противник просто не е препоръчителна. Вместо това играта приема някои елементи от стелт жанра като възможността да се промъквате в сенките, докато индикаторът ви показва дали сте невидими за враговете, притискането до стената и надничането зад ъгъла. За да привлечете вниманието на жертвите си и да ги подмамите пък, може да почукате на стената, което автоматично ще накара всеки намиращ се наблизо да провери какво става, което може да се окаже последната му грешка.

Присъдата не подлежи на обжалване

Солта на играта са екзекуциите, а благодарение на това, че РС версията на Manhunt 2 е напълно нецензурирана, за разлика от конзолните, можем да очакваме не една и две гадни гледки. Всяко довършващо движение може да се осъществи по три различни начина, в зависимост от това колко дълго се задържите зад противника. Ако просто искате да го отстраните от пътя си, може да изпълните Hasty kill само за една-две секунди, но ако отделите повече време, ще последват Violent и Gruesome изпълнения.

Освен да отстранявате враговете в сенките, в Manhunt 2 може да се сражавате и фронтално, но системата за битки не е особено силна. Огнестрелните оръжия, които може да придобиете в доста по-напреднал етап, дават известно разнообразие, особено когато сте прекарали часове наред, клечейки само с парче стъкло в ръка. Арсеналът е ограничен и не толкова удовлетворяващ, колкото някои екзекуции, но пък ви дава възможност да приемете по-различен подход спрямо враговете. А те не са малко и всички искат да ви избавят от несгодите на живота. Никоя от оригиналните банди не е включена във втората част, но техните заместници са също толкова колоритни. Всяка група има различен вид и поведение, с което трябва да се съобразявате. 

По-добре късно, отколкото никога?

Един от големите минуси на Manhunt 2 е нейната графика. Имайки предвид, че оригиналната игра е правена през 2007 г., а това е директен порт, просто няма как да имате високи очаквания. Но дори тогава трудно може да приемем безличните окраски, липсата на детайли и цялостното усещане за слабо визуално оформление, макар за сметка на това озвучението е горе-долу добро.

Manhunt 2 е интересно приключение, особено ако сте фенове на първата част. Проблемът е, че AI-то на противниците понякога изневерява, тук-там има проблеми с камерата, а екзекуциите не предизвикват такава тръпка, колкото в оригинала. Очевидно е, че при това двугодишно закъснение и ограничена онлайн дистрибуция, Rockstar не търсят големи печалби и популярност, а по-скоро дават възможност и на РС геймърите да се докоснат до мрачния и жесток свят на поредицата.

Автор: Иво Цеков