Mall Tycoon

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 мар. 2002

Авторите на тази игра са си поставили амбициозната цел да създадат симулатор, където изграждате “молове” – американските магазини с гигаразмери. Поредният тайкун, поредната несбъдната мечта. Това е равносметката след няколкото пропилени часа с творението на Holistic Design Inc.

Преди да ви обясня в детайл защо НЕ е нужно да обръщате особено внимание на този софтуерен крап, ще се опитам да ви разясня каква перспективна идея са опропастили момчетата от Holistic. В САЩ, пък и напоследък в Европа, особено популярни са магазините с площ няколко квадратни километра. Те предлагат

от пиле мляко

и всякакви подобни нему стоки. Ако си мислите, че можете да си представите за какво става дума, опитайте да си представите нашенските Metro или Billa, но на квадрат. Според дефиницията що е то “мол”, въпросните хипермаркети са само елемент от него. Освен разнообразни стоки, тук можете да откриете специфични услуги като химическо чистене, поправка на обувки или пък просто да отидете да похапнете със семейството след уморителното пазаруване. А защо не и да погледате кино. С две думи – молът е за всички и предлага всичко.

Mall Tycoon искрено се опитва ни покаже, че създаването на свой собствен гигахипермаркет не е утопична мечта или прищявка на отегчен от живота американски мултимилионери. За целта авторите са се постарали да отговорят с разнообразни опции и широк спектър от услуги, които можете да предложите във вашия мол. Дотук добре, нооо…
Да започнем с

трагичната графика

Напълно триизмерният терен на пръв поглед изглежда интригуващ. В последствие обаче се оказва, че е плачевна имитация на визуални тенденции напоследък. Ръбати полигони, размазани текстури, грозни сгради, неестествено кълчещи се хуманоидни фигурки. Има ли смисъл да продължавам? Звуковите ефекти също са под всякаква критика, а спорадичното квичене или подрънкване не заслужава особено внимание.
Mall Tycoon ви предлага избор между свободна игра и мисия. Степента на трудност може да се регулира, като са предвидени варианти, предназначени за напреднали играчи, които са на “ти” с изграждането и управлението на търговски обекти.

Реалността

всъщност е друга – тези сценарии не са нищо особено.

И не защото идеите им са глупави, а поради слабото изпълнение от страна на Holistic. Учебната мисия е изключително полезна и горещо препоръчителна на всеки, решил да си пробва късмета с Mall Tycoon. От нея ще разберете не само любопитни факти около самите молове, но и също така за пръв път (който ще ви се иска да е последен) ще изпробвате ужасното управление на играта. Всяко помръдване на мишката е предизвикателство, всеки опит за ориентация из подменютата е истинско изпитание – дали ще налучкате точно онази точка, която задейства командата например. Разнообразието от функции се вписва в каноните на жанр “tycoon” – можете да строите, да наемате работници, да възлагате проучвания на научния отдел, да правите рекламни кампании и разпродажби (нещо типично за големите магазини), да контролирате финансовото си състояние и т.н. Веднъж овладели принципите на играта, ще се сблъскате със следващия ребус – каква, по дяволите, е разликата между пералните и магазините за мъжки облекла? На какъв принцип мога да преценя кое е по-изгодно и кое носи повече продажби? Уви, гейм дизайнерите в този случай не са сметнали за нужно да има някаква логика…

И така, отказах се да си губя времето и да се главоблъскам с този нелеп тайкун. Поредната похабена идея, която всъщност притежава немалък потенциал.

Автор: Александър Бойчев