Magic the Gathering: Battlegrounds

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ако името Magic the Gathering не ви говори нищо, няма смисъл да се учудвате. Въпреки че преди няколко броя писахме за тази мания отвъд океана, у нас продължава да цари пълна незаинтересованост по темата. Въпреки че и по родните магазини вече се продават тестета с карти, Magic the Gathering така и не успя да се превърне в хит тук, в България.
За тези, които не знаят какво точно е това, ще спомена накратко: това е игра с карти, но няма нищо общо с е белота или другите нам познати card-games. В случая всяка карта има определена роля – боец, защитна стена, определен вид терен, определена магия и т.н. Сваляйки картите по определени правила, играчите заформят едно

солидно бойно поле

и чрез серия от битки, сражения, магически дуели и други определят кой е победителят.

Оригиналната хартиена версия на Magic the Gathering има няколко ревизии, а всяка от тях добавя нови карти към колекцията на маниаците. Общата сума на картите от всички серии със сигурност надхвърля няколко хиляди…

Опитът за направа на електронен вариант на тази мания от страна на Аtari не е първият такъв. Уникалното на този Magic the Gathering е фактът, че тук нещата са представени в един доста arcade вариант и без видимото присъствие на карти. От опита да направи нещо стойностно, геймстудиото наето от разпространителите, е успяло да забърка гозба, с доста спорни качества.

Недейте да си мислите, че Battlegrounds няма с какво да ви задържи. Напротив. Проблемът се крие в това, че най-вероятно заклетите Мagic фенове просто ще се почувстват предадени. Защото фактите са такива:

Battlegrounds е доста далеч от хартиения вариант на настолната мания

Общият брой на враждуващите страни и тук е пет, но за съжаление числеността на картите е не повече от 70. Фактът, че походово няма да можете да се биете, със сигурност също ще раздразни феновете. Това е доста смело решение от страна на разработчиците като се има предвид, че тази функция може би поне трябваше да може да се избира.

Battlegrounds използва последния Unreal енджин, което го прави доста зрелищно произведение. За съжаление обаче само хубавата графика не прави добрите игри и това го знаят всички. Геймплеят е това, с което Magic the Gathering привлече феновете си. Затова си мисля, че с предложения подобен на Etherlords начин на игра творението на Secret Lеvel ще отблъсне верните последователи. А, повярвайте ми, приликите с руската игра не са малко. На пръв поглед даже двете игри са почти като близнаци.
Предложеният

реално-времеви вид на магиите

ги прави доста по различни, отколкото тези в оригинала. Тук картите ви няма да свършват, защото нямат лимит за използване. Единственото ви ограничение е маната. Тя се събира от кристали, които ще събирате по картата и в определен обем. Освен това с течение на времето, регенерира.

Ще можете да използвате карти както за summon, така и за магии, защити, атаки и др. Така мелетата между дуелистите изглеждат много живописно и интересно, но бързо писват. Поради малкото разнообразие от карти печелившите системи за раса са няколко и след като ги усвоите, няма да се затруднявате особено.

За съжаление или радост, в този си вид, Magic the Gathering: Battlegrounds представлява нещо като Mortal Kombat за ролеви маниаци – двата героя тичат от двете страни на арената, събират кристали и се бият. Но ако това ви звучи зарибяващо, защо не пробвате Battlegrounds? Приятната визия, разпускащият геймплей и небрежният стил на дуелите може да я превърне в любима на много “softcore” фенове. Защо софт ли? Защото просто съм сигурен, че всички hardcore RPG-фенове ще гледат лошо…

Автор: Орлин Широв