Maelstrom: The Battle for Earth Begins

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 мар. 2007

Дори малкото камъче е способно да обърне каручката

Като верен и дългогодишен фен на стратегическия жанр, с вълнение и голяма доза любопитство, инсталирах Maelstrom и започнах да се разхождам из менютата й. Информацията, която имах за тази футуристична реалновремева стратегия, създадена от KDV Games, беше изцяло положителна и нямах търпение да видя как руснаците, които преди години не успяха да пробият достатъчно убедително на геймпазара с тяхното заглавие Perimeter, сега ще поправят първия си пропуск. Близо седмица по-късно, след като прекарах значително време в компанията на играта, съм отново пред компютърния екран и трябва да споделя с вас впечатленията си. И колкото и да ми се иска да похваля KDV Games за техните усилия няма да го направя, защото Maelstrom, въпреки целия потенциал, който съдържа, е игра, която лично за мен, не преминава летвата на запомнящите се заглавия.

Историята на едно разочарование

Държа да подчертая, че като цяло геймката е пленителна, интересна, красива и дори мисля скоро да не я ънинсталирам, но има някой неща в нея, които изключително много ме издразниха.

Първият и най-сериозен упрек към програмистите от KDV Games е свързан със соловата кампания. Тя се развива постепенно, следва интересна сюжетна линия като разкрива сблъсъка между трите враждуващи фракции в света на Maelstrom. Предизвикателствата са стандартни, дори след първите пет-шест задачи, които изпълних бях останал с положително впечатление. Но! Тогава се случи нещо, което промени мнението ми. Мисията беше шеста или седма, след отблъскването на няколко вражески атаки започна ингейм филмче. Запретнах ръкави, отпих глътка кафе и загледах с интерес.

Това, което се случваше на екрана си струваше вниманието ми, но скоро наближи краят му. Стана тъмно, хванах мишката и се приготвих за поредната доза свеж геймплей. Играта започна и… секунда след това героите ми измряха! Ха, викам си аз, к’во стана? Може би случайност. Нещо съм ги сложил на кофти място. Стартирам нивото отначало, стигам до същия момент, филмчето минава – започвам игра и хоп – след три секунди героите ми пак са мъртви. На третото преиграване успях да ги скрия от коварната ситуация и някак си оцеляха. Реших, че проблемът не е толкова сериозен и продължих напред, но какво се случи след това? Може би час по-късно се натъкнах на поредната коварна ингейм анимация, но този път още преди тя да е свършила някакви пишлемета дойдоха и убиха героя ми, което, както се сещате, довежда до преповтаряне на цялата мисия. Тогава вече тотално откачих. Това възможно ли е!? Що за глупост и недомислица? Основните ти персонажи да измират като пилци по време на глупави кът сцени?!

Останалите ми упреци към футуристичната стратегия са по-скоро дребни – на моменти неадекватно поведение на единиците, изразено основно в подбирането на правилния път, по който трябва да стигнат до дадена позиция; не особено високо ниво на изкуствения интелект на компютърните противници в мултиплейър и т.н. Това са основните ми забележки. И като изключим смехотворното измиране на ключови за сюжета единици по време на ингейм филмчета, мисля, че другите кусури не са чак толкова дразнещи и дори може би няма да бъдат забелязани от някои хора. А за тези, които очакват оценка в прав текст – играта си я бива, ако сте любители на класически, футуристични, реалновремеви стратегии – вероятно ще ви допадне. И въпреки недостатъците, мисля че си заслужава да се разнообразите в компанията на Maelstrom.

Автор: Асен Георгиев