Lords of EverQuest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Настъпи часът, в който всички мегазакоравели фенове на WarCraft III ще трябва да отместят взора си от брадясалата и заледена мутра на Артас и да погледнат право към една друга игра. Разбира се, става въпрос за Lords of EverQuest. Тази новоизлюпила се реалновремева стратегия е създадена по света на феноменалната масова мултиплейър онлайн ролева игра EverQuest и е първата по рода си, в която абсолютно всяка една единица трупа опит и качва нови нива! Приликата с WarCraft III, ролевия дух, останал от EverQuest, и красивата графика са една чудесна предпоставка за раждането на отлична игра и маниакално безсъние… 

Елфи, джуджета, хора, некрота, огрета, гоблини, магове…

Всичко това и какво ли още не ще срещнете единствено на континента Антоника – мястото, където всъщност се развива действието в играта (десет хиляди години преди основните събития в EverQuest) Разнообразието от фентъзи единици е огромно. При това положение би следвало и расите да бъдат многобройни (за справка – Age of Wonders). Но нещата не седят точно така. Идеята на производителите да съберат толкова много създания в три враждуващи фракции – Shadowrealm, Dawn Brotherhood и Elddar Alliance, е доста сполучлива и интересна.

Но преди да ви занимая с тях, нека хвърлим поглед към кампаниите в Lords of EverQuest, които са всичко на всичко три на брой (за всяка фракция по една). Те са изключително големи, но за съжаление – малко еднообразни. Вниманието в тях е концентрирано върху управлението на един от петнадесетте лорда (по пет за всяка фракция). Тези единици са своеобразни герои а ла WarCraft III, които са няколко пъти по-силни от всички останали и имат редица преимущества пред другите твари. Като цяло играта предлага над седемдесет и пет часа геймене и разполага с общо тридесет и шест сингълплейър карти, които се отличават с отлична визия. Теренът е разнообразен, но според мен има един съществен минус и той е приликата с WarCraft III в почти всяко едно отношение.

Един ресурс, по-силни единици, повече битки!

Мотаейки се из картите, ще се натъквате на купища артефакти, които в крайна сметка ще окажат влияние на крайния резултат от играта ви. Единиците ви трупат опит и качват нива, а след края на всяка мисия ще имате възможност да пренасяте част от останалата си армия на следващата карта. Това ви позволява да събирате все повече и повече единици с по-голям левел във вашите редици (стига да успеете да ги запазите живи). В повечето случаи те ще бъдат и гръбнака на вашата войска.

Още една особеност в геймплея е строенето на сградите. Единственото нещо, което е необходимо за издигането на една постройка, е достатъчното количество ресурси. Просто кликвате върху иконката на желаната от вас сграда и избирате къде точно да се появи тя. Не са необходими работници или каквото и да било друго. Друго любопитно нещо е, че в Lords of EverQuest има само един ресурс – платина. Това до някаква степен улеснява играча при развитието и му позволява да се съсредоточи единствено и изцяло върху воденето на сражения. Това, от своя страна, прави Lords of EverQuest една далеч по-динамична стратегия.

Elddar Alliance

Това е така да се каже – елфическата раса в играта (та за къде сме без добрите стари елфи). Както може би всички предполагате, Elddar Alliance са отлични стрелци. Разполагат с доста магове и голяма част от единиците им са фини и стройни елфкини. Играта с тях е същинско удоволствие. Юнитите, които ще можете да произвеждате, са около двадесетина (представете си само колко много стратегии очакват вашето въображение). Ако все още не сте достатъчно запознат с тази фракция, бих препоръчал класическата елфическа стратегия – повече стрелци на втора линия и няколко прецакани единици за близък бой на първа, които да отнасят демиджа. 🙂

Dawn Brotherhood

Тази фракция е т.нар. изгряващо братство на хората. Тя разполага с по-малко сгради, а единиците й са доста здрави, добре защитени и носят на бой. Ако изберете тях, ще трябва да наблегнете повече на меле единиците както за отбрана, така и за водене на преки нападения, защото Dawn Brotherhood са най-добри в близкия бой. Естествено, тази фракция разполага и със стрелци, но гръбнакът на човешката армия е съставен предимно от конници и рицари.

Shadowrealm

Откъдето и да погледнете тази фракция, това са си чисти немъртви. Подобно на елфите и те разполагат с многобройни сгради и голямо разнообразие от единици. Притежават както меле юнити, така и стрелци и магове. Разполагат и с балони, управлявани от гоблини. Без съмнение поддръжниците на undead-а ще се изкефят максимално на тази фракция. Когато играете с тях, ще трябва да се съобразите с вида на вашия противник и тогава да измислите стратегията си за победа, защото единиците на Shadowrealm са много силни срещу определен вид противници и изключително слаби срещу други.

Както вече споменах, Lords of EverQuest разполага и с невероятна графика. Триизмерният енджин на играта е маниакално красив, снабден е с няколко нива на зуум, 32 битов цвят и най-вече – поддържа разделителни способности до 1600×1200. Картите изглеждат много добре, единиците са детайлни и добре раздвижени. Малък минус е музикалното оформление на играта като цяло. Ефектите и мелодиите не са на нивото, на което са графиката и геймплеят. Не че са лоши, но можеше да бъдат и къде-къде по-добри.

Естествено, Lords of EverQuest притежава и мултиплейър режим на игра. Той е снабден с най-различни условия за победа и поддържа битки между максимум дванадесет души наведнъж. И благодарение на него ще може да се размазвате онлайн с други играчи и през SOEGames.net – място, наподобяващо Battle.net на Blizzard.
 
В края на краищата

Lords of EverQuest е една невероятна фентъзи стратегия, задължителна за всеки маниак на тази тема. Приликата й с WarCraft III на моменти е леко досадна – очевидно играта можеше да бъде далеч по-добра и оригинална. Но трябва задължително да отбележим, че в някои отношения Lords of EverQuest изпреварва култовото близърдско творение. Това заглавие отчетливо показва, че в гейминдустрията все още има конкуренция и ние, обикновените геймъри, ще можем да запазим най-силното си право – това да избираме. Защото ако конкуренцията изчезне, ще бъдем принудени да играем на точно определени игри. А сигурен съм, че това няма да допадне на никого. Нека всеки любител на реалновремевите стратегии си намери и пусне тази геймка. Определено няма да сгреши.

Автор: Асен Георгиев