Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 дек. 2009

По един експанжън на година – евала, Turbine! Да, Mines of Moria бе до голяма степен предоставен в груб, недодялан вид, с доста досадни бъгове и експлойтове в подземята, но успя да пресъздаде изключително детайлно едно от най-впечатляващите подземия, създавани някога. Сега – приблизително 12 месеца по-късно е време да навлезем в най-смъртоносната гора в Средната земя – Мраколес – и да видим как ще завърши епичната история на Volume II! И дори отново да подгоним Ам-гъл, който скита из сенките на дърветата – там, където Леголас някога е бродил.

Няма какво да се залъгваме – Siege of Mirkwood не може да се сравни с мащабността на Mines of Moria, но купищата нововъведения, увеличения level cap на 65, приемливо голямата нова територия – горе-долу колкото Лориен – и относително ниската цена ще се понравят на феновете на LOTRO.

Но всичко по реда си. Започваме със самата гора.

Преходът от Лориен в Мраколес е направен изключително добре и представлява една масивна атака

която елфите организират срещу злото на отсрещната страна на река Андуин. Представете си D-Day, само че с дългоухи създания и орки. В момента, в който слезете от лодката и стъпите за първи път в Мраколес, ще видите територия, като никоя друга до този момент. Дърветата са сухи и по тях почти няма листа, те отдавна са изпопадали по земята. Мъглата се стеля ниско и често не може да виждате дори на няколко метра пред носа си. Слънцето не успява дори да блесне и да освети пътя ви. Вие сте сами с всички създания, които дебнат наоколо. А повярвайте ми, те не са малко и въобще нямат добронамерени чувства към вас…

Ако преди, в Mines of Moria, вашата задача бе да помогнете на джуджетата да си възвърнат величественото подземие, то в Siege of Mirkwood всичко е сведено до едно – постоянно, но сигурно настъпление към Дол Гулдур, на чийто връх ви очаква господарят на крепостта, яхнал гигантско драконоподобно същество.

С други думи ще си имате вземане даване с назгул!

Именно там са и трите нови подземия за 3-ма души, едно за 6 и големият райд за 12. Последният все още не съм успял да го изследвам както трябва с гилдията си, но ако съдя по малките дънджъни, авторите са се постарали да разчупят дизайна максимално. Да речем в едно от тях ще влезете в нещо като затвор, из чийто коридори бродят гигантски тролоподобни същества. Хванат ли ви, ще ви хвърлят килия! Стане ли ви навик да им се врете в носа, съответните крила на зандана ще бъдат затворени, вие няма да може да спасите всички затворници и съответно – вероятно няма да успеете да изпълните някои куестове или да се докопате до допълнителната плячка.

Подземията обаче далеч не са най-примамливата новост в играта.

Скърмиш системата

в случая изпъква над тях с две гърди. Най-простичко казано идеята при нея е следната. Тъй като войната в Средната земя започва да се разпространява на всички фронтове, свободните хора създават лагери из всички ключови селища, за да организират и ръководят необходимите бойни операции и съответно – да разпределят награди за онези, успели да се завърнат успешно. Един такъв боен сценарии например ще ви пренесе в Брее през зимата. И докато снегът бавно и сигурно се трупа по покривите на града, разбойници са се заканили да опожарят „Подскачащото пони”. Вие разбира се, трябва да ги спрете.

Друг сценарии пък ще ви отведе в долините пред Ломидол, където орки нападат дома на Елронд. В трети ще трябва да се опитате да оцелеете един час под безспирните атаки на немъртви в могилите, близо до Том Бомбадил и т.н. Хубавото на скърмишите е, че не се налага да отидете до съответния лагер или място на сражението – може да се присъедините към битката от всяко едно кътче на Средната земя през интерфейса на играта. Ако искате да си получите наградите обаче, ще трябва да отскочите до който и да е лагер в света.

Макар и тези скърмиш сценарии да се броят на пръсти, всичко в тях се генерира на произволен принцип – както съществата, които ще ви нападат, така и допълнителните задачи, които ще изскачат от време на време. Така например докато отбранявате подстъпите към Ломидол, стрелците на Елронд може и да останат без стрели. В такъв случай вие имате възможност да се опитате да съберете онези от тях, които не са се забили в главите на орките, и да им ги дадете.

В скърмиша няма да се биете сами. От една страна, към вас ще се присъедини

вашият персонален войник

който може да бъде екипиран с нови таланти и умения по начин, сходен с вашите собствени специализации. Така той може да бъде вид танк, който дърпа агрото към себе си, бъфър, лечител, демидж дийлър и т.н. От друга – всеки един скърмиш може да бъде изигран както от един човек, така и от малка група от трима, от голяма от шестима или от цял райд. Колкото повече души влизат на бойното поле, толкова по-голяма става трудността. Съответно и наградата.

На този етап скърмиш системата работи перфектно, като голяма част от сценариите са достъпни за всеки, качил героя си до 30-то ниво. Очевидно е, че Turbine възнамеряват да добавят още бойни сценарии след време. Също така те са примамливи не само за хардкор играчите, но и за онези, наричащи себе си „кежуъл”, тъй като със спечелените от тях значки и други подобни бойни инсигнии ще могат да си купят най-различни брони, оръжия, пръстени и т.н. Тук ще откриете дори онези предмети от подземия като Карн Дум, необходими за всеки клас към 45-то ниво, за да получи едно от най-полезните си умения в играта. Доскоро те бяха достъпни единствено за онези, които можеха да съберат група, имаща желание да посети старите дънджъни. Другият вариант е да си ги купят директно от аукциона. В последния случай цените на някои, като Rune of Winged Dominance, изхвърчаха буквално през покрива. За щастие някои тарикати вече няма да могат да правят пари по този начин.

Разбира се – в Siege of Mirkwood е пълно и с многобройни нови и дребни детайли

Така например когато разглобявате легендарно оръжие, има шанс да попаднете на свитък, с помощта на който да преразпределите наново всички точки, инвестирани в умението на любимия ви меч от първата епоха да речем. Също така, макар и да няма нов тиър в професиите, почти всички са допълнени с нови и интересни предмети за произвеждане, включително така бленуваните от играчите нови бойни и защитни свитъци. Няма как да не споменем и руните, които може сами да си направите и да поставите в новия четвърти слот към легендарните оръжия. Стига да сте се присъединили към съответната занаятчийска гилдия, разбира се.

Няма как да не споменем, че е променен и начинът, по който ще се сдобивате с radiance броните от подземията и райдовете. Кажете сбогом на „монетите” и „камъните” – вече всеки бос пуска медальони. В зависимост от дънджъна ще откриете Medallions of Moria, of Lorien и of Dol Guldur. И най-хубавото е, че всеки в групата получава по един (или по повече, ако става дума за райдовете). Така е просто въпрос на време, преди да се сдобиете с така необходимата за райдване екипировка.

Turbine са пипнали сериозно и маунтовете

Сега, вместо да заемат място в инвентара или банката ви, те могат да бъдат превърнати в умения, които се използват като всеки един друг скил. Ако си спомняте – преди, докато яздехте, не можехте да правите твърде много неща. Дори най-елементарните като например да вземете куест и да си взаимодействате с NPC-тата. Е, вече можете. Също така ще забележите, че всеки маунт си има име, което се променя по желание на играча, както и кръв, която определя кога ще бъдете свалени от седлото. Успеете ли да се измъкнете от някой търчащ по петите ви гоблин, тя ще се възстанови от само себе си, без да се налага да слизате и да се качвате на маунта повторно, и така ще може да продължите по пътя си напълно безпрепятствено.

И бойната система е претърпяла промени!

Преди ни се налагаше да чакаме миг-два, преди дадено умение да се активира, въпреки че сме натиснали съответното копче. Сега обаче автоматичната атака няма да застава на пътя ви и изпълнението на всеки един скил изглежда доста по-адекватно реализирано. На този етап аз лично нямам оплаквания от нея.

Както вече споменах – цената на Siege of Mirkwood е изключително приемлива. Пък и не трябва да забравяме, че това е „дигитален” експанжън, сиреч не може да изтичате до магазина и да си го купите, а ще трябва да откраднете кредитната карта на баща си и да си го поръчате онлайн.  Стандартната версия се предлага за 19.99 евро, но тук няма да откриете Adventurer’s Pack, който освен всичко останало ще ви даде едно общо хранилище на предмети, което всички герои ще споделят помежду си, както и два допълнителни слота за онези ентусиасти, които вече са запълнили седемте с 65-ци. Ако искате да получите всичко на куп, трябва да се бръкнете в джоба малко по-дълбоко и да дадете 27.99 евро за специалното издание – Siege of Mirkwood + Adventurer’s Pack. Разбира се, никой не ви задължава да го правите.

Какво ни очаква догодина? Turbine обещават, че ще добавят началото на Volume III под формата на безплатен ъпдейт в началото на 2010-та. Тогава би трябвало да се появи и поддръжката на DX11. Накъде ще поеме пътя ни обаче, все още никой не може да каже със сигурност…

Автор: Владимир Тодоров