SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 окт. 2007

Едно митологичнo пътуване с диабловиден привкус

Всяка уважаваща себе си екшън ролева игра трябва да може да се похвали поне с няколко героя, всеки от които разполага с различни умения, оригинална предистория, специфично въоръжение и т.н. Първоначалното впечатление, което французите от Cyanide създават, е, че са се потрудили много, за да измислят интересни персонажи и да ги оплетат в сюжета на тяхната най-нова игра.

Когато за пръв път чух за фабулата – комбинация от четири различни митологии, обвързани чрез “тунели”, позволяващи пътуване през времето и пространството, си помислих, че звучи интересно. От една страна, идеята ми се стори супер. Обичам митологиите. А сега ще мога да се потопя не в една, а в четири от тях и то благодарение на една единствена игра. Но от друга страна го имаше и съмнението дали дизайнерите от Cyanide са успели да навържат добре сюжетната нишка.

След като оползотворих няколко десетки часа в безспирна екшън надпревара със самия себе си, мога да споделя с вас, че опасенията ми са били напразни. Във фабулата са вплетени гръцката, египетската, скандинавската и митологията на древните ацтеки. Още в самото начало на играта можете да избирате един от четирите основни герои – двама воини и два мага, съответно половината са мъже, а другата половина – жени. Успоредно с героя си избирате и началната точка на вашето приключение – смразяващите гори, в които скандинавският воин ще размята своята брадва или песъчливите местности, където изкусната гръцка героиня ще покаже своите умения.

Успеете ли да изпълните всички куестове в дадена митологична територия, ще получите възможността да се пренесете в друга. Това е една от предпоставките играта да предлага внушително количество игрови часове. В крайна сметка обаче въпреки произволно генериращите се подземия и местности – след няколко часа безразборна сеч, играчът по-скоро е леко отегчен, отколкото здраво зарибен.

Великолепната четворка…

След като си изберете герой и попаднете в неговия свят, ще се сблъскате с добре познатия а ла диабло геймплей, който сме виждали във всички клонинги на култовото близърдско заглавие, появили се през годините. Имате си един персонаж, който в началото е гол като пушка и единственото му занимание е да трепе разни животни с шутове и тупаници. Не е трудно да се досетите, че целта ви като за начало е да го облечете, екипирате с добри оръжия и брони, да подобрите характеристиките и уменията му, превръщайки го в ходеща машина за убиване.

За разлика от повечето стандартни hack`n`slash игри обаче, тук е прибавен един допълнителен “ресурс”. Той се нарича “вяра” – благодарение на него ще подобрявате специалните си умения. Разбира се, ще трупате и опит (експириънс), чрез който ще усъвършенствате своите основни характеристики – сила, издръжливост и т.н. Уменията, които ще развивате, събирайки “вяра”, са подредени в дървовидна структура, точно както в Диабло. Разделени са в три групи, като всяка от тях е обвързана с различен бог от дадената митология. От вашия избор зависи до голяма степен в каква посока ще оформите героя си. Въпреки че има известна свобода при аранжирането на уменията и качествата на персонажа ви, трябва да имате предвид, че в най-общи линии всеки герой е специализиран в дадена област.

Скандинавецът се вживява най-добре в ролята на машина за убиване – екипиран с огромен чук в двете си ръце и мощни брони, той не се притеснява от близкия двубой. Гръцката героиня е най-добра в битките от разстояние, тя може да използва еднакво добре както лък, така и метален диск, който изкусно захвърля по враговете си. Представителят на ацтеките е шаман, който разчита на магическите си умения и на възможността да привиква същества, които да се сражават на негова страна. Последният герой е египетската магьосница, която за сметка на крехката си физика е надарена с възможност да прави могъщи заклинания.

Интерфейсът, който ще ви удари в челото, стартирайки Loki, ще се стори познат на хората с по-голям стаж в сферата на hack`n`slash приключенията. Като цяло е интуитивен и управлението е удобно, но може би с цел да се различава малко от своя непряк първообраз, програмистите са го направили по-олекотен. Предметите, които събирате – оръжия, брони, отвари и т.н. – са подредени в едно меню, което има четири категории. Всяка от тях се показва в дълъг списък, разделен на части. Екипирането на героя ви се извършва директно чрез този списък – ако искате да облечете нова броня просто я посочвате, кликайки с десен бутон, и готово.

В началото тази система е малко странна, но се свиква бързо. Когато имате два или повече предмета, които можете да поставите на една позиция (например ризници) само с посочване на мишката върху тях, характеристиките на героя ви автоматично се променят. По този начин лесно и бързо можете да видите кой е най-удачният избор.

Графика и мултиплейър

Французите от Cyanide може да не са се постарали много, за да ни затрупат с иновативни моменти в геймплея, но за сметка на това са се потрудили върху графичните характеристики на заглавието си. На лице е възможност за въртене на камерата, както и за приближаване и отдалечаване. Ще се насладите на множество ефекти, които правят първоначалните преживелици в компанията на Loki по-скоро приятни.

Цикълът ден-нощ също внася допълнителна свежест. Безспорно трябва да се отбележи факта, че някои от противниците са плод на сериозно въображение – моделите са не само интересни като идея, но и добре нарисувани и раздвижени. Всичко това обаче оказва своето пряко въздействие върху системните изисквания на играта и ако имате нещастието да не притежавате достатъчно бърза машина, ще ви се налага да чакате по няколко минути между всяка отделна местност, която посещавате. Това в началото може да не е проблем, но на петия час може да ви изкара извън нерви.

За тези от вас, които не си падат много по безкрайното обикаляне на замръзнали гори и пясъчни пустини, са предвидени няколко мултиплейър режима. В тях можете да се впуснете в двубой срещу един противник или пък да съберете ваш отбор, който да се изправи срещу друга група от хора. Също така има и опция за кооперативен мултиплейър. В него могат да вземат участие между двама и шестима играчи, които обаче трябва да имат разлика помежду си в рамките на десет нива. Challenge режимът пък е мястото, в което можете да участвате сам или в компанията на до шест съотборници, приемайки различни предизвикателства на бойната арена.

Играта има своите достойнства и въпреки че е вдъхновена от популярния близърдски хит, заслужава вниманието ви. Ако не друго, то поне ще се върнете към страхотните преживявания, които сте имали в компанията на Diablo.

Автор: Асен Георгиев