Limbo of the Lost

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 апр. 2008

Процентът игри, които съдържат примамливата думичка “Lost” в заглавието си и се числят към куест жанра, отново започна да се увеличава. Тук обаче ефектът е многопластов. Преплитат се търсенето на изход от безкраен смрадлив лабиринт и издирването на уникална по рода си книга със значение за цялото човечество. От друга страна често-често се уповавате на изпитания с времето любим подход в куестовете, наречен pixel hunt :-(. Вашето търсене пък се сблъсква с чуждите търсения до такава степен, че дори попадате на немощен човечец, погълнат от това да търси себе си… физически. Няма да изпадам в подробности и за любопитните търсения, изследващи най-труднодостъпните кътчета в ушите на нечовеците. Можете сами да научите всичко, свързано с това.

Дрън, дрън та пляс

Вие сте (оспоримо) младият капитан Briggs, запокитен в местенце, силно наподобяващо представите му за предверие на ада. Всъщност, оказва се, че той е пешката, която мнозина искрено се надяват да се превърне в царица в една мащабна игра с големи залози. Братята Предопределеност и Съдба се срещат в решителен двубой, за да докажат кой е крив и кой е прав. Дали участта на хората е в техни ръце или зависи от Предопределеност. И докато лошкото призовава своите тъмни слуги, Съдба доверява всичко във ваши ръце.

Разцъкване

Играта се състои от 6 глави (пет + пролог), всяка от които е много различна като усещане. Ще минете през подземия, лабиринти, зандани, канализации и прочие. Най-готиното е, че авторите не са се подвели да правят някакви dark страхотии – просто нямаше да им се получи. Напротив – мрачната атмосфера е добре балансирана с къде уместно, къде не съвсем, чувство за хумор. И ако диалозите не бяха убийствено дълги и с невъзможност за прекъсване, щяхме да се насладим дори повече на забавните проблясъци тук-там.
Иначе

Персонажите са готини

И изненадват. Ще ви спомена например моя фаворит с името Cranny Faggot, който всъщност е нещо като вещица- майка на един от лошковците. И докато се бори с алкохолизъм и готвене, женицата (?) похотливо подсвирва след трибуквието ви. Така че пазете си гърба – какво ли не се случва в тия подземия :-P.

Но да се върнем към играта – навсякъде ще се уповавате на четирите действия, с които са ви дарили създателите- Take, Examine, Action и (почти безполезното) Sense. Пъзелите са предимно свързани с инвентара ви. Играта е класически point ’n click куест, решен изцяло в 3D вариант (срещу което ще възнегодувам малко по-късно). Има нещо супер готино и зарибяващо в геймплея за феновете на жанра. LOTL носи адски успешно атмосферата на игрите от разцвета на куестовете и дори пробуди някаква носталгия у мен, редом с радостта от замисъла на приключението.

Именно това обаче се превръща и в основната слабост на играта. Визията например също е допотопна и „изцяло решената в 3D” игра всъщност разчита на супер дървена графика, която дразни дори моите непретенциозни за такива неща очи. Но може би е просто резултат от гонитбата на бляна „класически куест”.

Автор: Лили Стоилова