Lara Croft and the Guardian of Light

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 05 мар. 2010

Пригответе се за изненади, защото новите приключения на Лара Крофт определено не са това, което вероятно сте очаквали. Фиксирана изометрична перспектива, аркадни елементи и кооперативен геймплей от два игрови героя – това ще са основните характеристики на Lara Croft and the Guardian of Light. Желанието за дистанция от поредицата Tomb Raider е очевидна. Дали обаче хардкор феновете на мис Крофт ще останат доволни?

Историята на играта определено няма да бъде нейната основна черта

Лара и нейният приятел Тотек от племето на маите подхващат битка със злия дух Ксокослт, освободен от артефакт на име Огледалото на дима. Те ще се сражават с армии от немъртви, саламандри и въобще с всеки, които иска да се добере до древния предмет и мощните му сили. Това, върху което Crystal Dynamics акцентират този път, е не толкова сюжета, колкото динамичността на геймплея. Представете си класическа аркада от 80-те с триизмерна графика и фиксирана камера от птичи поглед и няма да сте далече от истината. Мунициите на двата пистолета на героинята няма да свършат никога, а количеството врагове, които ще се изправят на пътя й, ще бъде на практика неограничено.

Към това можем да прибавим и сериозния

акцент, поставен върху кооперативната игра

Lara Croft and the Guardian of Light ще може да бъде изиграна изцяло в сингълплейър режим, но ако имате приятел под ръка, той ще се присъедини към приключението ви по всяко време (в локална мрежа или онлайн) с Тотек. По този начин двамата ще изпълнявате най-различни комбинации от движения, с които да си помагате по пътя към Огледалото на дима. Освен за бойно оръжие, копието на майския воин може да бъде забивано и по стените, което ще позволява на Лара да достига до иначе недостъпни за нея места. Също така ще може да се качва на щита му, докато той го държи над главата си. Тотек, от своя страна, ще прекосява пропастите, ходейки по въже благодарение на куката на Лара, позната от последните ни игри. Не на последно място – двамата ще изпълняват съвместни скокове, вероятно подобни на тези на Елика и принца на Персия.

Разбира се – и пъзели ще има

Те би трябвало да представляват глътка свеж въздух след неуморните пълчища от противници. От предоставената до момента информация става ясно, че те ще се развиват в различни подземия из Централна Америка – пълни с капани и непреодолими на пръв поглед механизми. Тук също кооперативният геймплей ще бъде ключов за разрешаването им, но в никакъв случай и задължителен.

На всичко отгоре играта ще се разпространява единствено в дигитална версия. Авторите й твърдят, че ще я пуснат на пазара (за даунлоуд) през лятото. Дали обаче са подготвени за начина, по който ще бъде приета? Едва ли.

За щастие Lara Croft and the Guardian of Light не е единственият проект, по който Crystal Dynamics работят в момента. По непотвърдени източници те се занимават и с разработката на втора игра, която ще се явява пряко продължение на поредицата Tomb Raider. Дали това наистина е така, ще разберем с течение на времето.

Автор: Владимир Тодоров