Kreed

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 авг. 2004

През този месец имах шанса да се запозная с един изключително интересен 3D first person shooter. Около тази игра открих голям брой любопитни факти, които успяха да ме заинтригуват. Първото, което ми направи силно впечатление, беше, че създателите и издателите на геймката са руснаци. Явно е дошъл ред и на геймдизайнерите от Изтока да зарадват публиката с нещо добро. Името на новия продукт е Kreed и в следващите редове смятам да ви запозная по-подробно с него.
 
Велик сюжет

Второто нещо, което ме впечатли, беше сюжетът или по-скоро множеството митове и легенди за велики лидери, обединени в една епопея. Историята на играта спокойно може да засенчи дори фантастични икони като StarCraft. Многообразието от сюжетни нишки, умело вплетени в хомогенна смес, е достойно за написването на цял роман. Истината е, че ако трябва в детайли да разкажа за този епос, няма да ми стигнат още две статии. Затова ще опитам накратко да резюмирам съдържанието на играта.

Футуристичният свят на Kreed е своеобразен алтернативен сценарии за бъдещето на човешката раса – от наши дни чак до 30-ти век. Това е столетието, през което човечеството най-после бележи значителен напредък. За жалост предходните години не са така добри за хората. Началото на упадъка на нашата цивилизация започва със същите проблеми, които ни вълнуват и днес. Става въпрос за технологичния бум, довел до пълното унищожаване на околната среда, за постепенното изчезване на традиционните морални ценности, и не на последно място – за гигантския демографски ръст на населението.

Всичко това принуждава отделните правителства да започнат яростна

надпревара за колонизирането на Слънчевата система

Вследствие на новото глобално противопоставяне в края на 21-и век закономерно избухва Третата световна война, последвана в началото на 22-то столетие от Четвъртата. Така човечеството се връща далеч назад в еволюцията си. Въпреки тези драматични катастрофи, сполетели Земята и нейните обитатели, животът с течение на времето започва да се възстановява. Точно тогава, в началото на 23-и век, расата ни се изправя пред най-голямото изпитание, с което се е сблъсквала. Нашата цивилизация е нападната от инсектоидна извънземна раса. След множество битки завоевателите успяват да окупират родната ни планета. Тези интелигентни насекоми, наричащи себе си Tiglaary, са представители на древен народ, започнал преди седем хиляди години тотална война за контрол над вселената.

Както сами се досещате, нашествениците подлагат хората на свиреп геноцид. За целта из цялата Слънчева система се появяват така наречените “Фабрики на смъртта “. Това не са нищо друго освен концентрационни лагери, в които целенасочено се избиват представителите на вида “хомо сапиенс”. Човечеството е на прага на своето изчезване.

За щастие, в края на 23-тото столетие сред радиоактивните развалини на Земята се ражда Легионът. Това е военна полурелигиозна организация, която успява да концентрира в себе си както ефективността на високите технологии, така и традиционните морални норми. Тя издига в култ средновековната идеология за Свещената война. На преден план отново са изведени качества като героизъм, аристократизъм, лоялност към дълга, доблест и др.

Първият водач на Легиона

– Джереми Огнев, успява да обедини всички разпокъсани остатъци от човешката раса и да постигне истинско чудо. Изучавайки до съвършенство вражеските технологии, в началото на 24-и век милитаристичният съюз изтласква агресорите извън пределите на Слънчевата система. Само няколко десетилетия по-късно Легионът подхваща отново масово колонизиране на най-близките до нас планетарни системи. Тази космическа експанзия среща хората с много непознати досега и позитивно настроени извънземни цивилизации. Глобалната заплаха от страна на Tiglaary-те, принуждава всички интелигентни същества във Вселената да се обединят.

Така на 26 март 2573 година се ражда Конфедерацията, най-мощният опонент на жестоките насекоми. В началото на 28-и век новият съюз подчинява на своята власт целия познат космос. Няколко години по-късно се случва нещо необяснимо. Неочаквано инсектите изоставят всички окупирани територии и се оттеглят на своята планета Kha-Trak. Преследвайки враговете си, обединените войски откриват непознато място във Вселената, наречено Red Sector, както и секретна информация за него. Оказва се, че там се крие едно древно проклятие на Tiglaary-те, наречено Craze. Това е абсолютното зло, което започва да влияе на всичко, доближило се до границите на сектора. Десетките експедиции, изпратени да изучат тази аномалия, изчезват безследно.

Мистериозността на това кътче от непознатия космос води до неочакван ефект. Появяват се голям брой фанатични религиозни доктрини, наречени с общото име Kreed. Техните последователи – Jikreeds, се прекланят пред новия бог, който според тях се крие в тайнствената зона. През 2944 търговският кораб Aspero, на път за отдалечена колония на Конфедерацията, попада прекалено близо до Red Sector-а. В резултат на това от строя излизат двигателите и навигационният модул. В последните данни, изпратени от звездния кръстосвач, се говори за “безформени“ фантоми, които нападнали Aspero скоро след възникването на повредите.
Именно на това място започва участието ви в играта. Ще се превъплътите в Даниел Грок. Той е модифициран чрез дългогодишни генетични подобрения, за да се превърне в непобедим боец на Легиона.

Геймплеят

на Kreed е динамичен и напрегнат от началото до края. Първата ви задача на Aspero е да се опитате да спасите оцелелите членове от екипажа. По-нататък мисиите ви ще варират от унищожаване на вражески крепости, през превземане на космически станции, до освобождаване на заложници. Всяка отделна задача изисква различна тактическа подготовка.

Докато разчиствате нивата от неприятели, ще се натъкнете на още няколко враждебно настроени чуждоземни раси като Prazaars, Schpiggs, The Phantom Race of J`curr и други. Всяко от тези същества води по различен начин битките срещу своя противник. От вас зависи да намерите най-правилния подход срещу различните видове извънземни. От голямо значение за успеха ви е също така и точният подбор на оръжието. На ваше разположение са над 10 високотехнологични пушкала. По мое мнение този брой е напълно достатъчен. Със сигурност ще имате по нещо подходящо за всяка ситуация.

Друга интересна особеност на играта е нейната анатомия. Руските разработчици спокойно могат да се гордеят с новоразработения си X-Tend енджин. На официалния сайт на Kreed e сложена най-подробната информация за техническите спецификации на геймката, която съм виждал изобщо. Ще ви спестя колко полигона има във всеки движещ се обект, като само ще добавя, че играта поддържа всички съвременни визуални нововъведения, за които се сещам в момента.

Надежден мултиплейър

Не мога да не спомена с добро и качествения мултиплейър, който Kreed предлага. Създателите на играта не са уточнили точния брой геймъри, които могат да пуцат едновременно из нивата – само е упоменато, че ще бъдат доста. Освен познатите на всички режими като Deathmatch, Team Deathmatch и Capture the Flag, на разположение са и някои по-нови като например Last Man Standing – при него победата взима последният оцелял, а убитите играчи не се прераждат. Лично на мен особено много ми допада последният вариант за игра в мрежа – Team Assault. Тук геймърите се разделят на два отбора, като единият защитава определена база, а другият я атакува.

В заключение не мога да не споделя, че официалният сайт на Kreed направо ме смая. По-подробна и подредена страничка изключително рядко може да се види, затова препоръчвам на всеки да я посети. Същият съвет ще дам и на всички любители на футуристичните шутъри. Така че вижте играта – заслужава си!

Автор: Димитър Трифонов – Димо