Kane & Lynch 2: Dog Days

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Когато излезе в края на 2007 г., Kane & Lynch: Dead Men стана част от гейм историята по един нетрадиционен начин. Освен че опитваше иновативна механика за прикриване и постави ударението върху персонажите и историята, играта се оказа в центъра на прословутия скандален триъгълник Eidos – Gamespot – Джеф Гертсман. Ниската оценка и критичното ревю на последния предизвикаха острото недоволство на издателите от Eidos и след като корпоративните интереси за пореден път бяха поставени над обективността, Гертсман бе принуден да си стегне багажа. Това пък постави върху играта белег, от който тя така и не може да се съвземе.

Иде ли време за реванш?

IO Interactive обаче са твърдо убедени, че Кейн и Линч заслужават петното върху тях да бъде изчистено и ще се опитат да направят това с втората част на играта – Dog Days. Рамус Поулсен, един от ръководителите на студиото, смело обяви, че светът просто се нуждае от нова игра за Кейн и Линч. „Тя е различна, има истински герои и е интензивна”, казва той.

Дори първият факт, който научаваме, вече звучи обнадеждаващо – историята в продължението ще центрира върху Линч, което е предпоставка за много по-бурен и динамичен геймплей и сюжет. Неуравновесеният социопат с брутално отношение към реалността безспорно бе по-интригуващият герой от първата част, а сега ще имаме възможност да станем част от странния му път му за по-дълго.

Началото на Dog Days заварва Линч в Шанхай, където той е на път да осъществи сделката на живота си, за което обаче се нуждае от помощта на Кейн. Както си спомняте, в края на Dead Men Кейн остави партньора си, за да бъде с дъщеря си, но сега отново се нуждае от пари, а предложението на Линч е достатъчно примамливо. Но като се има предвид какво е да си Линч, не е изненада, че планът се проваля и двамата отново се озовават в безизходица, която може да се разреши само с много кръв.

Ще сработи ли геймплеят?

Това е въпрос, който особено много ни вълнува, при положение, че много от геймплей елементите на първата игра бяха по-добри на теория, отколкото на практика. Dog Days отново ще бъде шутър от трето лице, за който придобиваме известна представа от наскоро показаното петминутно геймплей демо на играта. Противоречивото прикриване отново ще присъства, като надеждата на всички ни е, че сега наистина ще работи. Голяма част от укритията обаче ще подлежат на разрушаване, което налага бързото придвижване по картата. Също така може да използвате заобикалящата ви среда срещу враговете си като причинявате малки експлозии. Възможно е и да използвате противниците си като живи щитове срещу неприятелския огън.

Новост в геймплея е т.нар. “Down but not Dead”, който ви позволява да вземете различно решение, когато стрелбата ви повали на земята. Най-общо, момчетата от IO предвиждат три варианта: да изпълзите до безопасно място, където та възстановите здравето си, да стреляте от легнало положение, докато пред вас е чисто или просто да се изправите във внезапен прилив на сила и да прекарате последните си секунди в бясна стрелба. Доколко е рационално това, е друг въпрос, но поне създава предпоставка за зрелищна игра.

Кооп режимът отново ще присъства в играта, като цялата кампания ще бъде достъпна както в онлайн, така и в офлайн режим. При съвместна игра, пътищата на двамата играчи често ще се разделят, което позволява използването на различна тактика като това единият да се сражава с група врагове, докато другият го прикрива със снайпер отвисоко. Режимът Fragile Alliance също ще се завърне в мултиплейъра. 

Но поне ще е красива

Визуалният изглед на Dog Days изглежда буди най-малко съмнение до момента. В IO искат визията на играта да съответства на историята и геймплея, поради което ключовата дума тук е „реалистично”. Това обаче не означава непременно впечатляваща графика и натоварващи хардуерни изисквания, а по-земно, реално излъчване. За целта екипът ще се опита да пресъздаде Шанхай по един алтернативен начин, акцентирайки на малките детайли и на скритата страна на мегаполиса.

Озвучението също изглежда обещаващо, защото пресъздава автентично глъчката на големия град, бясното свистене на куршумите и последвалата мъртвешка тишина. В една от сцените лицето на човек, който е прострелян с помпа, е скрито по начина, по който се показват цензурирани материали по телевизията. Като се има предвид, че играта се стреми за рейтинг „само за възрастни”, можем спокойно да очакваме, че подобни сцени ще ни съпътстват през цялата история.

Освен че може да бъде интересна чисто като игра, Kane & Lynch 2: Dog Days заслужава внимание и заради съдбата на първата част. Ще се получи ли комбинацията от сериозна история и динамичен геймплей? Ще има ли нови скандали преди и след излизането на Dog Days? Още въпроси, чиито отговори, надявам се, се приближават с всеки изминал ден.

Автор: Иво Цеков