Jak & Daxter

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 12 фев. 2002

Геймплей 🙂

За малко да направя огромна грешка. Oчаквах Jak & Daxter да е по-скоро екшън-приключение в духа на Zelda: Ocarina of Time. Нищо такова! Naughty Dog мъдро са решили да ни предлохат геймплей в духа на това, което наистина могат да правят – бягане, скачане и размазване на противници в добрия стар Super Mario стил, но с подобрена графика. Накратко – Jak & Daxter може спокойно да бъде наречен “Crash Bandicoot от ново поколение”. С една голяма удивителна накрая, най-вече заради две неща – графиката и светът на играта.

Графика 🙂

Понякога е дори малко стряскащо с каква скорост видео игрите се приближават към онова, което спокойно можем да наречем “интерактивен анимационен филм”. В графично отношение Jak & Daxter например категорично не отстъпва на коя да е от класиките на Disney. С тази разлика, че новото творение на Naughty Dog ви позволява да спрете в произволен момент, за да се порадвате на света наоколо – можете да завъртите камерата, можете сами да решите по кой път да тръгнете и какво точно да направите и т.н., и т.н.
     
Свят 🙂

Преди всичко, разбира се, трябва да се спомене, че светът на Jak & Daxter не е разделен на нива. Едва ли има геймър, който поне веднъж да не се е издразнил поне малко от момента, когато неговият герой си “удря носа” в края на нивото, както и от последвалия надпис “Loading…”. В Jak & Daxter всичко това ви е спестено напълно. В произволен момент можете да преминете от единия край на света до другия без каквото и да е време за зареждане. Усещането е наистина невероятно! Все едно, че това наистина е една друга реалност, кяото съществува независимо от това дали играеш в нея или не. Като прибавите към това и независимата от геймплея смяна на ден и нощ (плюс всички междинни фази, естествено), както и променящите се метеорологични условия, и ето ви един свят, който сякаш наистина води свой независим живот.

Съекипник :І

Няма как, ще започна отново с едно “не ме разбирайте, погрешно”. Та – не ме разбирайте погрешно, Декстър е едно от най-смешните и забавни създания, населявали някога света на игрите. Неговите лафове и всевъзможни чупки (та дори и начинът, по-който се “вее” зад Джак, докато той бяга) са абсолютен купон и допринасят наистина сериозно за готината атмосфера на играта. И все пак аз поне се надявах, че Декстър ще има някаква интересна роля и в самия геймплей. Уви, неговата задача се изчерпва с това да ви разсмива. Което, като се замисли човек, далеч не е толкова лесна работа.

Автор: Ивелин Иванов