Jagged Alliance 2 UNfinished Business

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Като малки играли ли сте си на войници или пък като по-големи? Ако да, тази игра е именно за вас. Особенно ако поне малко ви влече мъжествената работа на наемните командоси и си падате по филми от типа на “Войник на съдбата” (аз не си падам, ама и това не ми пречи).

Разбира се, става дума за Jagged Alliance 2 Unfinished Business – експанжъна на една от любимите ми игри и една от най-добрите походови стратегии (май е по-правилно да кажа тактически игри, ама…)

Историята:

Игралите JA 2 помнят как с помощта на група от избрани бойци и добро владеене на наличните мини трябваше да свалите от трона самопровъзгласилата се за шефка на малката република Арулко кралица Дейдрана. Речено сторено и играта е мината. Мирът е възстановен, президентът си управлява републичката, а вие се отдавате на екзотични танци и питиета. Но не ви било писано да си почивате дълго. На хоризонта се задава нова опасност за малката държавка.

Някакви гадни типове от компанията Ricci Mining and Exploration желаят да налагат собственическите си мераци над мините за Арулко и след като достъпът до тях им бива отказан те (като напълно демократични и цивилизовани граждани) решават да си получат своето чрез сила. Провеждат една показна ракетна атака над необитаемия бивш затвор Tixa и заплашват, че това е само началото ако не бъдат изпълнени исканията им.

Бедният президент на републиката, понеже си няма армия, се обръща към стария си боен другар, помогнал му да си възвърне властта в предишната част на играта – това сте вие. Ще трябва да съберете отново своя екип от смъртоносни мъже и жени и да смачкате фасона на надутите милионери от Ricci Mining and Exploration.

Започва Играта!

Ако си пазите старите save-ове, можете да си продължите със същия герой. Ако не (както е в моя случай) ви остават две възможности – първо, да преиграете JA 2 отново и тогава да започнете “Недовършената работа” или второ, да се откажете да си импортвате герой отпреди и да си направите нов. А тук именно е й първата новост – в оригиналната игра имаше един интересен и забавен тест, с който се определя характера на героя ви и неговите специални умения. Сега той липсва и на негово място има RPG-образно избиране на умения по ваше желание. Характерът на героя ви явно остава загадка и вече няма да бъдете “психар”, “пацифист” или нещо подобно, а просто един обикновен войник – жалко. Това не е болка за умирачка, но би могло да накара най-заклетите фенове от нас да преиграят оригинала отново, за да си получат своя интелектуален профил. Освен това, ако импортирате от стар save game, ще вкарате и променените статистики на наемниците от A.I.M. и M.E.R.C., при което тези, които са имали “неблагоразумието” да умрат при предишната ви военна изява, сега ще си “играят” мъртви до края на Unfinished Business. Ама те сами са си виновни. И това не е всичко – съвсем безплатно ще получите леко завишаване на трудността на играта, което да отговаря на
повишените умения на опитния ви герой.

Друга новост са добавените терени:

вече се биете и на сняг

което обаче не пречи на наемниците ви докато ходят да не оставят следи по него. Това беше добре направено още в Deadly Games (експанжънът на най-първия JA), но за жалост не е намерило място в по-нататъшните версии на играта. А беше много приятно да преследваш врага по стъпки в снега/калта или по следите от кръв (тях си ги има и тук). Ще имате на разположение и нови наемници в M.E.R.C., които си струва да погледнете. А и ще можете да си прикотквате още няколко блуждаещи по картата юнаци, готови да се борят за свободата на страната си. Ще разполагате и с някои нови оръжия.

Тайно се надявам и да имам нови сглобяеми джаджи, но все още не съм достигнал до този етап на играта, в който да мога да експериментирам с различни джунджурии (една от най-сладките работи за любознателния геймър).

Повишил се е и интелектът на враговете, ама той и преди си беше ОК. За най-нахаканите е предвидено и ново ниво на трудност “Ironman”, изключващо опцията save по време на мисия – препоръчва се само на преминали курсове за оцеляване при морската пехота на САЩ.

Горе-долу с това се изчерпват всички новости, до които съм достигнал в момента (да ме извиняват читателите, ама играта дойде малко преди да приключим броя и нямаше време за пълното й изиграване, макар че работих денонощно по въпроса).

За моя радост е запазено всичко хубаво от оригинала и никой даже не е опитал да променя енджина или основата на “геймплея”. Принципът е: ако не е повредено, не го пипай. И това е добре! Ами май ви се изясни как стоят нещата. Настава нов период на благоденствие за феновете на походовите битки и аз като един от тях ви оставям и се връщам при “момчетата” – Time to take out the trash!

Автор: Иван Атанасов