Impact Winter

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Астероид се е разбил в Земята и апокалипсисът е покорил нашия свят, оставяйки бедната ни планета покрита със сняг и потънала в студени температури. Повечето от населението на планетата е загинало под тежестта на снега, но все още някои успяват да оцелеят. Помощт не може да бъде намерена никъде… или пък да?

Impact Winter на инди студиото Mojo Bones разказва интересна история за оцеляването в пустотата. Главният герой на играта, Джейкъб Соломон, успява да се промъкне през ледената пустош и по този начин се добира до изоставена църква още с четирима оцелели. Скоро се разкрива, че от някъде идва сигнал за бедствие – може би това е чаканата помощ за Джейкъб и другите. Уловката: те ще трябва да изчакат 30 дни, за да разберат дали е вярно. Сега всичко, което трябва да направите, е да оцелеете в заледената зима и с много ограничени ресурси.

Въпросният сигнал е заловен от Ako-Light, робот спътник, който е важен за оцеляването на малцината останали живи. Ako-Light може да пробие замръзналата земя, да изпрати сигнали за търсене в пустошта, да покаже радарна карта на района и има още няколко полезни трика в металния си ръкав. В началото геймплеят изглежда достатъчно прост, но постепенно повече фактори влизат в действие. Всеки от членовете на екипа има някои специални умения, които трябва да се използват добре. Единственият герой, който играчът контролира, е Джейкъб, чиято задача е да обиколи околностите с Ako-Light и да търси ресурси и материали.

Нещата обаче бързо се променят. Героите не са сами и не говорим само за сигнала. Различни NPC-та със странични куестове обикалят наоколо, а също по-късно в играта вече има и някои враждебни животни, с които да се справите. Групата на оцелелите в църквата също не е без техните нужди и намирането на храна и вода е ключът към оцеляването им. Поддържането на екипа жив, изработване на нови материали, ъпгрейдването на Ako-Light, обикаляне на света и защита на базата са само част от нещата, с които трябва да се справите. Наистина има много работа, която трябва да направите през следващия месец! Колкото повече Ako-Light се ъпгрейдва и колкото повече екипировка са изработва, толкова повече се отваря светът, който играчът вижда. Той отваря тайните си един по един, което пък ви кара да се движите напред.

Един от най-интересните аспекти на играта е как геймплеят и историята се променят, когато се фокусираме върху различните странични герои. От групата оцелели всеки има собствена история, която може да следвате. По този начин различните избори водят до различни последици и няма как да изиграете две едни и същи линии. Едно преминаване през играта отнема около 12 часа, като може да сравните постижението в онлайн класацията за бързи играчи.

Неминуемо има и някои незначителни проблеми като прекалено много ходене напред-назад между църквата и външния свят, когато става дума за поддържане единството на групата. Понякога се налага да губите време в решаването на елементарни проблеми, докато всъщност ви се иска просто да се впуснете напред, изследвайки снежните простори.

Извън това, нещата изглеждат добре. Концепцията е умна и въпреки че понякога всичко се свежда до това да задоволявате нуждите на героите, като в постапокалиптична версия на The Sims, през по-голямата част от играта ми харесах това, което видях. Impact Winter е готино инди заглавие, което заслужава място в препълнения поджанр на сървайвъл игрите.

Impact Winter е предоставена от @Games-play.eu

Автор: Юри Попов