facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Humvee Assault
Ревю | 16.06.2003 | автор: Орлин Широв


оценка:
Производител:
Sylum Entertainment
Издател:
Infogrames
Жанр:
Симулатор
Платформа:
PC
сайт на играта »

Смятам да започна с критиките и упреците си за това творение още от самото начало. Защо ли? Ами просто защото в Humvee Assault едва ли има неща, които да си заслужат похвалата. Просто цялостно играта изглежда остаряло и определено не е в крак с новите гейм технологии. Любопитен факт около това заглавие е, че някои от програмистите във фирмата, която е правила играта - Sylum Entertainment, са българи. За съжаление, както вече споменах, играта не е сред качествените и май българското участие в нея е отишло малко на вятъра. Все пак факта, че се появяват българи и в небългарски форми, може да говори само добро за страната ни. Още повече, че всички проблеми в Humvee Assault не идват от програмирането, а от визията и куция геймплей.

Още когато си вземете Humvee Assault, ще разберете, че авторите обещават раздаване на справедливост в "антитерористични акции в сърцата на тероризма Ирак, Камбоджа и Афганистан". По-нататък присъстват и мисии от Колумбия и снежна Босна, но като за начало авторите явно са решили да ви ги спестят - още повече, че едва ли ще издържите да пуцате чак дотам. На всяко едно от горепосочените географски точки имате по една мисия, която е разделена на няколко малки задачи. Тоест имате общо

пет големи мисии

като всяка една от тях предлага различен вид експириънс, според мен еднакво скучен през цялото време.

По заглавието можете да разберете, че в тази игра ще ви се наложи да атакувате противниците си с Humvee-та. Това са високопроходими, тежковъоръжени джипове с 4х4 (повече подробности за Хъмвитата - в карето). Целта ви в цялата игра е следната - да подберете внимателно превозното си средство, камуфлажа му и да се впуснете в унищожителна битка срещу лютите терористи. Идеята и замисълът не са лоши, но за съжаление реализацията въобще не е на ниво. Имате избор измежду четири Хъмвиита с различни показатели. За съжаление разликите в тях май не са чак толкова много. Проблемът е, че законите на гравитацията в цялата игра са нещо много относително. Първо - Humvee-тата се движат слепнали за пътя и не позволяват волности в предвижването и динамика (в което няма нищо реалистично) и второ - авторите все пак са се мъчили да гонят някаква автентичност, тоест не очаквайте аркадни фън моменти.
Терените, по които ще можете, да се движите са определено незадоволителни. Огромни са като площ, но не бързайте да се радвате - авторите са решили да направят нещо като пътечки, по които да се движите. Те са широки колкото за две-три Humvee-та и водят натам, накъдето са решили създателите на играта. Ако се опитате да кривнете от пътя, ще се сблъскате в голяма невидима стена (зелена в джунглите например). Това прави придвижването по картата адски неудобно, супер мудно, непрактично и почти линейно.

Противниците

в Humvee Assault са абсолютно безидейни. Повечето от тях са статични, а тези, които се движат, определено имат трудности с това занимание. Не правят хитрини и не ви изненадват. Още повече след 5 минути цъкане на някоя от картите ще се убедите, че вече сте видели всякакви видове врагове и до края на мисията определено ще можете да им се нагледате. А както сами знаете, разнообразието от гадове и противници винаги е било една от рецептите за успех.

Онези от враговете ви, които могат да се движат, следват следната странна и еднотипна логика - бързат да се приближат и след като ви докопат, започват да кръжат около вас. Това понякога къса нервите, а друг път - не. И в двата случая няма да срещнете големи проблеми. Друг интересен факт в играта е, че МПС-тата остават невредими при сблъсъците. Можете да си се удряте където и колко поискате и това няма да се отрази по никакъв начин на бронята ви.

В Humvee Assault има моменти, в които ще ви се наложи да напуснете МПС-то и да свършите някоя задача само с войничето си. Това е повратният момент, в който играта от посредствена се превръща в ужасна. Вашето вдървено войниче ще трябва да се изправи срещу противниците си с помощта на двете си невероятни оръжия - картечница и гранати. По мое мнение Sylum Entertainment не е трябвало да включват такъв тип геймплей без МПС в Humvee Assault, особено след всичките години еволюция на 3D-екшъните.

Графично Humvee Assault изглежда малко архаично и разочароващо.

Декорите са смешно-статични

и не създават нужната атмосфера. През цялото време се чувствах като на сцената на някои посредствен театър и всеки момент очаквах да чуя отегчените ръкопляскания на публиката. Авторите не са успели да пресъздадат атмосферата, нужна на този жанр. Поне са се опитали да си помогнат в това отношение със саунда. Той е тежък и агресивен метъл с много китари и май е единственото нещо в Humvee Assault, което е малко над средното ниво. Звуците обаче не са на добро ниво, изстрелите на картечницата ви, взривовете на гранатите и ракетите изобщо не са реалистични - както и графичната им реализация между другото.

Общо взето цялостното впечатление от тази игра не е добро. Чудно ми е само едно – защо, след като напоследък наизлязоха толкова много добри милитъри игри, Sylum Entertainment на са се поучили от тях и не са пуснали нещо конкурентноспособно. За съжаление Humvee Assault е нискобюджетен продукт и може да се окачестви като разочарование. 


Какво е Humvee ?

На 22 март 1983 американските бронетанкови войски поръчват на AM General Division и по специално - на подразделението им "LTV Аерокосмически изследвания и защита" (сега AM Корпорация), да изработят 55000 високопроходими бойни машини като отделят за това бюджет от 1,2 милиарда долара. Поради специфичните си функции, тези МПС-та били кръстени "Многофункционални високопроходими колесни превозни средства" (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles - HMMWV), но всички започнали да ги наричат Humvee. По време на тестовите периоди американските военни били страшно доволни от резултатите. Те бързо поръчали още 15 хиляди броя и увеличили бюджета на 1.6 милиарда долара. Първото готово Humvee било наречено M998, а по-късно станало известно като HUMMER(r). Той отговарял напълно на изискванията на военните с високата си проходимост, задвижването си 4х4 и тегло от тон и 1/4. HUMMER (чете се Хъмър, а не Хамър) веднага изместил от употреба по-стари военни машини като M151, M274, M561s и M880. Основен плюс на новия военен джип бил фактът, че той се състои от 44 заменяеми части като това прави обучението на инженерите много по-бързо и лесно. За следващите няколко години се появили 15 разновидности на това МПС - мотострелкови, за пренасяне на оръжия, линейка, бронетранспортьор и други. Терените, на които хъмърът е минавал тестове, са от всякакъв вид - кал, пясък, скали, вода и други, а общата дължина на изминатите през тестовия режим километри е 600,000. По-късно армията произвежда много различни видове Humvee-та, включително и за цивилна продажба, като вече има такива със задвижване 6x6, 8x8 и 10x10.
 
системни изисквания
Pentium III 733 MHz, 128 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Goat Simulator 50
Colin McRae: DiRT 2 44
The Sims 3 43
Tom Clancy's H.A.W.X 32
X3: Terran Conflict 19
Operation Flashpoint: Dragon Rising 18
Guitar Hero: World Tour 17
Tropico 3 16
F1 2013 15