Hostile Waters

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Безспорно играта, за която се говори в тази статия, е новият фаворит на много гейм-критици. Предполагам няма да е далеч и моментът, когато тя ще спечели много верни фенове сред геймърите по света и у нас. Но на мен все ми се иска да разглеждаме добрите заглавия не като доказали се шедьоври, а да обърнем внимание и на пропуските и грешките при създаването им, колкото и незначителни да са. Е, предполагам вече успях да хвърля тъмната сянка на съмнението върху това заглавие. Признавам, това беше и моята цел…;-)

Hostile Waters на Rage Software е наистина добро заглавие. И понеже не ми се иска да завършвам материала си с

лошото

направо ще започна с него. Основното, което ме издразни е, че играта е представена от всички като нещо невиждано до момента. А аз определено не бих казала, че тази игра е чак толкова оригинална. По-скоро тя е смес от много вече изпитани и успели елементи от други игри, събрани в едно и подобрени.

Историята е типична. Не е лоша, но според мен не би могла да впечатли някого кой знае колко. А създателите са повече от горди с работата по сценария, който са поверили на създател на комикси.

Годината е 2032. Човечеството е на път да се реализира като господстваща световна раса, която владее цялата планета. Интересното е, че за целта не са използвани никакви военни действия. Войните са изцяло прекратени. Цари мир и бъдещето изглежда ослепително светло. Но както може да се очаква, спокойствието скоро е нарушено. Незнайно кой изсипва невиждано количество ракети и окъпва Земята в кръв. Май ще трябва да се изправите срещу мистериозна група военнолюбци, които не се радват много-много на мирното битие на човечеството. Знае се само едно нещо – вие сте човекът, който трябва да се справи със създалата се ситуация.

Графиката и звукът на Hostile Waters са на ниво. Няма да изпадам в подробности за тях, за да не ръся шаблонни лафове. Само ще спомена, че сред списъка с професионалистите, озвучавали героите са имена като Том Бейкър, очарователната Глинис Барбър и Пол Дейроу.
Нека обаче обърнем повече внимание на

геймплея

който почти винаги изиграва решаваща роля при съставянето на мнение за дадена игра. В Hostile Waters ще имате възможността да видите и красивите изгреви и залези, които се сменят на около 15 минути. Действието на някои мисии се развива и в закрити пространства, но те само разнообразяват обстановката. Замисълът е през цялото време да сте на разни острови.

По време на първите мисии имате възможността да се обучите  на всички нужни ви трикове при управлението. Те не са направени под формата на tutorial или тренировъчно ниво, а са част от последователно разкриваната ви история.

И така постепенно се задълбочавате в една игра, която, както стана модерно напоследък, обединява в едно няколко жанра. Имате  екшън, имате стратегически елементи, донякъде можем да говорим и за оттенък от жанра на високите скорости. Не говоря за състезания с танкове и хеликоптери, просто разполагате с голямо количество единици, които можете да ръководите или управлявате сами.

Имате два възможни начина да командвате своите бойни части. Можете сами да си подкарате машината или в нея да вградите чип, който съхранява уменията на мъртъв войник. Това хрумване наистина е много яко. Душите на няколко мъртви герои са съхранени в електронен вид и можете да ги включите към някоя бойна единица и да ги командвате като им зададете заповеди. Ако използвате такава единица, вие можете и да прекъснете изпълнението на зададените заповеди и по всяко време да вземете управлението под ваш контрол. От самото начало разполагате със свой кораб, с помощта на който произвеждате машини, всяка от които има определена специфична роля, възможности и цена в енергия. С напредъка в играта ще расте и броят на достъпните бойни единици. В един момент имате достъп до всичко това:

Antaeus Carrier е вашият верен кораб, който може да извършва операции по суша, вода или въздух. Той разполага с оръжия, които не са много бързи, но имат голяма разрушителна сила. Точността също не е сред техните силни страни, така че не залагайте твърде много на тях. Друго предимство на кораба е това, че всъщност той произвежда всички останали единици, с които разполагате. На борда има и скенири, които засичат движение, както и няколко други охранителни системи.

Pegasus Lifting Helicopter всъщност няма директен принос към вашите атаките, защото не разполага с въоръжение, но е много полезен от стратегическа гледна точка. Трянва да му осигурявате защита, докато той изпълнява задачите си – да пренася сухоземни единици до различни места, до които иначе достъпът е невъзможен.

Scarab Armoured Utility Vehicle е машина, с която разполагате от самото начало на играта. С нейна помощ събирате енергия, без която, както сами разбирате, бързият край е неизбежен. Не е снабдена с оръжия.

Hornet Attach Chopper е снабден с добри оръжия и е лесно подвижен. Той е много добър в битки, но и лесно унищожим.

Salamander Hover Tank има оръжия, но е най-полезен за стратегически цели. За разлика от другите танкове, този стоманен звяр безпроблемно се плъзга и по водна повърхност. Това премахва необходимостта от хеликоптер, който да го пренася.
 
Sentinel Static Platform е неподвижна единица (освен, ако не ползвате хеликоптер). Когато е на земята, тя е изключително полезна заради разрушителната способност на оръжията си.

Magpie Lifting Helicopter не е снабден с оръдия и се управлява автоматично от Antaeus. Единствената ви задача е да му зададете зона на действие.

Puma Reconnaissance Buggy, както и при други подобни  пъргави, полезни и многофункционални машини, са доста  уязвими :-(. Гадно, но факт. Бъгито ви лесно и бързо се придвижва по всякакви терени, събира разузнавателна информация и умее да гърми. Но но дори и да е бронирано, доста бързо се разделяте с него.

Rhing Heavy Tank е внушителна камара желязо, която респектира не само със своя вид. Можете да го накичите с различни оръжия. Очаквайте най-добри резултати, ако използвате Warhammer. Такнът е бавен, но това се компенсира със силата, която той крие.

Phoenix Super Chopper – По-голям и бавен е от Hornet Attach Chopper (HAC), но може да носи брони и е тежко въоръжен. Има възможност да му прикрепите повече джаджи, в сравнение с HAC.

Shark Enhanced Hovertank – бързина, сила и вместимост за шест екстри на едно място. За жалост качеството си има цена…

Behemoth Super Tank – …а аз ви казах, че Rhing Heavy Tank е внушителен… Само вижде на какво е способно това бронирано бебче!

Vulture Bomber – Не можете да използвате чип за автопилот или да му добавяте екстри, но с негова помощ можете да подарите на врага някоя и друга бомба…
 
Въпреки, че имах и лоши моменти с тази играта, трябва да призная една истина – май си заслужава!

Автор: Лили Стоилова