Heroes IV: Winds of War

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2003

През годините поредицата Heroes се превърна в еталон за походова стратегия, докато не се появи фаталната четвърта част. Геймплеят й беше преработен основно и това допринесе за загубата на част от тръпката, която държеше феновете на поредицата по цели денонощия пред PC-то в очакване на следващата битка. Това сигурно беше и причината за уволнението на половината персонал, трудил се над играта. Последва един експанжън – The Gathering Storm, който се очакваше повече заради това, че оправяше някои бъгове, на не защото добавяше новости. Беше обявено второ разширение – Winds of War. То беше готово още през средата на януари, но се появи чак сега. Именно за този expansion ще говорим сега. За “Ветровете на войната”…

Да започнем с историята

Фабулата ни пренася в кралството на хората – Чанон (Channon). Най-заможното кралство в света. Пет лидери отправят поглед към богатствата, натрупани в столицата Райлос. Първият от тях е крал Спаз Матикус – новият владетел на малък остров, наречен Орилиус. Кралят изглежда не е добре с главата, защото смята да завладее целия свят. Следващият е варваринът Манг. Той е племенник на краля на северните земи, изпратен да разшири територията на кралството на варварите. Третият е Мистерио Величествения. Неговата цел е да намери тайната на безсмъртието. Тайна, известна само на владетелите на Чанон, които не я споделят с никого. И след като дипломацията се проваля, на помощ идва грубата сила. 🙂 Следващият претендент е елфът Ерутан Револ, пазител на Арбон’ал. На него му е омръзнало да гледа как хората изсичат любимата му гора и е решил да изкорени проблема като превземе Райлос.
Последният е представител на немъртвата паплач. Барон Вон Таркин е владетел на пустеещите земи, познати като Коресан. Той е решил да смаже всички останали живи същества и да ги превърне в армия от немъртви.

Както виждате, всички кампании са със завоевателна цел. Първата задача на всички лидери е да нападнат граничните градове на Чанон. Ако направим съпоставка с историята на The Gathering Storm, то в тази част може да сме сравнително доволни от фабулата (в първия експанжън историята беше меко казано банална – пет героя, които да спасят света от лудия магьосник Хексис). Имате общо шест кампании, пет от които ви поставят в ролята на различните лидери, а последната е самата битка с кралството на хората. В нея имате на разположение и петте героя.

Добре да пристъпим към

Конкретните новости

Освен гореспоменатите шест кампании в играта имате на разположение още 45 карти за мрежова или солова игра, шест нови неутрални сгради и три нови същества. Новите сценарии не са нещо революционно – повечето от тях са със средна големина (има само един-два с large size). Това допринася за по-бързото им и динамично изиграване. За съжаление при тях липсват новите същества и неутрални сгради, но с добре направения map editor можете за нула време да поправите тази сериозна грешка. 20 от новите карти са нещо като RPG. Имате основен герой, който трябва да свърши дадена задача. Разбира се, можете да превземате и развивате градове, но картите са по-скоро нещо като ролеви кампании.

Да преминем към новите сгради. Те са общо шест на брой и до една са неутрални – Dark Knight’s Sanctum, Gargantuan Dell, Goblin Armory, Ward of Sorcery, Beast Pen и Siege Workshop. Първите четири ви дават възможност да наемате съществата от първия експанжън – съответно Dark Champion (undead-ски вариант на Champion-a, но с регенерация и магията Terror), Gargantuan (могъщ стрелец, който стреля два пъти на ход с мощна атака като на циклопа), Goblin Knight (бърза и мощна единица с винаги активен Stone Skin, която пренебрегва умението First Strike на противника, ако го има) и Evil Sorcerer (маг, който владее 4 много мощни магии).

Последните две сгради – Beast Pen и Siege Workshop, ви предоставят две от новите единици. Първата ви дава възможност да наемате Frenzied Gnasher (gnash – скърцам със зъби) – мощно същество, което е напълно имунизирано срещу магия и притежава умението берсерк, т.е. не можете да го управлявате, а то си прави каквото иска. Втората единица е Catapult – тази машина влиза в действие както при обсада (само с един-два такива разбивате портата на крепостта за отрицателно време), така и на голо бойно поле. Има огромна атака, нанася пълни поражения на всякаква дистанция или зад стените на крепостите, но търпи 50-процентова санкция за стрелци (нанася 50% damage при близък бой).

Последната нова единица е мегадраконът. Този гущер може да сте го срещнали единствено в сериите Might & Magic. В една от тях имаше куест да занесете яйце на мегадракон на дадено NPC, a в друга даже се биехте срещу бебе мегадракон, което беше доста кораво. Това същество не може да го наемате от неутрални сгради. Единственият начин да го притежавате е чрез уменията charm и diplomacy или магията хипноза. Освен че има зверски поражения и здраве, огнената му атака нанася пълно поражение на ВСИЧКИ единици около атакуваната мишена.

Графиката на Wind of War не е променена. Това е голям пропуск, поне според мен. Но да не забравяме, че това е все пак един експанжън. За звука може да се каже почти същото, все пак саундтракът е доста добър. За него пак е отговорен Роб Кинг от Green Street Studios, който композира музиката за игрите на 3DO.

От всичко това по-скоро можем да сме доволни. Winds of War e един доста добре направен expansion. Ако все още сте верен на поредицата на 3DO, то няма да е зле да си го намерите и да се впуснете във “Ветровете на войната”.

Автор: Кирил Илиев