Grow Home

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 фев. 2015

Напоследък започнаха да се появяват все повече indie-like заглавия от големите гейминг студиа. След приятните изненади, които бяха Child of Light и Valiant Hearts, Ubisoft вмъкнаха поредната малка игра в каталога си, пълен с колосални франчайзи. Grow Home от начало е била само един експеримент на разработчиците от Ubisoft Reflections, който представлявал техническо демо за вътрешна употреба (като проект между колеги), което с времето се превръща в цялостна игра създадена за публиката. С две думи, Grow Home е един весел микс между Джак и бобеното зърно и WALL-E (ще намерите това за доста адекватно описания, ако вече сте пробвали играта).

B.U.D.

Поемайки ролята на BUD, накратко от Botanical Utility Droid, вашата задача е да „отгледате” едно гигантско растение и да съберете семената му. Те от своя страна са ви нужни, за да го посадите на родната планета на BUD и така да я снабдите с кислород. Star Plant-а, както е наречено растението, в началото е не по-голямо от дърво, но с помощта на BUD, то трябва да се издигне на две хиляди метра височина. Там ви чака корабът-майка (M.O.M.), с които BUD е пристигнал на планета, където се развива играта.

Главната причина играта да съществува е именно BUD, тъй като тя е започнала като демо за процедурно генерирани анимации –  тези на крайниците на малкия червен робот.Ръцете и краката на BUD реагират според това колко се е засилил и на къде се е насочил. Маневрите му наподобяват кукла на конци, но вместо конци ще използвате мишка и клавиатура или контролер. Процедурните анимации придават повече плавност и реализъм на движението, отколкото да кажем в някоя друга игра от трето лице, където анимациите на героя са винаги еднакви.

Високо, високо, високо

Както вече споменах, основната цел на играта е StarPlant-a да достигне нужната височина и да разцъфти, за да съберете семената му. Сигурно се досещате, че това включва доста катерене. Всъщност ще прекарате една голяма част от играта в катерене, затова от Ubisoft Reflections са се постарали пътят Ви нагоре да е забавен. Контролите на BUD наподобяват тези на Octodad, като всяка ръка се управлява с отделен бутон. Отначало  управлението е малко тромаво, но в последствие, влизайки в ритъм играта се превръща в истинска наслада. Ще скачате от стъбло на стъбло, ще се катерите по скалисти острови и дори, ако придобиете достатъчно увереност в уменията си ще сте способни на каскади в стил Leap of Faith (добре познат от друга игра на Ubi). За да е по-улеснено движението, BUD може да откъсва от околността маргаритки (големи колкото самия него) и да ги ползва като парашут преди всички листа да се откъснат. Също така, достигайки определена височина се намират и есенни листа, които могат да ви послужат за делтапланер.

Цветен свят от многоъгълници

Светът е изграден главно от летящи острови. Уви, той не е произволно генериран, но за сметка на това се различава за всеки играч. Защо е така, ще попитате? StarPlant-a се нуждае от енергия за да стане по-голям и да разцъфти. За да добие тази енергия BUD ще трябва да свърже някои от клоните (наречени tele-routers) на Звездното растение с близките летящи острови пълни с неизвестна субстанция, която дава нужната енергия за растежа му.

Флората и фауната на планетата е изпълнена с множество гигантски гъби и листа, от които да отскачате на високо, също така има и овце и птици Додо, които просто ви наблюдават с празен поглед. Водата не понася добре на BUD, затова стойте далеч от нея. От бреме на време може да се озовете в патова ситуация на някои от островите и да няма за какво да се захванете, за да достигнете целта си. Не берете много грижи, BUD е снабден с бутон за самоунищожение. След безсърдечната гибел, която сте причинили на малкия дроид ще се телепортирате на един от близките чекпойнти, които също така служат за fast-travel.

В Grow Home няма да се сблъскате с традиционните врагове, които са след вас да ви убият. Тук единственият Ви враг е гравитацията. Немалко са моментите, когато BUD почти се е хванал за някой клон или скала, но ръката му просто не е достатъчно дълга и политате надолу с бясна скорост, разбивайки се на стотици парчета.

Минималистична красота

Играта е представена визуално с минималитсична цветова палира, която създава един наистина живописен свят. Въпреки че светът не е от калибъра на SKYRIM или Лос Сантос, вертикалността и всичките разклонения на Звездното растение създават усещане за мащабност. На няколко пъти се спрях просто, за да се насладя на омайващата гледка. Всичко това е придружено с приятна електронна музика, създаваща чувство за спокойствие.

Какво повече да кажа за игра, която се превърта едва за няколко часа, освен че Ubisoft са постигнали нещо доста иновативно с този експеримент. Отворения свят на Grow Home не е от тези, в които може да правите стотици неща,но в него може да се отпуснете и насладите на прекрасния графичен стил, докато се носите из въздуха или катерите поредния летящ остров, от които се изсипват водопади от сини многоъгълници…

Оригиналния ключ на играта ни беше осигурен от www.fast2play.bg – където можете да намерите дигитални ключове за всички платформи. 

Автор: Стефан Райков