facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Grand Prix Legends
Ревю | 05.11.1998 | автор: Генко Велев


оценка:
Производител:
Papyrus Design Group
Издател:
Sierra
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC

Много отдавна не бях чувал нищо за компанията Papyrus – производителя на тази странна и интересна игра. Ако преди два дни някой ме бе попитал за нея, щях да му отговоря, че вече не съществува! А може би нямаше да съм далеч от истината… Papyrus отдавна не е самостоятелна software-компания, а в момента, като част от Sierra, е подложена на поредната реорганизационна бъркотия… Въобще всеки, който се интересува от света на игрите, навярно е наясно, че Sierra се занимава единствено с дистрибуция на чужди игри –  при това доста успешно, поне ако се съди от реализирания оборот! Въпреки това нещата явно не са наред… Самата Sierra е загубила самостоятелността си и сега е дребна бурмичка в един от огромните медийни концерни (в момента забравих как точно се наричаше)…

Стига толкова лирични отклонения – те бяха просто израз на носталгия за времето, когато две млади момчета, подписващи са като “Two guys from Andromeda” създадоха такива класически игри като Quest for Glory I...

А сега обратно на темата – Grand Prix Legends пресъздава света на Формула 1 през далечната 1967 година!

За съжаление автомобилните състезания по това време не бяха тема, на която в нашите вестници и телевизия се отделяше много място… Колко от нас знаят нещо повече за такива легенди в областта на автомобилния спорт като Graham Hill или Jack Brabham? Колко от нас изобщо са чували за British Racing Motors? Докато за останалия свят това е тема, която създава лавина от носталгични спомени и предизвиква жив интерес!

А между другото Papyrus са постъпили доста хитро! Спомняте ли си стария лаф – “има само две марки автомобили – Мерцедес и останалите”; по същия начин след появата на Need for Speed III вече можем да казваме, че има само два игри – ралита: NFS III и останалите! Като са избрали автомобилите отпреди повече от 20 години производителите поне са се измъкнали от това сравнение – което само по себе вече е малък успех!
Наистина, те са заложили и на интереса по ретрото – който съществува винаги, било поради стари спомени, било поради любопитсвото да се разбере и почувства какво е било преди… Но това не означава, че самата игра не е направена изключително професионално и с изпипване на най-дребните подробности! За действително многобройните подробности след малко, а сега за единствения, но много сериозен недостатък – играта поддържа само 3Dfx и RENDITION видеокарти (извън софтуерния режим). И що за измишльотини са това? Да не би случайно Rendition базираните видео карти да са втори по популярност в Щатите или някъде другаде? А за огромно съжаление графиката в софтуерен режим си е направо повече от постна и едва ли би задържала нечие внимание за повече от 1-2 часа! Много вероятно е да се окаже, че играта е създадена по същата причина, заради която бе направена и  Ultim@te Race Pro – да рекламира предимствата (и недостатъците!) на един-единствен chipset и да бъде раздавана като безплатно приложение на всеки, което си купи съответната видеокарта! Обнадеждваща новина – има вероятност нещата бързичко да се пооправят и да се добави поддръжка и на Direct3D карти – което със сигурност коренно би променило картинката!

Gameplay и подробностите

Преди малко стана въпрос за много важните подробности – и сега ще разберете защо! Действително, играта е базирана на истинските коли по време на шампионата през 1967 година, на истинските писти (или поне на част от тях), с истинските пилоти (и техните черно-бели снимки) и, разбира се, всеки от болидите си идва с действителните си технически характеристики – докато не ги промените! Получавате цели ДВА екрана с различни фини настройки, които можете да извършвате по автомобила си – включително опции, напълно неразбираеми за мен. Например можете да правите асиметрични настройки – като налягането в лява и дясна предна гума да е различно и други подобни. Никога не съм бил автомобилен съзтезател, но ми се струва, че подобно нещо не само не би било полезно,  ами и дори ще бъде много опасно? Имаше и други опции, чиито функции така и не схванах– например “brake help”? Не забелязах компютъра да натискаше спирачките на завоите вместо мен – блъсках си се в почти всяка мантинела… но щом са го предвидили като възможност, навярно все пак върши нещо. И може би в момента си мислите – “голяма работа, цял куп от безполезни опции и други глупости” – просто прочете следващите редове и ще разберете, че не е съвсем точно така! (Да не забравя – естествено, можете и да правите и цял куп други промени – като custom team и custom pilot – но това си го има във всяко уважаващо себе си рали.)

И така – Внимание! 3, 2, 1, GO! Газ до ламарината и гумите започват да свирят… И странно!!! На мен действително ми се стори, че колата “приклекна” като започна да ускорява! Отпуснах газта и няколко секунди гледах в недоумение… такова впечатление не беше създавало досега нито едно рали… Да, действително визуалното впеатление съществува във всяка добра игра… но това тук не беше визуално – или поне на мен ми се стори като истинско? Докато се чудех дали просто не ми се е сторило, бях отпуснал педала за газта и автомобилът се движеше със скоростта на ръчна количка… Навих рязко волана на дясно – и колата “придърпа”! А си седях удобно в креслото! Отнова газ – и отново колата (и аз заедно с нея) “захапа” асфалта! Всъщност едва сега започнах да разбирам, че многобройните опции и настройки действително не са били прибавени проста за да “има нещо”!

Разбира се, преди това бях прегледал сайта на Sierra и небрежно бях пропуснал обичайните хвалби (или поне тогава ги приех за хвалби) за новия и невероятно реалистичен engine – или ако използваме точния цитат

 “to put a car in the computer”

А като че ли този път действително са успели да направят нещо ново – нещо, което действително да успее да ме изненада (а много трудно може да бъде изненадан някой, който  поне пет минути е поиграл на NFS III).
Независимо от достойнствата си (за съжаление) с тази графика играта няма да стане хит на хитовете… Но ако действително е прибавена поддръжка на Direct3D и ако това коренно променя нещата… тогава се гответе за новото ретро-хит рали на състезателни автомобили! 

 
системни изисквания
Pentium 166, 32MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31