facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Gothic 2: The Night of the Raven
Ревю | 12.10.2004 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Piranha Bites
Издател:
Jowood
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

Gothic II е толкова жива ролева игра, че ако можехте да я пипнете, бихте се обзаложили на златните зъби в устата си, че ще усещате нейния пулс. Не познавам човек, който да не е бил омагьосан от нейния чар още в първите минути от превъплъщението му в безименния й герой.

Когато в края на юли миналата година се заговори за официален експанжън на Gothic II, обещанията за него бяха големички. Нетърпението, с което го очаквах, взе да става все по-силно. И в един момент чудото се случи – The Night of the Raven излезе и пожъна необходимия успех. Но... той се появи единствено на германоезичния пазар. Уви, по подобие на оригиналния Gothic II, за английската версия на играта трябваше отново да се чака. И аз, като един нищо неотбиращ от немския простосмъртен, чаках... почти цяла една година. Чаках, за да разбера, че разпространителите от Atari и JoWooD ни показват среден пръст, поставяйки излизането на The Night of the Raven в Северна Америка и Обединеното кралство под един голям въпрос, защото то било “съпътствано от редица проблеми”...

“Atari не го направиха...
Нито пък JoWooD...


Затова трябваше ние да се справим сами!”

Това са думите на група пуснали брада от чакане пичове, които, след почти едномесечен къртовски труд, към средата на тази година успяват да създадат мод, който превежда немската версия на Die Nacht Des Raben на чист английски. И то доста добре. По този начин въпросните Gothic II Addon's Translation Team правят една огромна услуга на всички фенове по света, предлагайки им това безплатно бижу, което макар и все още да е в процес на бета тестове, се държи адски стабилно и е доста качествено като превод.

Така че сега, благодарение на тях, с кеф ще ви представя и самия The Night of the Raven.... Воала!

Основната идея на експанжъна е да дообогати и разнообрази

и без това необятния свят на Gothic II, сливайки се с него и образувайки една идеална симбиоза. Нещо, с което адоните на Morrowind например се справиха прилично, за разлика от тези на Neverwinter Nights, които предпочетоха пътя на най-малкото съпротивление.

За да изиграете самия The Night of the Raven, ще трябва да започнете Gothic II от самото начало – без значение като какъв (евентуално) сте я превъртял. Дори и най-мощният Убиец на дракони ще бъде принуден да щракне на “New Game”. Първоначално идеята ми се стори доста тъпа. Но когато още в първите секунди на игра чух немска реч от страна на Ксардас, разбрах, че новото тепърва предстои. Той започна да ми говори за някаква допълнителна заплаха, за Водните магьосници и за мощен артефакт, който те неистово се опитват да открият преди да е станало твърде късно... Тези негови думи впоследствие се сливат с оригиналната му реч от Gothic II и на практика се оказва, че всичко е свързано помежду си. Малко е странно постоянното редуване на английски с швабски говор – нали се сещате – експанжънът е излязъл само в Германия – но се свиква...
След това по пътя си

ще срещнете рояк нови NPC-та

които по един или друг начин имат някаква роля в историята в The Night of the Raven. Много от тях ще са ваши стари познати от първия Gothic. Интересно е да се отбележи, че пустите райони от оригиналната игра са вече “заселени” – я с още гадове (дивите прасета и бандитите са същинско шило в гащите), я с още NPC-та. Освен това сега хартийките с награда за вашата глава имат много по-голям смисъл и са тясно свързани с историята на The Night of the Raven...

Въобще, много от новите неща в експанжъна са равномерно разпределени из оригиналния свят на Gothic II. Например разработчиците са добавили още начини за разрешение на някои от съществуващите куестове, слагайки по някоя и друга бонус реплика при разговорите със старите NPC-та. И, разбира се, има и много нови задачи (например такава, която ще ви направи за нула време членове на гилдията на наемниците). Начинът на развитие на героя също е пипнат тук и там. Сега горната граница за характеристиките сила и ловкост е вече 200, а не 100, както беше преди.

За да се впуснете с пълна сила в историята на The Night of the Raven, ще трябва да говорите с водния маг Ватрас в град Коринис. От него ще научите, че хората му се намират в североизточната част на острова и търсят начин да се доберат до една все още неизследвана територия, която е дом на отдавна изчезнала древна цивилизация. Те са решили сами да намерят начин да предотвратят предстоящата катастрофа, свързана с невероятно мощния артефакт, за който Ксардас бе споменал. И вие ще трябва да се включите към вече

заформящата се експедиция

ако искате да се преборите с The Night of the Raven. За да стане това възможно, ще трябва да се присъедините към тайната гилдия на Водните магьосници. Яко. По-късно пък ще ви бъде предоставен шанса да станете част от пиратска общност, която лочи грог без спирка и впоследствие, благодарение на тях – да се промъкнете в лагер на опасни бандити, носейки тяхната броня за прикритие, и да разберете какви са злите намерения на един ваш стар познайник от първия Gothic на име Рейвън... 
The Night of the Raven е зареден и с десетки нови предмети. Особено много бият на очи коланите, които за първи път имат щастието да дефилират в света на тази поредица. Те са заредени с доста мощни бонуси и ви дават добър начален тласък в първите часове на игра, когато героят ви е все още твърде хилав, за да се млати с по-наперените гадове. Също така ще намерите и десетки каменни плочи, заредени с различна магическа енергия. И когато научите езика, на който са написани, те ще започнат да покачват отделни ваши умения (стрелба, меле битки, сила и т.н.). Прави впечатление и още един нов предмет –

амулет със затворено в него малко Wisp-че

Той ще ви бъде връчен от Ватрас, за да ви помогне при откриването на градския търговец, който снабдява горските бандити с оръжия. Когато го сложите на врата си, неговото духче ще излезе и на секундата ще започне да ви се подчинява. Основното предназначение на Wisp-чето е да търси оръжия за близък бой. Но ако намерите подходящия човек, който да го обучи, то ще започне да открива и всякакви други неща, които вие трудно успявате да забележите из дългите си пътешествия. Wisp-чето ще ви следва плътно и дори ще ви помага по време на бой. Разбира се, не е особено ефективно и често умира за нула време. При това положение от вас се изисква просто да свалите амулета и да го сложите наново и то пак ще е живо и здраво.

Нокътят на Белиар също не е за пренебрегване. Това е меч, с който маговете могат да се молят на олтарите на този тъмен бог и в замяна на част от кръвта си ще получават нови некромансерски магии (които са само една малка порция от допълнителните заклинания в The Night of the Raven).

Когато в крайна сметка се доберете през необикновен магически портал до

Джаркендар

– новата територия в The Night of the Raven, ще се сблъскате с още повече нови неща. Например допълнителни гадове като огнени дяволи, каменни пазачи (напомнящи за фигурките на ацтеките), гигантски скакалци и прочие. И тук играта ще загрубее! Нивото на трудност е адски високо в сравнение с това в Gothic II, така че бъдете подготвени.

Хубаво е да отбележим, че новата територия в The Night of the Raven е с около 30 процента повече спрямо оригиналния свят на Gothic II. Освен Джаркендар разработчиците са добавили и още подземия, по-големи блатисти райони, горички, степи, планини, плажове и т.н. А предвиденото време за изиграване на целия експанжън, който е абсолютно Задължителен (с главно “З”) за всеки фен на Gothic, е няколко десетки часа. 

 
системни изисквания
Pentium 700 MHz, 256 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
ArcaniA: Gothic 4 28
Gothic 3: Forsaken Gods 3
Gothic II 3
Gothic 3
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78