God of War: Ascension – впечатления от демото

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 ное. 2012

До излизането на God of War: Ascension все още има няколко месеца, но първото функционално демо на играта вече е достъпно. Всъщност то не е съвсем ново, тъй като демонстрация на същата сцена видяхме още на Е3 2012, но този път вместо пасивни наблюдатели Santa Monica Studio ви предлага направо да влезете в кожата на Кратос и да укротите мощта в мускулите на героя. Любопитно е, че Sony възнамерява да направи демото ексклузивно за бъндъла с Total Recall чак до началото на месец март, когато ще го пусне и през PSN. Това не е първият път, когато компанията обвързва успешната си хак-енд-слаш игра със sci fi филм, след като през 2009 г. демото на God of War III беше част от Blu-ray пакета на District 9. Мултиплейър бетата пък е насрочена за тази зима специално за абонатите на PlayStation Network Plus.

Самото демо е доста кратко – едва десетина минути – и представлява поредица от бойни сцени на крайбрежието, накъсвани от три мини-боса. Когато Кратос най-сетне се изправи лице в лице (или по-скоро лице в пипало) с видимо по-достоен противник, а именно огромното морско чудовище, демото приключва. Въпреки това дори и този кратък период е достатъчен, за да си припомни защо God of War е един от символите на съвременния гейминг, а главният герой на серията е толкова внушителен персонаж.

Всичко в демото лъха на приятна носталгия и добре познат интерфейс.
Основните атаки отново са два вида и се извършват чрез квадрат и триъгълник, а физическите атаки стават с О. Камерата пак е фиксирана, макар и като че ли с една идея по-приближена до героя. Десният стик е запазен за бързи скокове в различни посоки, а Кратос изглежда доста по-акробатичен, когато се движи по този начин. И тук присъстват сандъците с различни на цвят орбове, с които възстановявате живота и магията на Кратос. Поредица от успешни атаки постепенно напълват т.нар. Rage meter, който след това ви дава моментен изблик на изключителна мощ. При битките съществува възможността да екзекутирате омаломощен противник – за целта нанасяте поредица от удари и когато над врага се появи червен ореол се доближавате до него и натискате R1. При по-слабите врагове резултатът е автоматична и зловеща екзекуция, а при по-силните трябва да се справите с няколко QTE знака.

Интересна новост е идеята Кратос да взаимодейства с околната среда чрез магическата сила да възстановява разрушени пейзажи. В демото пример за това е едно скеле, което морското чудовище събаря, след като запраща в него част от палубата на един кораб, имал нещастието да се намери на пътя му. С помощта на т.нар. healing Кратос възстановява скелето, след което го „разрушава“ частично, така че да създаде нужните му условия, за да се изкатери по него до по-високо място. Тъй като това умение очевидно може да се активира само на предварително определени места, по всяка вероятност то ще се използва за решаване на различни пъзели, свързани с околната среда.

Във визуално отношение демото ни представи типична за God of War визия. Моделите на героите са изключително детайлни, но си личи, че някои от пейзажите биха могли да се възползват от още малко работа. За това ни намеква и надписа в началото на демото, който ни уверява, че това е продукт, по който все още се работи и обещава, че крайният вариант ще бъде по-изпипан. Познавайки уменията на Santa Monica Studio нямаме причина да се съмняваме в това.

Автор: Иво Цеков