Geometry Wars: Retro Evolved 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2008

Не може да си запален геймър и да не обожаваш идеята на Microsoft за Xbox Live Arcade. MS успяха да съживят креативния дух на създателите на игри като просто дадоха шанса на всеки (е, почти всеки) достатъчно влюбен в това мероприятие да даде воля на въображението си без да се притеснява за бюджета. Sony (а и не само те) също имаха подобни напъни (Net Yaroze), но всичко остана в сферата на експеримента.

Другото нещо, което ми харесва особено около XBLA (Xbox Live Arcade) e, че игри със смехотворно финансиране все по често оглавяват класациите. Какъв по-добър начин да покажеш, че потребността от свежи идеи никога не е умирала в този бизнес. Стига просто да има кой да ги предложи, търсенето е повече от сериозно.

Всичко, казано по-горе, важи с невероятна сила още за първото издание на Geometry Wars – може би пионерът в армията на „големите малки игри”. Днес, почти две години по-късно неговите създатели Bizzare Creations отново доказват, че там, където е текло, ще тече отново. Geometry Wars: Retro Evolved 2 е перфектното доказателство, че тия момчета не са си губили времето през последните 24 месеца. Доказва още, че и в привидно най-простата идея има цели вселени за изследване.

В ядрото на новото превъплъщение на GW 2 e едно дребно, но ключово допълнение. Става въпрос за т.нар. “Geoms” – малки зелени кристалчета, които вашите противници изпускат, след като ги дезинтегрирате на пух и прах. Те, разбира се, трябва да бъдат събрани – колкото повече, толкова по-добре. В първата игра максималният „умножител на точките” беше „по 10”. В новата игра този таван е премахнат, като игралните резултати, които могат да бъдат постигнати, са наистина колосални. Далеч по-интересна от всичко това обаче е тръпката да събереш всичко възможно, без в това време някой заблуден противник да ти види сметката. Идеята е пряка заемка от аркадните „вертикални”шутъри с всевъзможните му там самолетчета, космически корабчета и прочее. Разбира се, че си ги спомняте. Мнозина от нас продължават да ги играят и до днес благодарение на емулаторите на класически аркадни платформи. Така или иначе това допълнение пасва толкова добре на новия Geometry Wars, че е трудно човек да си представи, че не е било измислено именно от неговите автори.

Новите режими са цели пет и макар не всеки от тях да е на нивото на най-добрия – Pacifism, в същото време и нито един не е за изхвърляне. Във въпросния „пацифизъм” играещият трябва да се справи без каквито и да било оръжия, като слаломира ловко през серия от врати. Преминете ли успешно през вратата, тя експлодира зад вас, но докоснете ли очертанието й, собственият ви „кораб” се разлетява на парчета. Друг режим, който ми допадна доста, е Sequence. В него трябва да преминете през 20 нива, всяко от които с идентично разположени противници, което въобще не прави живота ви по-лесен. Дори да имате невероятна памет, рефлексите, които се изискват, са още по-невероятни. Въпреки това GW2 едва ли ще накара някого (дори сред най-честолюбивите от вас) да захапе гейпада от ярост или да го разбие на парченца в пода. Просто играта е такъв невероятен купон, че трябва да си пълен идиот, за да почнеш да й се ядосваш. И това между другото, е един от най-сигурните критерии (мен ако питате) за това колко наистина струва един или друг „продукт” в тази индустрия.

Автор: Ивелин Иванов