GRID 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 авг. 2012

Не е тайна, че от известно време множество фенове призоваваха за продължение на Race Driver: GRID. Рейсърът на Codemasters беше прилично добър, но след това компанията се впусна да развива марката си DiRT, в резултат на което екзотичните автомобили и високите скорости останаха с една идея назад. В промеждутъка между GRID и анонса на нейното продължение видяхме Shift 2 Unleashed, Gran Turismo 5 и Forza 4, но Codies упорито мълчаха. Най-сетне обаче англичаните се вслушаха в исканията на феновете и обявиха GRID 2 – пълнокръвен рейсър от най-чист вид.

Авто Франкенщайн

Всъщност не е честно да обвиняваме Codies, че са ни накарали да чакаме прекалено дълго време. Въпреки че анонсът дойде едва преди броени дни, GRID 2 е била в етап на предварителна разработка цели две години. За този период екипът на Codemasters се е вгледал внимателно в най-добрите си заглавия и техните елементи, опитвайки се да извлече есенцията на това какво съставлява качествения рейсър.

Коравата физика на DiRT 3, аеродинамиката и начина, по който гумите и пистата “общуват” от F1 2012, чувството за скорост и драматизъм от оригиналната Race Driver: GRID – всичко това е вдъхновило създателите на GRID 2 и ще намери място в новия им проект. В това няма нищо учудващо, тъй като Codemasters вече декларира тясната си специализация като компания, посветена ексклузивно на рейсъри. По този начин англичаните разполагат с лукса да излеят всичките си ресурси в техния собствен EGO енджин и да го подобряват с всяка изминала игра.

Първият досег на GRID 2 с външния свят става в студиото на Codies в Саутъм, където компанията показва как изглежда трасето в Чикаго. Дори и мрачната градска среда и надвисналите небостъргачи не могат да скрият колко красив е GRID 2. Рейсърът използва светлинни ефекти, каквито сме свикнали да виждаме в такива напреднали в технологично отношение игри като Battlefield 3. Сноповете слънчева светилна, които се прокрадват между сградите, отраженията в лъскавите прозорци и плъзгащите се изпод автомобила сенки успяват да представят колата като неразривна част от заобикалящата я среда, а не като изкуствено поставен там модел на фона на безлични полигони.

В час по физика

Второто трасе, което Codemasters демонстрират е в слънчева Калифорния и освен че показва как изглеждащ широките открити пространства ни дава възможност да се запознаем и с подобрената физика на колите. Според главният програмист Гари Бъкли GRID 2 изчислява деформациите в играта чрез т.нар. “целева морфология” – на прост език, програмистите наблюдават как се изкривяват калници, капаци и други части на колата при сблъсъци в реалния живот, след което вкарват данните в енджина и той моделира деформацията по съответния начин при виртуалните катастрофи. Целта, разбира се, е да се постигне максимална автентичност.

Комбинацията от страхотна графика и сложни физични ефекти ни навежда на логичния въпрос как ще изглежда играта в завършен вид на двете водещи конзоли, при положение, че демото е направено на изключително мощна РС конфигурация. Въоръжен за един от най-новите AMD процесори, компютърът безпогрешно възпроизвежда една уникална сцена – старт на състезания през нощта, когато повече от 50 различни светлоизточника танцуват върху тъмния асфалт, а всеки инч от настилката сякаш оживява под мощните фарове на ръмжащите автомобили.

С пълна газ

Дотук всичко изглежда страхотно, но един рейсър е толкова добър, колкото са състезанията в него, без значение дали графиката е впечатляваща, а физиката – прецизна. Ако подведени от горните редове сте си съставили впечатлението, че GRID 2 ще бъде максимално реалистичен симулатор, то време е да го коригирате. В ядрото си рейсърът продължава да върви по тънката граница между аркада и симулация като от ранните демонстрации той ни кара да си мислим повече на Forza Horizon, отколкото за Forza 4. Не става въпрос, че колите ще могат да изпълняват каскади, от които да излизат като по чудо невредими, а че отново ще станем свидетели на управление, подобно на това в DiRT. Ще се завърне и популярната flashbback функция, която практически бе изобретена най-напред именно в Race Driver: GRID. Codies обещават тя да изглежда по съвсем нов и интересен начин, но засега не демонстрират нищо от нея.

Що се отнася до вашите съперници на пистата, Codies Обещават, че те далеч няма да бъдат безлични състезатели, а отделни личности със собствено поведение и силни и слаби страни. За целта програмистите на изкуствения интелект са се спрели на цели 60 отличителни качества, които варират от прецизно каране до агресивно поведение и от любов към високи скорости до начина, по който се взимат завоите. Всеки AI шофьор в GRID 2 ще бъде “въоръжен” с три от тези 60 атрибута, като по този начин се създават различни адаптивни комбинации, с които ще трябва да се борите. Разбира се, когато летите по трасето с над 250 км/ч няма да бъде лесно да забележите тези дребни отлики, но те ще бъдат там.

Да покараме заедно

Въпреки че вече е на доста години, оригиналният Race Driver: GRID може да се похвали с добра онлайн общност и затова не е чудно, че Codies отново залагат доста на мултиплейър компонента. Той ще се върти около социалната платформа, наречен RaceNet, който видяхме по-рано тази година в DiRT Showdown. Обещанията са към премиерата на GRID 2 RaceNet да бъде напълно функционална услуга за феновете от цял свят.

Тъй като онлайн режимите в GRID 2 ще са напълно отделени от сингъл играта, в тях можем да очакваме отделна система за прогрес на базата на трупане на ХР точки и съответното отключване на нови атрибути. Идеята е онлайн играта да се развива изключително около RaceNet, като ще се предлагат седмични и месечни състезания и различни други предизвикателства, които трябва да стимулират активност в онлайн общността. А имайки предвид колко интересна се очертава GRID 2, едва ли ще бъде много трудно да се постигне това.

Автор: Иво Цеков