Fighting Steel

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 04 авг. 1999

Тази поредна wargame на Strategic Simulation Inc може да бъде описана най-точно и най-кратко като игра “от маниаци за маниаци”- и този път компанията е оправдала двеста процента името си! Производителите са наели какви ли не консултанти – както историци, така и морски офицери и резултатът е впечатляващ – симулацията на морските битки, които са направили, е невероятно точна и подробна и тези от вас, които се интересуват от подобни игри, ще могат с часове да разглеждат подробните справочници с тактико-техническите данни на германски, японски, американски и английски кораби! Отново не се споменава нищо за съветските военноморски сили – но SSI не са компания, която може да бъде обвинена в изкривяване на истината – просто съветската флота е изпълнявала главно спомагателни и охранителни операции по време на войната. По тази причина липсват епични разкази за това, как съветските матроси с гърдите си са запушвали дулата на оръдията на фашистките крайцери или за артилеристи, които с откъснати от снарядите ръце продължават да стрелят с единственото здраво оръдие и потопяват единадесет противникови кораба!

За сметка на това има 2D/3D библиотека с действително подробни справочни данни за бойните единици и ще можете да избирате с каква степен на реализъм да играете. На по-ниските трудности капитаните на корабите (т.е. компютъра) сами могат да определят с какви курсове да водят корабите си и по кого да стрелят; проблемът е обаче, че в много битки ще имате точно определени задачи – например потопяването на конкретен вражески транспорт и ако оставите нещата на самотек, вероятно ще унищожите много кораби от конвоя, но главната цел ще успее да се измъкне. Затова, ако тази симулация ви хареса, е най-добре да използвате опцията “division commander mode” и да поемете изцяло командването в своите ръце.

Самата игра съдържа четири кампании – по една за всеки флот, десетина самостоятелни сценария и редактор за сценариите, който ви позволява да разигравате най-различни варианти.

Разбира се, не са пропуснати такива подробности като климатични условия, умения на екипажите, включително опит в нощните битки и дори степен на умора; освен това можете дори да променяте защитното оцветяване на корпусите в зависимост от очакваните битки.

По време на самите битки екранът ви е разделен на две основни части – менютата за управление и главния екран. При режима по подразбиране се използва “интелигентна” камера – главният екран ви показва подробна тактическа карта, но при настъпване на някакво важно събитие (например особено сполучлив изстрел) веднага получавате много зрелищно пряко включване от мястото на събитието с превъзходна 3D-графика; проблемът е обаче, че съвсем скоро ще ви се прииска непрекъснато да виждате само действително зрелищния (особено през деня) 3D-изглед и ще занемарите тактическата карта – а това ще се отрази неблагоприятно на здравето на вашата флотилия. (Лично на мен ми бе много интересно да “заключа” камерата върху целта и да беснея от яд, когат някой тежкокалибрен снаряд вдигне шумен фонтан вода само на няколко метра от целта!)

Играта е много добра, но действително е предназначена само за маниаци на тази тема – ако сте сред тях, изобщо не се колебайте и я грабвайте с три ръце!

Автор: Генко Велев