Fallout 3: Point Lookout

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Дали е възможно? Да вярваме ли на очите си? Колкото и да е невероятно, все пак е факт – Bethesda най-накрая успяха да пуснат адон за Fallout 3 без осакатяващи бъгове, които да пречат на инсталирането и/или ползването му. Хората от компанията явно са си взели поука след изпълнените с технически проблеми премиери на предишните две DLC-ta: The Pitt и Broken Steel, защото в най-новото разширение на историята за Самотния скитник, бъговете са доста по-незабележими. Пак присъстват, но в много по-поносими количества.

Югът отново ще въстане

Подобно на първите две официални разширения, можете да се впуснете в приключението на Point Lookout, веднага след като напуснете Vault 101. За разлика от тях обаче, можете да излезете от новата местност по всяко време и да се върнете, когато ви е удобно, за да довършите започнатото. А тя е доста интересна – след кратко пътуване с корабче по река Потомак ще се озовете в блатата на Point Lookout: местност, базирана на истински природен парк със същото име в САЩ. Това място е сравнително отдалечено от руините на Вашингтон и никога не е било обект на атомна бомбардировка, така че сградите в него са запазени почти непокътнати още от времето на войната, а растителността е буйна и зелена. Въпреки това не мислете, че ще се скриете от радиацията – водата си остава силно радиоактивна. Картата е обширна и има около четиридесет местности, повечето от които си заслужават разходката.

Point Lookout е дом на най-различни същества, някои от които сме виждали и преди, а други са изцяло нови. Цялата местност е със силен привкус на американския Юг. Едни от основните ви противници ще са местните Swampfolk, олицетворяващи всички стереотипи, които американците използват за тамошните селяни – те са силно деформирани физически от радиацията и кръвосмешенията, облечени са във фермерски дрехи, говорят с акцент (тези, които изобщо говорят разбираемо) и почти всеки си носи бутилка с някакъв алкохол. Друга основна група са местните Tribals – племе с почти първобитен начин на живот, което може да ви стане приятел или враг в зависимост от решенията, които вземете в основния куест.

Халюциногенни забавления

Куестовете сами по себе си са адски интересни. Приключенията ви в блатото започват като обикновено издирване на изчезнала жена, но скоро ще се забъркате в шпионската афера на китайски агенти отпреди 200 години, ще варите домашно уиски, ще отбранявате къща от набезите на десетки нападатели, а кулминацията е враждата между двама стари врагове, в която ще се наложи да вземете страна. Междувременно ще се надрусате със семената на местното растение Punga, единствената храна в играта, която смъква, вместо да повишава нивото ви на радиация. Сцената с халюцинациите заслужава да се спомене специално – с извинения за евентуалните спойлери – първо защото е направена много идейно и второ, защото е перфектно съчетана с останалия сюжет. Привиденията, които ще забележите, на пръв поглед изглеждат несвързани, но съвсем скоро ще разберете, че са реални отражения на това какво се е случило с героя ви. Само ще кажа, че докато сте се надбягвали с огромния червен трион, той в действителност е разрязвал черепа ви. Звучи налудничаво? След като изиграете нивото, всичко ще ви се изясни.

За да се справите успешно с поставените задачи, в Point Lookout ще намерите няколко нови оръжия и дрехи. Повечето от тях се придържат към южняшката тематика – оръжията са предимно двуцевки, лопати, ножове, а сред по-интересните дрехи можем да споменем шапка на войник от Конфедерацията (от времето на Гражданската война в САЩ или поне реплика на такава) и различни видове селскостопански облекла. Повечето нови предмети не са нищо особено и са по-скоро интересни, отколкото полезни. Ако сте изиграли предишните разширения, малко вероятно е да намерите някакъв ъпгрейд за арсенала си.

Освен всичко друго, Point Lookout предлага и три нови perk-a, които можете да получите от куестове. Те са полезни, но не са нищо особено, а и ако сте изиграли Broken Steel, вероятно вече сте Почти Перфектни. Това обаче не значи, че ще громите враговете, все едно настъпвате мравки. Авторите са заобиколили по елегантен, макар и малко чийтърски начин, възможността играта да стане прекалено лесна за герои тридесето ниво с максимални SPECIAL показатели. Повечето врагове, освен основните си щети, нанасят и около 30 допълнителни точки damage, който не се намалява от бронята ви. Така че опасността блатните жители да ви видят сметката е напълно реална.

Point Lookout е интересно разширение на основната история и определено заслужава да се изиграе. Разбира се, не е особено дълго, но е изпълнено с интересни неща за правене. Bethesda явно хванаха цаката на епизодичното съдържание – по малко, но често (само ако можеха Valve да се поучат от тях). С тези продължения те увеличиха живота на Fallout 3, който иначе вече можеше да сме деинсталирали и забравили. Сега остава да изчакаме и Mothership Zeta, последния адон за играта, за да можем да кажем, че напълно сме покорили Пустошта.

Автор: Пламен Димитров