FIFA 13

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Традиционната битка FIFA/PES в последно време се оформи като един от по-интересните дебати среди феновете на красивата игра. Тази година не прави изключение, след като Konami вече обяви, че вдига изключително високо летвата за своята поредица, която най-накрая ще заеме полагащото й се място на спортния връх. Списание XBOX World разговаря с продуцента Дейвд Рътър от EA Sports, за да разбере как гигантът възнамерява да спре устрема на PES.

XBOX World: FIFA 12 бе може би най-добрата футболна симулация, но някои отново я критикуваха, че не е толкова забавна, колкото предишните издания. Как ще отговорите на това?

Дейвид Рътър: Мисля, че FIFA 12 е една чудесна игра. В нея най-вероятно сме вложили повече часове труд, отколкото във всяко друго заглавие от серията и основната причина за това е, че наистина ни хареса онова, което правехме. Що се отнася до FIFA 13, ще се опитаме да я направим напълно непредсказуема игра и се надяваме това да реши проблема с липсата на достатъчно забавление

XBOX World: Кое е най-голямата предизвикателство в създаването на изкуствения интелект за новата игра? Как може да го направите максимално реалистичен и безгрешен?

Дейвид Рътър: Основната ни задача е да създадем случайни ситуации – или по-скоро, такива, при които се случва онова, което не очаквате. Наречете го “непредвидима предвидимост”, ако искате. Целта ни е да направим AI-то максимално човешко.

Благодарение на промените в защита и дрибъла, както и на възможността да преодолявате противниковите играчи със сила ще се получат много различни ситуации в нападение и защита. За това ще помогнат и нови функции като Complete Dribbling, First Touch Control и тактическите преки свободни удари. Всички те трябва да направят положенията едновременно вълнуващи и автентични.

XBOX World: Концепцията за Tactical Defending във FIFA 12 беше доста противоречива. Какво мислите за критиката спрямо нея?

Дейвид Рътър: Това е добър въпрос. Когато започнахме да работим по нея, много хора се опитаха да ни разубедят. За щастие ние упорствахме и продължихме и мисля, че всъщност Tactical Defending е доста по-интересна идея, отколкото играчите я възприемат.

FIFA винаги е била нападателна игра, но не може да не се помисли и за защитата. Преди всичко, което правехте, когато отборът ви се защитаваше бе да натискате едно копче, а това не изисква кой знае какви умения. Ние обаче въведохме система, която ви кара да мислите. Когато погледнахме подробните данни се оказа, че повече от 90 процента са използвали новата система за защита. Лично аз съм много доволен от това и от начина, по който Tactical Defending промени играта.

XBOX World: Смятате ли, че First Touch Control има потенциала да промени FIFA 13 така, както направи това дрибълът на 360 градуса във FIFA 10?

Дейвид Рътър: Ако погледнете трите основни функции (Precision Dribbling, Tactical Defending и Player Impact Engine), всяка от тях променя фундаментално начина, по който се играят мачовете. В това отношение First Touch Control може да се сравни с Tactical Defending – сега вече трябва да мислите как поемате топката и как я подавате. А това е сериозна промяна.

XBOX World: FIFA Street се прие доста добре сред конзолните геймъри. Ще видим ли нейното влияние върху FIFA 13?

Дейвид Рътър: Момчетата, които създадоха FIFA Street ни помагат много и в момента. Те са нашите паралелен екип и от тях научихме важни неща за начина, по който може да се контролира топката в играта. Те ни дадоха техния код, заедно си поиграхме с него и сега във FIFA 13 вече има функция, която е еквивалентна на Precision Dribbling 2.0 от FIFA Street.

XBOX World: Как ще се справите с бъговете, които някои експлоатират при игра онлайн?

Дейвид Рътър:
Бъговете са част от всяка игра. В нашия случай ние получаваме най-голяма част от информацията за тях по време на масивните бета тестове. Те включват голям екип от хора, като се започне от програмистите и се стигне до стотиците тестъри, които играят продукта. Тогава неминуемо излизат наяве бъгове, които не сме успели да локализираме. Преди време например имаше един бъг, при който всеки път можеше да се вкара гол точно от центъра.

Тази година обаче поддръжката на FIFA 13 ще бъде по-дълбока и продължителна от всякога, така че се надяваме да се справим с всичко, което може да изникне.

Автор: XBOX World; превод – Иво Цеков