Elven Legacy Trilogy

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 дек. 2009

Elven Legacy без съмнение повдига летвата за качеството на всички новоизлезли игри от жанра походова стратегия. Тя е наситена с магически същества, фентъзи атмосфера и разнообразни по вид и клас герои. Най-доброто предизвикателство на играта е, че тя е със свободен край, което означава, че всичко, което ще постигнете, зависи от вашата предприемчивост, а не от хрумванията на авторите. Трилогията от експанжъни, която Ino-Co ни представят, на пръв поглед прилича на колекция от нови карти, които издателите са решили да ни продават. Да видим дали това е точно така.
 
Първата игра – Ranger

разказва за разузнавача Корнелиус и неговата дружина, които търчат насам-натам из континента, предизвикват кръвопролития и обират древни артефакти от орките. В сраженията обаче няма някаква особена сила, а нововъведения у Корнелиус не се забелязват. Ще трябва да се задоволим с някакви обикновени разбойнически набези. Кампанията ми се струва скучна, няма никакви запомнящи се личности, нито напрежението на масовите баталии. Историята дори няма да ни разплете някаква по-особена тайна или любопитна ситуация. Нещо повече – в сравнение с оригиналната игра дори се наблюдава регрес – ако досега разработчиците озвучаваха диалозите, сега вече ще виждате субтитри и мълчащи герои. Явно, за да не се бръкнат за озвучение, разработчиците са се отказали от него и всички сюжетни диалози са в текстова форма. Това ще се запази и в останалите експанжъни.

Сред другите минуси е и че хазната ви е винаги пълна, а „резервната скамейка“ за запасни военни отряди никога не пустее. Ключ за победата в Ranger са леката войска – особено разузнавачи и стрелци, както и маневреността и скоростта ви. Тежковъоръжените бойци са полезни чак на края на кампанията. Но за мен този експанжън е единствено доказателство как можеш да избиеш още пари от по принцип хубава игра с минимални вложения, ако обаче ги избиеш. 😉

В Siege обаче ви очакват нови изненади

и сред тях са неочаквано подкрепление в най-сюблимния момент или пък поява на изненадващ враг по самата фаланга на вашата героична армия. В експанжъна акцентът е над тактическата дейност и способността ви умело да предвидите действията на противниците, така че да обградите своевременно техните отряди и да ги елиминирате. Първият експанжън на Elven Legacy беше официално анонсиран още през лятото. Ranger ни изненада с 16 нови мисии, 3 допълнителни персонажи, 5 уникални артефакта, които да открием, и 12 нови магически заклинания. Siege пък набъбва с 19 кампании, няколко мисии, които обаче сами ще трябва да отключите, две допълнителни армии и трима нови персонажи.

В него войската на врага вече се придвижва бързо, а човешките твърдини една след друга падат. Адриан и Корнелиус подклаждат въстания и действат на всички фронтове дори и с партизански атаки. Втората кампания на сър Карел и Морциус пък съвсем ще ви поизпоти. Ще се наложи да използвате

тежката пехота и кавалерията

но противникът ви ще е добре подготвен и пред него ще се почувствате слаб и тромав. За съжаление всичко ново се върти около сюжета. Разработчиците са решили да ни зарадват единствено с три нови героя, двете кампании и няколкото задачи… и това е всичко.

Музиката изцяло също е заимствана от доайена. Намирам за голям плюс възможността да избираш преди всяка мисия нивото на трудност – лесно, средно и трудно, а не това да става по времето, когато дефинираш името на героя си например. Това определено прави забавлението далеч по-динамично от много други подобни заглавия. Но все пак играта също не бе така добре приета, както и предполагах. Независимо от минусите, не трябва да подценяваме факта, че можем да избираме различни подходи за успешен изход от битката, сред които дори въздушно нападение от дивизия грабливи птици по избран обект, което дори в King’s Bounty си е решение в потенция. Всъщност сериозният плюс на авторите в този експанжън е възможността за развитие на нелинейна кампания. Сега играчът трябва да заповядва на армиите да достигнат намерението си по алтернативни пътища.

Magic е заключителната част от трилогията

и – учудващо – авторите са си взели поука от недоверието към предните два експанжъна. Ще се насладите на още 15 интересни мисии, един нов герой и ще станете свидетели на завръщането на стари любими персонажи, но по-важното е, че макар Magic да не достига до определението за успешен адон, у него има доста и то интересни нови неща. Названието „магия“ говори само за себе си – в нашите ръце ще се озоват силите на магията, общуването с душите на предците и най-авторитетните заклинания. Магията вече ще бъде явление, подобно на актуалния свински грип, тъй като ще се разпространява мълниеносно из царството и

ще прави поданиците му безумни

От това ще си изпатят дори най-мощните магове. В същото време инквизицията безжалостно ще репресира всички заразени, които срещне по пътя си. Единствено на магистъра Алфред Бренок се удава да съхрани разума си от помрачаване и да се изплъзне на преследвачите, поставили си за цел да върнат чистата и непорочна магия такава, каквато е била на времето. Бренок ще трябва да скита из стари капища и свети места, търсейки първоизточника, чрез който да възстанови своята мощ, защото в началото на първата мисия той дори няма да може да използва елементарното за всеки маг огнено кълбо. Използването на класически руни, като “Защита”, “Скорост” и “Мощност” и други, ще бъде силен бонус на Бренок срещу появяващите се яки и плашещи призраци.

Разбира се, без приятелската помощ на своите помощници Гилвен и мага Глендерина, магистърът е просто безпомощен. Гилвен ще му помага с мощни заклинания, а Глендерина ще привиква от небитието духовете на елфически стрелци и воини, майстори на меча. Легендарният гном Харанд пък е другият персонаж в третата част. Той е майстор на руните. Армиите и на двамата са попълнени с някои нови тактически възможности. Харанд например може да призовава големи. Но той умее и други хитринки – разполага руни

по различните краища на картата

и по този начин бойците ви могат бързо да тичат или да се омесват смело с врага.

Да се говори за графични или звукови нововъведения в Magic по разбираеми причини също е излишно. Всичко си е на нивото на останалите серии. Но играта е правена за любителите на магията и това си личи. В другите игри заклинанията и възможността да ги прилагате са значително по-постни. Ако оригиналната Elven Legacy ви е сред фаворитите, все пак обезателно отделете няколко нощи на Magic.

В заключение ще кажа, че трите експанжъна далеч не са очарователното подобрение на всички времена. Някои коментари бяха толкова критични, че нарекоха издателите измамници и печалбари. Други решиха, че просто пускането на триадата е прекалено избързано и с още малко усилия да платите за трите допълнения щеше да е оправдано. Ето защо аз съм със смесени чувства дали да ви ги препоръчам. Затова най-добре е да кажа просто: Играй си играта, човече… да де, тази, твоята си.

Автор: Свилен Енев