Dynasty Warriors 6

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2008

Преди много, много лета компютрите и конзолите бяха представители на два коренно различни типа платформи – с ясно изразена физиономии поне от гледна точка на игрите, които предлагаха. Едните джаджи се включваха в телевизорите и предлагаха предимно здрав бой и гонене, докато верните PC-щайги разчитаха и на някои малко “по-сложни” жанрове от рода на куестове, стратегии и подробни симулатори. Днес основните TV приставки могат да се екипират с чудеса от рода на клавиатури, допълнителни твърди дискове, връзки към интернет и т.н., и т.н. Компютрите продължават да държат фронта, но все повече от старите PC геймки намират свое XBox или PlayStation превъплъщение. В случая интересното е, че обратният път също става все популярен, като ранните кошмарни опити стил Resident Evil отстъпват място на някои прилични произведения, едно от които е и настоящата Dynasty Warriors 6.

1, 2, 3, 4, 5, 6…

Както може да се досетите от името тази игра, тя е пореден епизод в една прилично дълга серия. Първообразът на настоящото чудо е излязъл преди 11 години за първото поколение на PS и от тогава досега е генерирал към 9 милиона продажби за разпространителя си KOEI. Днес епизод 6 се произвежда за XBox 360, PS2, PS3 и PC като геймката не е изневерила много на своя първообраз и продължава да бъде здрав кунг-фу екшън без силно изразени лирически отклонения.

Историята на играта ни запраща в Древен Китай някъде към края на династията Хан. Основният мотив на сценария е хаосът в Поднебесната империя и три фракции/кралства, които се борят за нейното овладяване. От време на време Dynasty Warriors 6 вмъква по някое обяснение на геополитическата ситуация, но като цяло подадената информация остава на заден план. Действието на чудото и целия геймплей са дотолкова наситени с тупаници, че внасянето на каквато и да е подробна история е почти безсмислено. Целта на произведението опира до цикъл от брутално размазване на противници и минаване на следващото ниво.

Детайли, подробности и геймплей

На теория изкуственият интелект на играта се адаптира към действията на наша милост и се опитва да ни изненада по възможно най-неприятен начин. На практика, а и както бе споменато в горните редове, всичко опира до умело раздаване на удари. Дори при най-високото ниво на трудност няколко точни замахвания и комбота анихилират всичко в радиус от няколко метра.

Друг момент е, че с трупането на опит героят може да бъде ъпгрейдван. Различните способности са разделени в дърво, което от далеч мяза на технологичния храст на игри от типа на Цивилизацията. Настройването на определени черти има значение и видим ефект, но отново, както е и при AI-то, играта е направена така, че с малко по-умело щракане по клавишите всички проблеми биват решавани бързо и ефикасно.

Един от малкото моменти, който има пряко и отявлено значение към битките, е системата Ренбу (Renbu). Идеята й се крие в това, че комботата и тяхната сила зависят от една отдадена на тях скала – колкото по-запълнена е тя, толкова по-ефективни и зрелищни са специалните удари. В случая “точки” се трупат при всяко по-успешно обикновено млатене и се губят при бездействие и понасяне на тупаници.

Ако играчът успее да събере достатъчно червени точки, може да бъде възнаграден с възможността за няколко наистина шарени и смъртоносни изпълнения, които наистина заслужават да бъдат видени.

Dynasty Warriors 6 има и лекия мотив на супер героизъм, което с други думи означава, че често човек влиза в ролята на герой, които е поне с 20-50 сантиметра по-висок от околните и че често противниците умират значително по-лесно в сравнение с приятелски настроените индианци. В една типична мисия наша милост, още един или два супергероя и стотина войника нападат няколко лоши супер индивида и тяхната армия от хиляди солдати.

Made in Asia-Pacific

На хартия Dynasty Warriors 6 не изглежда като извисен продукт с прекрасни графика звук и управление, но в реалния живот почти всеки би установил, че авторите на баталията са се потрудили здраво, за да адаптират играта към компютърната платформа и са успели да изградят нещо наистина хубаво.

За разлика от много други чудеса, които са прехвърлени грубо от PS или XBox основи към вариант PC контролът на настоящия продукт е учудващо приятен. Клавиатурата отново приема формата на гигантски джойпад, но като цяло копчалъците са разположени добре и управлението над действията на героя става за пример. Единственото нещо, за което трябва да се внимава е, че баталиите са често до толкова енергични, че шансът някой клавиш да бъде изкъртен необратимо не е никак малък.

От гледна точка на видеото и аудиото интересното на Dynasty Warriors 6 e, че прекомерно азиатските мотиви са просто навсякъде. Външността на героите, тържествените реплики, с които обявяват, че ей-сега ще отсекат нечия глава в името на каузата са чиста класика. До някъде документален филм за реалността в Япония или Китай би помогнал за аргументиране на това мое твърдение, тъй че ако попаднете на някой, го изгледайте внимателно…

Друг момент в случая е, че целият този източен мотив с всичките си шарени и екзалтирани нюанси е адски приличен. С този си вид Dynasty Warriors 6 изпъква на фона на повечето PC произведения и е един много свеж продукт от аудио-визуално отношение. Детайлите по графиката и звуците са много, а битките са красиви и запленяващи.

Сайонара…

В конзолния си вариант Dynasty Warriors 6 е изправен пред много сериозна конкуренция и определено не се нарежда сред най-добрите представители на жанра. За сметка на това в своята PC вариация играта е една сполучлива баталия. Действието, в комбинация с ненатрапчивата история, приятния контрол и добрата графика, я прави наистина хубав продукт. От доста време не бях попадал на игра, която да е толкова лека, разтоварваща и забавна. Определено бих препоръчал Dynasty Warriors 6 на всеки, който се опитва да прекара по няколко минути на ден в неангажиращо и лежерно джиткане.

Автор: Стефан Хаджиев