DooM: Eternal

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 21 фев. 2019

Тийзърът на DooM: Eternal (продължението на успешния reboot на франчайза през 2016 г.) определено беше ако не най-приятната, то сред най-приятните изненади на миналогодишното издание на E3. Солидната демонстрация на играта месец по-късно, показа колко по-badass ще бъде продължението спрямо предходната игра. И общо взето това беше всичко, което сме видели и научили за играта до този момент. Тъй като обаче от тогава вече мина прилично време, нека си припомним всичко по-интересно за DooM: Eternal, което ни е известно.

Кога ще излезе DooM: Eternal?
Все още не е ясна датата за играта, нито дори кога приблизително ще се появи. Вземайки в предвид факта обаче, че енджина на играта ще е сходен с този на предходната част (макар и доста по-развит) едва ли ще им отнеме години в технологична разработка. Очакванията към момента са в доста широк диапазон – от края на 2019 г. до края на 2020 г. От Bethesda все още не дават официална информация дори за приблизителния срок на излизането на DooM: Eternal. Евентуално повече информация ще получим на тазгодишното E3 през юни или QuakeCon в края на юли.

Къде ще се развива действието в играта?
В предвид, че предходната част се развиваше на Марс, очакванията за продължението са то да се развива на Земята, следвайки примера на оригиналните DooM и DooM 2 (макар, че в първия DooM от 1993-та, действието не се развива на Марс, а на неговите спътници). На QuakeCon всъщност беше представен повече от подробен in-game footage, сред който определено най-любопитната част беше появяването на нашия човек на… Phobos. Не е ясно дали Phobos ще е част от началото на играта или от някой по-късен етап, как точно ще е свързан със сюжета и т.н. По-голямата част от кадрите обаче показваха геймплей върху превзетата и разрушена от демоничната инвазия Земя, което е напълно в духа на канона.

Има ли новости в геймплея?
QC демото буквално преливаше от новости: възможност да се катерите по стени и други движения; легендарната кука за притегляне най-накрая излиза „на светло“ и става част от двуцевката и чрез нея ще можете да се притегляте към по-големи врагове или недостъпни височини. Новост също така са и острието на ръката ви, с което ще можете да нанасяте бързи меле атаки, ако случаят го изисква. Към това добавете и огнехвъргачката, която е монтирана на рамото на вашия костюм, за да получите двойно по-смъртоносен Doomguy, отколкото бе в предната игра.

Така и така сме на вълна оръжия – едва ли има фен на поредицата, който да не изпита тръпки вълнение в мига в който видя плазмената пушка – такава каквато я помним от DooM и DooM 2. За първи път виждаме нейно 3D проявление и тя е гигантска, зашеметяваща и… Толкова ретро! Така както трябва да бъде.

Другото ново оръжие е т.нар. Ballista, но въпреки впечатляващия дизайн, тя по-скоро е най-обикновен model replacement за Gauss Cannon-а от предната част, защото по функционалност е пълно негово копие или поне така изглежда от показаното до този момент.

Какво ново ни очаква в демоничната орда?
Още с тийзъра на Е3 id Software накараха хиляди геймъри по цял свят да изпитат онова чувство, при което седиш с невярващ поглед и треперещ от вълнение си казваш: „Най-накрая!“. Причината – в самия тийзър се появиха всички врагове, които или не намериха място в предната част, или се бяха изгубили от франчайза през последните 20 години. И то не просто се появиха, а се появиха точно такива, каквито ги помним: Arachnotron, Pain Elemental и Arch-Vile. Очаква се всички врагове от предната част да присъстват и в продължението.

Според творческия директор Хюго Мартин, в DooM: Eternal ще видим два пъти повече демони отколкото в DooM. За сега обаче не става ясно дали „два пъти повече“ се отнася за количеството или за разнообразието от лошковци. При всички случаи обаче вакханалията е гарантирана.

Друга не-толкова новост, която ще пасне добре на цялостната атмосфера са видимите щети, които враговете понасят. Казвам „не-толкова“ защото това не е нещо ново в гейминга – още в Quake 2 враговете се обагряха в кръв ако понесат определено количество щети, което показваше че са наранени, но все още живи. В DooM 3 и Quake 4 имаше нещо като „рани“, които се появяваха върху точката на поражение, но това беше текстура, която изчезваше при определени обстоятелства и не засягаше самия модел. В DooM: Eternal обаче самите модели ще търпят поражения – в зависимост от зоната на поражение ще можете буквално да късате плът от тях, без това да ги убива, като се очаква тези рани да оказват влияние и на цялостното поведение на противниците.

Какво представлява инвазията?
Докато си говорим за врагове – може би най-изненадващата новост, която видяхме на QuakeCon 2018 бяха никнеймовете, които витаеха над някои демони. Оказа се, че това е нова опция в играта – играчите ще могат да „нахлуват“ в игралната сесия на друг играч, влизайки в ролята на демони и да го нападат. Още повече че играчите ще могат да се координират така че да вгорчат максимално живота на Doomguy и играча зад него. Звучи с една идея по-интересно от инвазиите в Dark Souls.

Марти Стратън от id Software, допълни че тази новост отразява промяна в подхода на id към DooM: “Ние вече правим не просто DooM игра, ние изграждаме DooM вселена”. Все още обаче не е ясно дали играчите ще могат свободно да избират демона над който да поемат контрол и как ще се усеща (от гледна точка на играча) управлението на даден демон.

Чие дело ще е музиката?
За радост на всички харесали предната част, музиката в DooM: Eternal отново ще бъде дело на Мик Гордън, който ни е познат още и с работата си по Lawbreakers, двете последни Wolfenstein игри, както и Killer Instinct.

Мик явно има някоя-друга свежа хрума, защото в началото на януари бе пуснал видео, в което бе отправил призив към всички метъл фенове, които мислят че имат screaming вокални умения, да изпращат свои демо записи. Одобрените ще бъдат включени в „heavy metal хор“ (по думите на Мик). Кандидатстването продължава до края на този месец, а записите се очаква да бъдат направени през първата седмица на март. Важно е да се отбележи, че самият Гордън не е пояснил за кой проект ще се използват тези записи, но така или иначе в момента кипи работа по DooM: Eternal, а такова нещо страхотно би паснало на атмосферата в играта. Ще поживеем – ще видим.

Допълнителни животи?
Малка промяна има и в системата за прогрес. Чекпойнтите ще са все още тук, но вече смъртта няма да ви връща от последния чекпойнт – всеки, който го е изпитвал знае, че е досадно изживяване. Вие ще можете да събирате допълнителни животи. Ако имате такива, в случай на „смърт“ екрана ви става сив, вие сте безсмъртни за кратък период от време, през което ще можете да продължите битката, да излезете от неудобната позиция или нещо друго. Предполагам обаче, ако не разполагате с тези допълнителни животи не ви остава нищо друго, освен да преигравате всичко друго от последния чекпойнт.

Ще има ли поддръжка на модове?
За съжаление за сега няма планирана поддръжка за модове с пускането на играта, но такава не е изключена по някое време след нейното пускане, въпреки, че id Software не дават гаранция за такава. По време на Q&A сесия Марти Стратън обаче допълни, че разработчиците от id работят за да направят кода на играта „по-гъвкав“, като освен това допълни, че поддръжката на модове е една „дългосрочна инициатива“ и че поддръжката на модове е важна за него. „Надявам се, че някъде напред по пътя, не в близкото бъдеще, но не и в неопределеното далечно бъдеще, можем да имаме по-ползотворен разговор по тази тема.“ – обобщава той. Все пак DooM поредицата има една от най-дългите мод истории в света на гейминга, с огромна общност, която продължава да е активна и до днес. Остава ни само да се надяваме.

Downloadable Content…
DLC-тата (допълнително сваляемо съдържание) са като смяната на деня и нощта, като смяната на сезоните, като… Схванахте. Те са нещо неизбежно, те са нещо напълно очаквано в наши дни и DooM: Eternal няма да направи изключение. Отново ще се позовем на Марти Стратън, който заяви, че играта ще получи single player DLC-та. Дали с излизането или след това – все още не е ясно.

В завършек
Явно пълното радиомълчание извън годишните събития е новата голяма маркетингова стратегия за напомпване на хайпа и тя доказано работи. Дали id Software ще повдигнат завесата над дългоочакваното си заглавие на Е3 2019 или следващият QuakeCon – ще разберем, когато тези събития наближат. До тогава не ни остава нищо друго, освен да чакаме и да се надяваме играта наистина да продължи развитието на поредицата в правилната посока, по която вече пое с предишната част.

Станете наши фенове във FacebookTwitter

 

Автор: Георги Кацаров