facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Dominion: Storm over Gift 3
Ревю | 09.08.1998 | автор: Генко Велев


оценка:
Производител:
Ion Storm
Издател:
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC

Странни неща стават на този свят! Вече втора година геймърите очакват с нетърпение да се появи Daikatana на компанията ION STORM, но вместо това получиха друг предваканционен подарък - стратегията в реално време Dominion: Storm over Gift 3! Междувременно се появи информация, че съдружниците в Ion Storm сега се съдят един друг… Е, когато няма риба, и ракът е риба - така че нека хвърлим един бърз поглед на това, с което разполагаме!

И така, някъде и някога в една далечна галактика… Радиолокационните системи са засекли странно съобщение, излъчвано от източник, намиращ се на орбита около третата планета на системата Gift. Най-мощните компютри работят почти две седмици без прекъсване, докато успеят да го преведат на разбираем език. Но се оказва, че е имало защо! Съгласно разшифрованото съдържание на съобщението някъде на повърхността на планетата Gift 3 е скрита останка от много древна цивилизация - артефактът Messiah. Подробности от разшифровката дават основание да се смята, че този артефакт ще направи възможно създаването на принципно нов и практически

неизчерпаем източник на енергия

За съжаление не само вашата цивилизация е успяла да дешифрира сигнала - общо четири раси са готови да спорят с всички достъпни средства за правото да притежават древната останка! И ето как планетата Gift 3 е плътно обградена от бойните армади на хората (Humans), на Даркените (Darken), на разумните насекомоиди (Scorp) и на Мерките (Merc). Тук на помощ на John Romero идва някаква дребна хитрост (не си спомням каква точно беше, пък и какво значение има), която обяснява защо бойните действия могат да се водят само на повърхността на планетата и при това всеки противник може да изпрати една съвсем минимална група от бойци, инженери и строители като начало… Хей, това ми е много познато! Играли ли сте Deadlock наскоро?

Избирате си с коя раса да играете и започвате кампанията си по завладяването на планетата Gift 3. Например хората… Първата ви задача е да се преборите с адски досадния интерфейс! Всъщност всичко е много подробно и действително удобно… но страшно еднообразно и зле изглеждащо! Докато не прочетете надписа за всяка иконка не можете да разберете какво точно е изобразено на нея… Както и да е, построяваме building plant… построяваме power plant… построяваме refinery върху източник на vespen gas…

O-o-ops! Това не беше от тази игра!

Поправка, построяваме refinery върху energy well… това вече си е съвсем друго! Забелязвате колко е огромна разликата, нали! А сега построяваме colony - това ни дава възможност да строим нови units! Но какво става? Новите здания не работят? Няма енергия? Аха! Трябвало да построим и мрежа от енергопренасящи umbilicals… Хей, ти там! Престани да се хилиш! Tова билo Starcraft? В Starcraft трябваше да строите мрежа от pylons, а това тук са umbilicals! Разлика от тука до небето! И това е расата на хората, а я да видим как е при Скорпите? Те са толкова различни! И интерфейсът е съвсем различен! Сега вече е мръсночервен на цвят (но пак нищо не се вижда)! Та значи започваме - бързо-бързо строим building plant, после power plant, colony и refinery върху някой energy well… Това хората са голяма работа! Ти там! Какво пак искаш! Какво? Това не са хората? Вярно! Това беше расата на разумните насекомоиди Скорпите! Какво значение
има?

Стройте там и се стреляйте!

Хайде сега капризи! А на този графиката не му харесвала...
Надявам се, че схванахте картинката! Все пак има и две-три любопитни нови неща - например войниците ви могат да стрелят коленичили или дори да пълзят, можете и да ги въртите в различни посоки; а за да си защитавате базата ще можете (и ще трябва) да създавате energy walls…

Но дали това ще е достатъчен стимул, за да ви накара да не обръщате внимание на постната графика, на мърлявия интерфейс и на чувството, че това вече сте го играли много пъти? Наистина, управлявания от компютъра противник е доста добър дори на най-ниската степен на трудност и представлява сериозно предизвикателство пред амбициозните играчи?

Лично аз не знам… Може би играта все пак има шансове да се наложи… Особено след като е “подкрепена” с авторитета на John Romero? Не ни остава нищо друго, освен да изчакаме месец-два и да видим каква ще бъде “присъдата” на геймърите! Може би вие също ще ни изпратите вашите мнения? 

 
системни изисквания
Pentium 133 32 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28