Disciples II: Servants of the Dark

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2003

И така, нов месец, нов екпсанжън за Disciples. Може да го срещнете под две имена – Disciples II: Servants of the Dark и Discpiples II: Galean’s return. Само пичовете от фирмата-производител да не се зареждат много-много с подобно вдъхновение по примера на маркетинговия отдел на 3DO (спомняте си сапунената сага за Тарнум, надявам се), защото последните в момента си търсят нова работа… както и цялата фирма де. Но да не се отвличам от темата. Чудех се какво ми липсва в първия аддон. Сега разбрах. Някак си много блудкави ми се струваха хората. Това “For the HighFather” вече ми залази по нервите, както и мудните джуджета с ниския си Initiative и кофти съпорт войски. Не, това не е по вкуса ми. Трябва да има нещо черно, тъмно, злобно – нещо демонично, или немъртво, за да се почувствам щастлив. А и смятам Disciples II за играта с най-добре направените немъртви. Защо ви го споменавам ли? Защото именно за тях ще си говорим.

“I see (un)dead people!”

Практически двата диска не предлагат нищо ново, освен шестте допълнителни мисии, разпределени в две кампании – съответно за немъртвите орди и горящия легион. Малка скоба – на кого изобщо му хрумна да сравни римските кохорти с острозъбите демони, та като се каже думата “легион”, веднага до нея да добавят и “пъклен”, “адски” и т.н. Пълна мистерия. Та, по темата. Въпросните шест мисии са малко, но за сметка на това най-доброто, което съм виждал като левъл дизайн и стори за Disciples II. Готиното е, че след като сте минали първия експанжън, голяма част от събитията в него ще ви се доизяснят, играейки този. Тъпото е, че задължително трябва да си го купите (да, или и четирите диска, или нищо). И тъй като винаги съм мразил да преразказвам историите на игрите, ще споделя малко боен опит.

Insigni demonica

Както и в първата част, всяка финална задачка ще е да се гръмне някоя супер силна гадина. Ето я и рецептата как да го направим (това е личен избор за стил на игра, не твърдя, че е перфектен, но при мен върши работа): Демоните имат най-силните магове и съпорт единици – дяволите. Затова при герой Дук слагам във войската му един Обсебен, за да стигне до 15 левъл Infernal Knight (450 hp, 170 dmg, вдига ниво на всеки 1750 точки опит). Два мага, готвещи се за последната си метаморфоза в Модеуси и Дяволче, чийто път на развитие поема по стълбичката на Звяра и по-късно на Tamiath-а (смазващ splash dmg. + Lower dmg.). По време на битка дукът и боецът нанасят първите удари, а двата мага и зверчето доразкатават каквото остане.
 
В името на Мортис

Немъртвите палавници разполагат с една от най-силните пехоти (след хората) и магове (наравно с демоните). За сметка на това им липсва директна стрелкова единица, а съпортът им (мъртви дракони) е прекалено бавен, слаб и бавноразвиващ се, за да се използва по време на кампанията. Иначе за мулти е перфектен за ръш.

Поради тези причини, и поради факта, че използвам за герой Lich Queen, като най-функционална от трите, строявам войските си в следния ред. Ударната сила е от 3 воина, които се развиват до Phantom Warrior-и (50% шанс да замразят войника, който удрят). На задната редица са Лич кралицата и два Initiate-a, развивани по-късно до “Дърти” Вампири (Elder Vampires). Спирам се на последните заради умението им да лекуват останалите войски. Пък и винаги е по-кеф да вкараш 150 щети на цялата вража армия, отколкото 200 на отделен войник.

Ами това е. Все още се двоумя струват ли си четирите диска, особено ако не сте фен на поредицата. Май не. Но ако сте – знаете къде да ги намерите.

Автор: Георги Панайотов