Destroyer Command

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2002

Темата за Втората световна война винаги е била доста експлоатирана. Destroyer Command е един опит на Ultimation за корабна стратегия на тази тема, които май отива в коша при другите боклучави игрици.

Destroyer Command ще ви отведе в северните части на Атлантическия океан и спокойните тихоокеански райони, за да се биете на страната на US Navy. Ще трябва да се сражавате срещу германски, италиански и японски сили. Ще ви се налага да придружавате конвои, да служите за прикритие, да преследвате вражески подводници, да осигурите поддръжка за десант на морската пехотата и много други подобни флотски операции.

Всичко това звучи добре, но се оказва, че реализацията му нещо куца.
От една страна играта може да се управлява само като чиста стратегия. В такъв случай ще ви се налага само да командвате вашите юнити да атакуват, да патрулират около дадена точка, да прикриват някой кораби и т.н. Можете обаче да изберете някои кораб и да поемете контрол над него. Тогава играта се превръща в истинска симулация. Ако това ви звучи добре, значи определено Destroyer Command ще ви допадне.
В играта има няколко

тренировъчни мисии

с които лесно можете да навлезете в тънкостите на симулативния и стратегическия тип геймплей. Аз лично бих ви посъветвал да го направите, защото иначе Destroyer Command ще ви се стори направо безсмислена.
Симулативната част според мен представлява по-голям интерес. След като поемете контрола над някои кораб, вие имате достъп до radio room, Torpedo station, Main guns и няколко други секции. Общо взето можете да посетите ключовите помещения на един реален боен плавателен съд.
Добра идея е, че можете да командвате кораба от всяко едно от помещенията. Няма да ви се налага всеки един път, когато искате да промените курса, да тичате до трюма. Добре е измислен и начинът за отброяване на времето. Можете да геймите в реално време – една минута игрово време да е равна на една минута от истинския живот. Имате възможност обаче и да направите така, че 34 минути игрално време да са една секунда истинско, което е почти равносилно на това да спрете часовника.

Любопитно е, че Destroyer Command може да бъде игран в мрежа с притежатели на подводния симулатор Silent Hunter II. Това е почти прецедент в РС индустрията – много рядко притежателите на две различни игри могат да играят заедно в мултиплеър. Съмнявам се обаче, че ще има чак толкова ентусиасти…

Графично играта изглежда архаично. Ужасно странно е, че тя поддържа резолюции 640×480 и 1024×768, а разделителна способност от

800х600 въобще отсъства

Причината за това не ми е ясна. Явно дизайнерите на играта не са сметнали за нужно да я добавят след като сигурно те не я ползват. Иначе картата на света е нарисувана доста еднообразно и не блести с нищо. Графиката на юнитите е от проста по-проста и сигурно може да се конкурира с визията на игра за Правец 8.

Като саунд играта не предлага нищо интересно. Скучни и монотонни шумове ще ви съпровождат през цялото време. И като, че ли с това се изчерпи и всичко за тази семпла игрица.

Сигурен съм, че на феновете на хардкор стратегиите на тема Втората Световна Война, ще се изкефят на Destroyer Command. Аз обаче не успях да стана част от магията и не се гмурнах достатъчно надълбоко във военноморските авантюри на американската армия. Може би защото тук няма водолази . 🙂 Но за това да му мислят по-скоро готвещите се за казарма…

Автор: Орлин Широв