Descent Freespace: The Great War

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 авг. 1998

Сигурно си спомняте, че компанията Volition бе производителят и на оригиналния Descent? Тези от вас, които са го смятали за страхотна игра и сега едва ли ще бъдат разочаровани. Все пак, ако държите да играете точно на Descent 3, ще трябва да опитате Forsaken (на Acclaim), защото новото произведение на Volition прилича най-вече на игра от поредицата Wing Commander!

Историята…

Както пише в дебелите книги, историята е такава, каквато си я направиш… А хората доста бяха пооплели конците! Разбира се, в началото всичко изглеждаше наред – междузвездните полети бяха реалност, имаше вече и няколко планети с колонии на тях (известни като Galactic Terran Aliance)…
Но пък Земята бе с почти изчерпани енергийни и суровинни запаси! Тогава стана срещата с човекоподобните Vasudans и… познайте какво! Те също бяха в отчаяна нужда от ресурси. Така започна  “14-годишната война”. За щастие и двете воюващи страни бяха на приблизително еднакво технологично ниво, така че военните действия имаха основно отбранителен и позиционен характер – докато в космическото пространство не се появиха бойните кораби на Шиваните (Shivans).
Лошото в случая бе, че Шиваните смятаха всички други раси за натрапници и бяха твърдо решени да освободят космоса от тях – при това бяха много по-напреднали в технологично отношение, така че имаха и практическа възможност да го направят! Добре поне, че пред лицето на общия враг хората и Васуданите прекратиха войната си и дори сключиха съюз за съвместна съпротива.

Газ до ламарината и напред… към почетната мемориална плоча за загинали зелени новобранци!

Такъв ще бъде крайният резултат, ако се опитате още от началото да се бухнете в дълбокото! Само списъкът на клавишите за управление заема повече от две страници; ще можете (и ще трябва) да управлявате до 12 wingmen; ще се сблъскате с повече от 40 космически кораба… въобще няма да помогнете много на Галактическия съюз, ако в началото не си научите добре домашното и не преминете търпеливо и последователно тренировъчните мисии! И още нещо – представете си как се водят военни действия с превъзхождащ ви в технологиите противник – опитвате се да нападнете някой откъснал се от основните сили космически кораб и го правите на решето… STOP!!! Разбира се, че не трябва да го унищожавате!
Много по-изгодно е да се опитате да го плените и ако имате късмет, ще успеете да откраднете някоя извънземна технология – а това означава нови старфайтери и нови, по-ефикасни оръжия! Както и нова тренировъчна мисия… Разбира се, ще имате и мисии, в които можете да си постреляте до насита или пък ще трябва да охранявате няколко бавни и тромави товарни кораби, т.е. разнообразието ви е гарантирано. Освен това, ако се ограничавате само с основните си цели, ще си свършите добре работата, но няма да постигнете някакви особени успехи и няма да се издигнете кой знае колко над себеподобните си – в почти всяка мисия са предвидени и бонусни задачи, изпълнението на които обикновено дава най-солидни благинки (но няма да получите почти никаква информация за тези цели по време на брифингите). За да завършим с мисиите – ще има моменти, в които ще трябва да вземате и стратегически решения – от тях ще зависи в каква насока ще се развие самата ви кампания впоследствие и дори съдбата на цялото човечество!

Предимства и недостатъци

В Descent: Freespace The Great War ще намерите и от двете, но все пак предимствата са значително повече! Това са много добрата графика, особено светлинните ефекти и експлозиите, добрият интерфейс (но ще ви бъде доста трудно, докато се научите да разчитате цялата информация, която ще се излива непрекъснато на екрана), и възможността да давате детайлни заповеди на всеки от вашите wingmen поотделно. За разнообразието от мисии вече споменахме, но какво да кажем за Васуданите – настоящите ви съюзници и предишни врагове? Можете ли да им имате пълно доверие? Особено като научите за древното им Prophecy и че някои от тях свързват това предсказание именно с новопоявилите се Shivans? А след като успеете да спасите Галактическия Съюз не бързайте да захвърляте диска с играта под леглото – опитайте възможностите на стария FRED. Кой е Fred ли? Всъщност не е “кой”, а “какво” – това е вграденият mission builder с действително професионални възможности.
Всъщност съм абсолютно сигурен, че след 1-2 месеца от Internet ще можете да си източите цял куп нови сценарии и дори цели кампании!

А сега – главният (и единствен) сериозен недостатък – споменах ли вече за много добрата графика и светлинни ефекти? Е, тази добра графика си има и много добра цена – всъщност едва ли има достатъчно мощен компютър, способен да се справи с цялото натоварване, особено в мисии с повече кораби и с някое огромно астероидно поле в добавка! Можете да настроите графичните опции да отговарят на възможностите на PC-то ви, но тогава какво ще остане от доброто на графиката и от наистина впечатляващите ефекти? Това е недостатък на практически всички космически симулатори за момента (за сравнение – вижте изискванията на X-wing vs Tie fighter), така че не ни остава нищо друго, освен да се примирим и да очакваме появата на новото поколение процесори.

Като заключение – много добра игра за любителите на “fly and drive” симулаторите! Верните фенове на Wing Commander може би няма да я харесат изцяло, но пък малко разнообразие е винаги добре дошло!

Автор: Ник Мортимър