Deadly Dozen 2: Pacific Theater

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Преди около една година започна бумът на игри, посветени на Втората световна война. Тогава излезе един приятен екипен шутър на име Deadly Dozen. Първата асоциация, която повечето хора правеха, виждайки заглавието й, беше с филма “Мръсната дузина”. Е, играта беше нещо подобно. Приятна за разцъкване на по-ниска трудност и истинско мъчение на хардкор. Но защо ли тя не се задържа дълго в сърцата на феновете, както например Return to Castle Wolfenstеin или Medal of Honor: Allied Assault? Отговорите са два. Първият е, че играта си плачеше за едно сочно закърпване, а вторият – появата на гореспоменатите хитове. Но от nFusion явно не са се отказали и пуснаха тъй чаканата от феновете на Deadly Dozen втора част. За зла участ тя съвпадна с излизането на Spearhead – експанжъна на Medal of Honor, но за щастие изпревари Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory. А дали си е заслужавало чакането? Отговорът на този въпрос тепърва предстои да намерим.

Действието

в Deadly Dozen 2: Pacific Theater, както се подразбира и от заглавието, се развива в Тихия океан или по-точно из островите на Пацифика. Интригата започва от включването на Америка във войната, т.е. от японската атака над Пърл Харбър. Това налага неизбежното сформиране на група елитни войници, които да действат дълбоко във вражеска територия и да “подготвят” почвата за истинската офанзива. Този специален отряд от “командоси” веднага получава одобрението на американския президент и получава името “Смъртоносната дузина”.

Вие поемате ролята на командира на този ударен екип. За съжаление не са добавени нови командоси в сравнение с първата част. Пак имате на разположение 12 войници, от които преди всяка мисия трябва да подберете само 4, съобразявайки се с качествата им (издръжливост, стрелба с тежки и леки оръжия, промъкване, медицина, боравене с нож и други). Винаги ще е добре в отряда си да държите по един картечар и един медик. Докато сте на бойното поле, не е никакъв проблем да смените героя, с който играете. Това става само с натискането на един клавиш. От брифинга преди всяка мисия ви става ясно какво точно ще трябва да свършите. За съжаление към самите обяснения не са добавени архивни кадри от Втората световна. Но какво да се прави, никой не е съвършен.
Сега следва избор на оръжия.

Ура! Ето ги и първите новости

Имате на разположение допълнителен арсенал, чийто най-интерактивен представител е огнехвъргачката. Други нови оръжия, които ще срещнете по време на мисиите, са самурайски меч (хубав заместител на ножа :)), пушка Арисака (между другото тази пушка е била основно въоръжение в японската армия през Втората световна) и нов вид лека картечница. Има и други, но оставям на вас да ги откриете. Тук има и една малка недомислица. По принцип японската пушка има прикачена ножка под дулото. Сега сигурно ще си кажете, че ще можете да използвате щика в по-екстремни ситуации, но жестоко ще се излъжете. Просто не може да се възползвате от това острие по никакъв начин. 🙁

Тези от вас, които са играли първата част, сигурно си спомнят наличието на специалните предмети – гранати, противопехотни и противотанкови мини, бинокъл, щатска монета от 1941 и бомби с часовников механизъм. При джунджуриите има няколко нови атрибута – шперцове за отваряне на заключени врати, колан за амуниции и фотоапарат. Също така има и един ъпгрейд – партидата гранати вече не побира три ръчни гранати, а четири.
А сега нека се спрем по-конкретно на самите

мисии
   
Имате на разположение цели 12 чисто нови нива. Първите няколко не са кой знае колко сложни, но постепенно тяхната трудност нараства и става нетърпима. Задачите ви са най-разнообразни. Например първото ви бойно “кръщение” е да освободите племенника на един командир, заловен по време на нападението над Филипините. Другите задачи са от типа: промъкни се в противниковата база, избий всичко, което ти пречи, вземи важна информация и евакуирай отряда си. Други варианти са различни видове саботажи, премахване на важни личности и прочее. Действията обикновено се развиват в екзотични джунгли, но тук-там има и места, където преобладават камъните. В това отношение nFusion са се постарали доста.

Новите превозни средства също не са забравени от nFusion. Ще можете да карате разузнавателен японски джип, камион и… два вида танкове – лек японски и съюзнически Шърман. Разузнавателният джип си го имаше и в първата част (но с друга форма). Безспорно танковете са най-голямата атракция. Освен че издържат на масиран огън или поне няколко попадения с базуката, те имат и впечатляваща огнева мощ. С подобно гъсенично чудовище можете да минете фронтално през базата на противника, без да ви интересува дали ще ви уцелят или не. Единственото лошо нещо в случая е, че посмъртно не можете да накарате някой от съекипниците ви да влезе в което и да е превозно средство.

В графично отношение

Deadly Dozen 2: Pacific Theater почти не е пипана. Казвам почти, защото вече всеки един войник си има униформа и така можете да различите лекаря от картечар, например. Можете да играете както от първо, така и от трето лице. Въпрос на личен избор. Всичко друго си е останало по старому. Като звук играта също е доста добре издържана. Докато сте в менюто, върви приятна за ухото музика, а когато започнете мисията, мелодията се променя според ситуацията. Единственият недъг е, че при зареждане базуката не издава звук, но това е коригирано във версия 2.35.
Ако си спомняте, един от най-досадните бъгове беше самоизтриването на сейвовете ви. Е, сега този проблем е оправен, а за по-голяма сигурност след всяка мисия Deadly Dosen 2 си прави auto-save. Освен това може да играете не само кампания, но и Single Mission (преигравате всяка задача от кампанията, която сте минали). Не е забравен и мултиплеят. Можете да играете както през Интернет, така и в LAN, използвайки TCP/IP протокол. Възможностите са две – Deathmatch и Cooperative (играете мисиите от кампанията с другарчета).

Наскоро след издаването на Deadly Dozen 2: Pacific Theater излезе и първата кръпка – 2.35, която ме навява на мисълта за недобре свършена работа. Е, вярно е че не открих някакви сериозни бъгове в соловата игра, но този patch е просто задължителен за мрежовата.

Автор: Кирил Илиев