facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Dead Island: Riptide
Ревю | 27.04.2013 | автор: Александър Рангелов


оценка:
Производител:
Techland
Издател:
Deep Silver
Жанр:
Сървайвъл хорър, Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

да убиваш зомбита винаги е забавно

в ко-оп играта има по-голяма стойност

минуси

множество технически бъгове

трудни за ориентиране менюта

скучни куестове

калпава история и безлични герои

Когато оригиналната Dead Island излезе през 2011 г., тя бе далеч от съвършенството, но оригиналната идея и находчивото, макар и бъгаво
изпълнение, я превърнаха в скрит фаворит за много геймъри и журналисти. До известна степен Dead Island споделяше същите черти, които превърнаха излязлата година по-рано Deadly Premoniton в тотален ъндърграунд хит - и в двата случая амбициите на играта (свръхестествен трилър в американския Северозапад при класиката на Swery65 и умелото смесване на зомби апокалипсис с FPS/RPG елементи при поляците от Techland) бяха доста по-големи от възможностите им, но резултатът бе свеж, забавен и странно заразителен.

Само година и половина по-късно вече идва ред на Dead Island: Riptide, за
която Techland вече официално обяви, че не е пълноправно продължение.

И поляците са напълно прави

Въпреки че Dead Island: Riptide е доста по-голяма от стандартния DLC пакет, тя определено не е следващата самостоятелна стъпка в серията. Това не е непременно нещо лошо, но Riptide е така пълна с бъгове, слаби дизайнерски решения и набързо скалъпен код, че изглежда по-скоро като фен проект, отколкото като нещо, готово за премиера на голямата гейм сцена. В началото на играта, четиримата оцелели от първата част заедно с още няколко приятели се натъкват на нова доза неприятност. Те отново са изоставени на забравено от Бога място на съседен остров и зомби апокалипсисът отново не закъснява.

В първите минути на Riptide си правите нов герой или внасяте сейва от Dead Island и касапницата на немъртвите от първо лице започва пак. Въпреки че интрото е доста впечатляващо, проблемите не закъсняват. И това е доста иронично, особено предвид, че предната игра имаше катастрофални проблеми в самото си начало. Човек би си помислил, че разработчиците са си взели поука.

Но не би

Гличове отново има - представете си например такъв, който не ви позволява да изберете съответния предмет от инвентара си и по този начин "заключва" половината ви екипировка и куестове. Или пък бъг, при който взети предмети не се отчитат от играта и трябва да си губите времето, за да търсите нещо, което не съществува. А какво ще кажете за куестове, които не могат да бъдат завършени, тъй като не сте в състояние да върнете съответния предмет на човека, който ви е дал задачата? За съжаление всичко това присъства в Riptide от първата ви крачка на островите. Други проблеми са свързани с неразумни дизайнерски решения. Такъв например е дизайнът на менютата, които са трудни за навигация и противоречат на здравата логика. Сравняването на две оръжия е по-трудно, отколкото трябва да бъде и управлението на инвентара ви отнема ненужно много време. Нелогичната парична система също присъства въпреки, че сме в центъра на зомби епидемия, а играта прави сейвове на доста интересни места без да имате възможност ръчно да запаметите прогреса си. Създателите на играта не са показали особено въображение и що се отнася до спасяването на оцелелите в хода на приключението и елементарният дизайн се повтаря отново и отново -
просто се огледайте за високо място, на което стои поредния човек и ще го
откриете. За капак на всичко когато ви се наложи да прекосите водни пространства ще видите, че законите на физиката тук не важат. Зомбитата се движат във водата доста по-бързо от вашата лодка и ако накрая ви писне и започнете да ходите през водата вместо да търсите транспорт, няма да бъдете единствените.

Нататък не става по-добре

Историята е елементарна, героите са безинтересни, а куестовете са прекалено прости. Dead Island: Riptide е един от онези относително редки - за щастие - случаи, при които една що-годе работеща основа не само не е развита, а точно обратното - тотално е провалена в продължението. Оригиналната игра имаше проблеми, но беше свежо и ново изживяване, на което можехме да простим лесно. В Riptide новото не е много, но за сметка на това е тотално сбъркано. Играта става за убиване на време и зомбита, но не е продължението, което мнозина очакваха. 

 
системни изисквания
OS: Windows XP, Vista, 7; CPU: Intel Core 2 Duo 3.0 GHz или AMD Athlon 64 X2; 2 GB RAM; видео: GeForce GTX 260 или AMD Radeon HD 4870
напиши коментар
 

561 мнения
профил »
dogma каза на 29.04.2013, 06:54 ?. :

Слабо наистина, можеше да се постараят малко повече. Харесвам Techland, но последните им няколко игри са тотално под средното. Дано новият Call of Juarez да е поне малко по-забавен.

Иначе който иска готина зомби игра, тези дни си пуснах Dead Nation: Road of Devastation DLC и абсолютно се кефя :)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Dead Island: Riptide

новини:
МОВА заглавието ще бъде Free-to-play, обеща издателят Deep Silver, а работата по него е възложена на студиото Stunlock Studios.
Оказва се, че някои от най-продаваните заглавия на изминалата година всъщност изобщо не са неподходящи за деца, което отново разбива мита за насилието в игрите.
Новата седмица ще предложи няколко интересни попълнения към колекциите на различните геймъри, всяко едно от които заслужава известно внимание.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 2 101
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Metro: Last Light 61
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Metro 2033 44
Dying Light 33
Don't Starve 32
Resident Evil 5 31
The Walking Dead: Survival Instinct 29