Dawnstar

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

По всичко личи, че феновете на космическите симулатори най-накрая ще получат това, от което се нуждаят, веднъж щом Star Citizen и Elite Dangerous излязат на пазара. Ако вярваме на думите на Wraith Entertainment обаче, този жанр отдавна е умрял. Именно поради тази причина те решават да направят Dawnstar по-привлекателна за съвременната аудитория, като се фокусират върху екшън елемента. Резултатът? Един посредствен космически шутър с простичка история.

Dawnstar ще ви пренесе в сектор от Галактиката, в който цари пълен безпорядък. Ще поемете управлението на млад пилот, който в края на краищата или ще прочисти района от престъпността, или ще се превърне в следващия голям мафиот.

Цялата история е поднесена в стила на комиксите. Дори визията е шарена и анимационна и съответства на цялостния семпъл геймплей. А той е особено линеен. В нито един момент няма да се почувствате част от необятния Космос. Ще се изправяте постоянно срещу вълни от противници, ще трупате опит и ще ъпгрейдвате оръжията си (не че от това има особено голям смисъл) абсолютно механично в рамките на 20+ мисии, които ще ви отнемат не повече от 6-10 часа от времето.

С други думи – да наречеш играта космически симулатор (за каквато авторите й я представят) и било обида за жанра. Планетите и звездите са поставени просто за фон на екшъна – решите ли да се запътите към тях, няма опасност да сблъскате. Ударите ли се в космически кораб, ще отскочите. А ако умрете, ще се съживите след няколко секунди, за да се пробвате отново.

Струва ли си да си губите времето с Dawnstar? По-скоро не. Играта просто няма какво да ви предложи, ако сте фенове на жанра. Да не говорим, че е пълна с бъгове. В случай че се нуждаете от елементарен шутър в Космоса, може и да ви допадне. От друга страна обаче съществуват далеч по-качествени заглавия, като например Sine Mora.

Автор: Петър Йорданов