Dark Souls

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

С анонса на РС версията на Dark Souls компютърното братство най-сетне ще има възможност да се увери във всички онези твърдения за мазохистичната трудност на въпросното заглавие. РС портът дойде малко неочаквано, но очевидно Namco и From Software се вслушаха в масовите апели на геймърите в интернет, които призоваваха РС феновете да не бъдат пренебрегвани. Доколко това е най-правилният начин за “изпросването” на дадена игра е друг въпрос, но важното е, че демокрацията възтуржествува и привържениците на мишката и клавиатурата ще направят своите първи крачки в света на Dark Souls: Prepare to Die Edition. Ние пък бързаме да обобщим всичко, което знаем за предстоящото издание на този етап.

Историята

Prepare to Die Edition Е директен порт на конзолната версия, но ще зарадва феновете с малко допълнително съдържание. Според продуцента на играта Хидетака Миязаки, като бонус ще получим 3 нови карти и 4 нови боса (първоначално се знаеше само за два такива, така че не е изключено нещата да се променят пак в движение). На новите карти ще бъдат разгърнати няколко допълнително сюжетни линии, ще се срещнем с още няколко NPC-та, кактo и ще можем да попълним инвентара си с допълнителна екипировка.

Допълнителната история в Prepare to Die Edition се върти около тъмния рицар Atorias. Името му е познато на онези, които са играли конзолната версия, но този път From Software ще го изправи за пръв път лице в лице с играчите.

Спецификации и графика

Ако очаквате да се насладите на максимално високи детайли на мощното си РС, ще останете разочаровани. Dark Souls: Prepare to Die Edition е директен конзолен порт и създателите му не предвиждат никакви графични подобрения. Според Миязаки няма да видим никакви визуални разлики между РС и PS3 версията например. Освен това той е категоричен, че играта просто няма да върви с 60 кадъра в секунда.

Това определено не е добра новина, тъй като Dark Souls ползва мултиплатформения PhyreEngine енджин, който очевидно няма да получи подобрения спрямо оригиналната конзолна версия. Според наблюдатели Demon’s Souls за PS3 изглежда по-добре, отколкото продължението в мултиплатформения си формат.

Що се отнася до минималните системни изисквания, на които машината ви трябва да отговаря, според продуцента на играта те ще станат ясни в близко бъдеще.

Управление

Създателите на играта категорично препоръчват на РС геймърите да се снабдят със съвместим геймпад, който ще им позволи да контролират максимално добре героя си. Мишката и клавиатурата, разбира се, са поддържани, но очевидно конзолният порт няма да положи специални изисквания, за да направи играта с тях по-лесна. Това донякъде напомня на скорошното изказване на Ubisoft, че РС версията на Assassin’s Creed 3 задължително трябва да се играе с геймпад.

Онлайн игра

Една от силните черти на Dark Souls бе възможността да споделите приключението си както с приятели, така и с напълно непознати играчи през PSN и XBLA. Засега изглежда, че РС версията на играта ще ползва Games for Windows Live, а не популярната платформа Steam. Оказва се, че Namco Bandai е поискала това от студиото From Software, а причината е, че съществуват добре стабилни ХВОХ360 сървъри на играта, които ще се съчетаят по-лесно с GFWL.

Геймърите посрещнаха с бурно недоволство анонса, че Dark Souls ще поддържа GFWL и както става модно напоследък стартираха петиция за замяната на платформата със Steam.Опонентите на услугата на Microsoft я определят като “трудна за използване”, “непопулярна” и “лесна за кракване от пиратите”. В резултат Namco се пречупи и на 31 май обяви, че играта ще поддържа Steam.

Допълнения и модификации

За да стимулира продажбите на РС версията, From Software обяви, че възнамерява да добави PvP елемент в нея. Според Миязаки това няма да бъде “някаква огромна територия”, а по-скоро нещо дребно, което да се възприема като бонус.

Що се отнася до модовете, продуцентът на играта потвърди, че Dark Souls за PC няма да поддържа допълнителни модификации в какъвто и да било вид.

Дата на излизане

Засега датата на европейската и американската версия на играта е твърдо закрепена – 24 август. Премиерата на РС версията за Япония все още не е ясна, но From Software Обещава подробности на по-късен етап. Друго нещо, което се знае обаче е, че конзолните геймъри, гласували най-напред доверие на играта, няма да получат възможност да опитат допълнителното съдържание, подготвяно от From Software.

Автор: Иво Цеков